Treceți la conținutul principal

Ai cumpăra o mașină de pe net fără să o conduci/vezi înainte?



Acum câteva zile Ionuț Mareș, un tânăr antreprenor despre care Google n-a putut să îmi zică prea multe, mi-a trimis un mail să îmi spună despre un proiect la care lucrează de vreo doi ani: One-Way Ticket Garage.
OWT-Garage e o platforma online ce aduce un refresh in piata auto, cu care incercam sa schimbam experienta de vanzare si cumparare a masinilor.
Totul se desfasoara online - asa ca poti cumpara sau vinde o masina din confortul casei tale fara dureri de cap. Iar, daca totul nu e asa cum te-ai asteptat, poti returna masina in 10 zile, fara ca vanzatorul sa fie afectat in niciun fel.

Noi ne ocupam de intreg procesul - de la inspectia masinii, la fotografierea, listarea si promovarea ei, cat si de inmatricularea masinii pentru noul propietar. Deci, masina ajunge la noul propietar gata de drum; ii facem chiar si plinul de combustibil cat si o igienizare detaliata. 
Sună bine, poate puțin prea bine. Având în vedere că și-a dorit să îl ajut cu promovarea, m-am gândit să ridic problema din titlul. Eu personal sunt puțin mai Gică contra și poate mai învechit, dar parcă nu sunt pregătit să plătesc câteva zeci de mii de euro pe ceva ce nu ating sau nu văd înainte.

Știu că anul trecut citeam un studiu despre preferințele generaților mai tinere de a face totul online, respectivul studiu era despre banking, cu o singură excepție: să își facă un credit pentru o casă. Acesta era singurul lucru din studiu respectiv pe care millennials dorea să îl facă offline cu o bancă. Era vorba despre nevoia de a cunoaște bancherul și de a realiza o legătură posibilă doar în cadrul unei întâlniri.

Cu asta în cap, tind să mă îndoiesc că piața din România e pregătită pentru ce dorește Ionuț să facă. E cumva vorba de încredere. Încredere pe care eu personal nu o am. M-am uitat prin termenii și condițiile de pe site și nu am fost impresionat.

Nu mă pricep la cumpărat de mașini, dar parcă lipsesc acolo niște aspecte legale ale unei astfel de tranzacții. În afară de o adresă de email și un număr de telefon nu am găsit date despre societatea comercială OWT Garage. Ceva, orice, acolo care să îmi zică n-ai trimis 28 000 de euro unei firme fantomă. Sună bine ce scrie acolo, dar nu pare să aibă acoperite aspectele legale. Cum ziceam, eu sunt mai necredincios.

Așa că revin la întrebarea din titlu: Ai cumpăra o mașină de pe net fără să o vezi înainte?

Eu nu. Poate Ionuț mă va contrazice în câțiva ani, dar momentan răspunsul meu este #nope. Prea multe întrebări la care nu am găsit un răspuns pe site-ul lui. În plus, cum cineva în comentarii mi-a atras atenție, câtă încredere să ai într-un site ce scrie cilindrii și kilometrii...

Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Salut!
      Multumim pentru mesaj!

      La inceput, esti plin de nevoi: nevoie de promovare, nevoie de sustinere, nevoie de curaj si nevoie de oameni ce iti sar in ajutor - oameni care iti atrag atentia asupra micilor greseli ce ti-au scapat :)

      Situatia a fost indreptata acum cateva zile. Multumim pentru semnalare!

      Ștergere
  2. As avea încredere dacă site-ul sau firma care vinde ar avea deja un istoric. As cumpără de exemplu de la eMAG, magazin cu care am interacționat de multe ori si care este unul din cele mai serioase din online. Chiar daca și cu Emag am avut diverse probleme am știut că le pot rezolva cu un telefon sau reclamație pe site.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Mihai! Multumim pentru mesaj!

      Intr-adevar, increderea este esentiala. One-Way Ticket Garage a fost creat din dorinta de a oferi un serviciu in care oamenii sa poata avea incredere. Tocmai de aceea, garantam pentru toate masinile listate si oferim beneficii ce in alta parte nu le vei gasi. Tocmai pentru ca vrem sa legam o conexiune de incredere cu oamenii cu care interactionam - oameni ce se transforma din clienti, in prieteni.

