Treceți la conținutul principal

Era un bar mișto, dar problema era că mai venea și patronul...

Imaginea e cu factor exemplificativ, nu e vorba de barul din poză.

Știți barul ăla făcut de patron în momentul în care a ajuns la 40 de ani și i-a dat cu virgulă bucket listul? Nu? Hai să vă zic cum stă treaba. Toată viața a visat să își deschidă un bar, dar n-a avut timp/bani/motivare. Asta până de curând când s-a dus ca berbecul.

L-a deschis. E mic, simpatic, are un specific bine delimitat, a mers chiar bine la început, dar acum începe să scârțâie. Și ăsta nu înțelege de ce. De ce în fiecare lună vin din ce în ce mai puțini clienți și încasează tot mai pe negativ.

Păi problema majoră e că patronul și-a dorit bar, dar nu și clienți. Am fost în vreo câteva locuri din astea unde noi îl deranjam pe patron. Omul era cu paharul de vin în față, cu gașca de prieteni și cu muzica la maxim. Erau pe distracție și trebuia să o mai pună pe pauză să ne aducă meniurile, să dea muzica mai încet, să ne aducă băutura și la final să ne ia banii.

Omul nu avea chef de noi, chiar dacă eram singurii plătitori de consumație din bar. N-ai cum să ceri prietenilor bani pe ceea ce au consumat. E de porc asta. Și aici ajung la situația a doua care nu ține neapărat de portofel, ci atitudinea de patron.

Ieri, eram cu un prieten într-un bar ce avea o selecție vastă de beri de import. Ne-am așezat și noi la o masă de doi ca aveam obrazul prea subțire să ne punem la una de 4-6 - chiar dacă prin bar cam bătea vântul.

Cei doi chelneri ne-au luat în primire rapid și au avut grijă de noi. La scurt timp ajunge și patronul cu prietena/nevasta. Se pun la cea mai mare și centrală masă și își cheamă sclavii să îi servească. Chelnerii se acresc imediat și își fac dansul prin jurul mesei lor.

În momentul ăla, atmosfera din bar s-a schimbat radical și totul a început să se învârtă în jurul patronului. Dacă patronul e fericit, clientul nu contează. Și apoi peste ceva vreme se va întreba de ce oamenii nu se mai întorc a doua oară în barul lui destul de cool. Păi de aia.

Comentarii

  1. Ar fi dragut sa stim si in ce bar am fi tratati asa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am dat nume pentru că nu mi s-a părut relevant. Sunt o multitudine de baruri care suferă de sindromul ăsta. Sunt ușor de recunoscut: în general mai toate mesele sunt goale, excepție făcând una unde e o înghesuială de oameni care râd gălăgios. La masa aia în general e și chelnerița și/sau patronul. Te ignoră ceva vreme și apoi vin deranjați să iți ia comanda. Atunci e momentul să pleci.

      Ștergere
  2. Am mai fost si in baruri unde "clientii fideli", "oamenii casei" ii alunga pe ceilalti clienti prin comportamentul lor (nu neaparat agresiv, ci deranjant).

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Schimbare

Precum anotimpul rece care surprinde în fiecare an autoritățile, așa ne surprind și pe noi de aproape fiecare dată rezultatele alegerilor. Și motivele sunt variate, dar nu m-aș feri să fiu primul care arată cu degetul spre social media.
Spre bulă!
Nici măcar nu e vreo manipulare voită, dar cu toate astea se întâmplă nevoia asta continuă a acționarilor de a crește de la semestru la semestru. Iar ecuația e simplă pentru rețele sociale: timp și internet points primesc lucrurile care îți plac așa că e oarecum logic să îți arătăm cu precădere lucrurile astea. Iar altceva nici nu știm ce să îți arătăm! între noi fie vorba.
Cum s-ar zice în Vaslui, e de fapt vina ta ca victimă.
Dar acum între noi fie vorba, e suficient să te uiți puțin prin jur pentru a realiza că majoritatea oamenilor n-ar primi like-ul tău pe Internet.
Dacă îți taie calea pe stradă și nu semnalizează, cu cine crezi că va vota?
Sau ăla care apasă cu sete butonul de închidere a ușilor imediat ce urcă în lift, ăla crezi că iese…

Reminder de weekend: se iese la vot

- Aoleu, e duminica asta?
- Da.
- Păi deja mi-am plănuit o ieșire din oraș având în vedere vremea frumoasă...
- Nu e nicio problemă. Poți vota oriunde în țară. Găsește o scoală și probabil acolo e o secție de votare.
- De fapt ieșirea e un city break în afară.
- Pentru românii din afara țării perioada de votare e de 3 zile, de vineri până duminică. Ia dă un clic aici: https://votdiaspora.ro/.
N-am fost niciodată prea ancorat în politică, dar nu țin minte vreodată să fii văzut o campanie electorală mai diluată ca până acum. O campanie în care nu s-a întâmplat nimic prin media, nici măcar o dezbatere cu candidații mai de doamne ajută. Tentativa aia de discuție cu cei care au jumătate de procent prin sondaje nu se pune.

E ok, țin postul ăsta pe pozitiv chiar dacă toți candidații pare că și-au comandat strategia de campanie de pe aliexpress: unora încă nu le-a venit pachetul, iar alții au comandat ceva ce avea poza și descrierea cu caracter fantezist.

În schimb, cel mai mârlan lucru e cu…