      Stim ca increderea se castiga in timp, iar noi suntem abia la inceput. Nu cautam sa castigam acea incredere fortat si iti promitem ca de-alungul timpului misiunea noastra va ramane mereu aceeasi: sa facem ca accesibilitatea si calitatea sa nu fie continente atat de indepartate.

      Ștergere
  3. Nici eu nu as cumpara-o asa, ca pe o pereche de casti.
    Poate numai daca as fi condus masina respectiva inainte si as sti cum este.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Anca! Ne bucuram sa te avem alaturi :)

      Pentru fiecare masina listata, oferim o garantie de retur de 10 zile - timp in care tu poti conduce masina in conditiile reale din viata ta: te poti duce cu ea la serviciu dimineata, iti poti scoate pritenii la o plimbare in weekend sau la shopping cand simti nevoia. Credem ca acest test drive nu se compara cu cel de 15 minute pe care il faci cand testezi o masina in modul clasic; mai ales daca este si propietarul langa tine.

      Totusi, pentru oricine este interesat de o masina, putem stabili o intalnire si o poti conduce si inainte de achita vreo suma, fara ca garantia de retur sa fie afectata. Deci, te asteptam oricand pentru a face un test cu masinile noastre :)

      Ștergere
  4. Bai, pare mega teapa treaba asta.
    1)Dpdv legal, nu poate firma aia sa inmatriculeze o masina in locul meu, pe numele meu, fara sa trecem pe la un notar si sa facem niste acte prin care sa ii imputernicesc sa faca treaba asta.
    2) Nu trimit bani unei firme care nu are detaliile fiscale pe site, oricat de mica ar fi suma. Plata ramburs daca faci pe interesantul cand iti deschizi un site
    3) Nu exista masini perfecte, iar defectele nu se vad in poze.

    Pe scurt, raspunsul meu este Nu. Niciodata.
    Si lucrez in domeniu de opt ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Multumim pentru mesajul tau - orice feedback ne este de ajutor.

      Vom incerca sa raspundem, pe rand, la fiecare din intrebarile puse mai sus; iar, daca ai si alte intrebari, le asteptam in continuare:) Asadar:

      1. La One-Way Ticket Garage, facem actele in locul tau - ca tu sa iti folosesti timpul asa cum doresti.
      Procesul de achizitie al masinii, presupune imputernicirea de ambele parti a companiei noastre in vederea redactarii, depunerii si ridicarii documentelor de inmatriculare provizorie a masinii. Deci, procesul de achizitie presupune primirea de la fiecare parte a unei imputerniciri pentru a putea demara acesti pasi.

      2. Feeback'ul tau ne este de ajutor - vom afisa pe site si aceste detalii. In termeni si conditii regasesti numele societatii: "SC One-Way Ticket Group SRL", iar cu un search pe google ne puteai gasi si detaliile fiscale.

      3. Termenul de masina prefecta credem ca e unul subiectiv. Poti conduce o Alfa-Romeo din '95 careia sa ii iubesti interiorul care scartaie; iar cand o parchezi si cobori din ea - avand in minte momentele si calatoriile pe care le-ati facut impreuna - sa o privesti si sa iti dai seama ca e masina perfecta, pentru tine; pentru ca e masina ta. Deci, credem cu tarie ca intr-adevar, masina pefecta nu exista daca tratezi masina ca pe un obiect orecare. Si ne pare rau daca asa ai tratat masinile timp de 8 ani. Obiectul nu va fi perfect niciodata. Dar emotia impinge o masina spre perfectiune.

      Respectam fiecare decizie in parte. Fie ca este pozitiva, fie ca este negativa. In lumea asta niciodata nu vei putea fi pe placul tuturor.

      Pana la urma, cu totii avem doar doua alegeri: sa facem parte din viitor; sau sa ii rezistam.

      Ștergere
  5. Cu siguranta nu. Nu prea obisnuiesc sa cumpar lucruri fara a le testa inainte, iar acest lucru devine si mai important atunci cand vine vorba de o masina si de multi bani in joc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…