Treceți la conținutul principal

Nicio săptămână fără o bere nouă: Silva Romanian Pale Ale

Silva Romanian Pale Ale

Am scris în ultima lună despre lansări de beri mai mult decât am scris tot anul trecut. Nu mă plâng, cineva trebuie să facă munca asta grea de degustare și mă bucur că tot am ocazia să încerc ceva nou. Ca de exemplu sortimentul ăsta nou de Silva pe care îl vânez de vreo 2 zile.

Inițial l-am văzut la Alin Popescu pe Facebook și imediat am dat iama la supermarket să guste și ochiul meu. Fără succes din păcate. Ieri, în schimb, eram la o petrecere câmpenească și văd un vecin de masă că își ia o Silva blondă. Remarc eticheta nouă așa că îmi încerc norocul și întreb domnișoara care ne servea dacă au cumva o bere nouă de la Silva. Da! Ale, nu?

Silva Romanian Pale Ale, căreia mie tot îmi vine să zic Silva IPA sau măcar RIPA, aduce a India Pale Ale. Are un gust pregnant care te ia imediat în primire, ca apoi de la a 2-3 gură să începi să simți și ceva citric. Când deja ai ajuns la 5-6 gură, începi să te obișnuiești cu tot amalgamul ăsta de arome și parfum. Cel puțin așa mi s-a întâmplat mie aseară.

Este puternică, este interesantă și din păcate nu știu cât costă ca să pot să îmi fac un calcul cu cine ar trebui să o compar. Având în vedere locul unde am găsit-o, Mântuleasa 40, tind să cred că nu e poziționată prea sus din punct de vedere al prețului. Poate cam cât costă o Silva neagră sau prin zona aia oricum.

În cazul ăsta, eu cred că va prinde frumușel la un public educat în arta hameiului. Mai ales că și arată bine. Eticheta aduce puțin a bere craft și îmi place de mor, doar că îmi place doar pe Romanian Pale Ale. Pe brună și pe blondă nu mă încântă și aș putea chiar să mă agit spunând că și-au pierdut identitatea, dar atunci ar vorbi boșorogul din mine care ar refuza orice schimbare că nu e ca odinioară.

Oricum, eu recomand să o încercați. Și închei spunând că se anunță o vară interesantă din punct de vedere al varietății berilor la draft.

#abiaaștept

[later edit] Am primit un comentariu cu prețul din magazin a  unei Silva Romanian Pale Ale: 3.7 lei. Asta o situează în zona brunei, așa cum am presupus. E un preț bun care o să o facă destul de populară.

Comentarii

  1. Salut, zi mi cum sta cu mălaiul...la propriu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai noroc că am o poză cu eticheta de pe spate. Nu are. Apă, hamei și malț din orz. Orz fiind chiar subliniat. Prețul tot nu l-am aflat. Dacă o găsești prin magazine înaintea mea dă-mi și mie un semn. Mulțumesc.

      Ștergere
    2. Se gaseste in Carrefour. 3,7 lei. Are un gust diferit fata de ce am baut pana acum. Am incercat destule. Mie imi place. In general beau Silva dark, am vazut ca acum se numeste Neagra Legendara. Este mai buna decat Dark-ul vechi.

      Ștergere
  2. Au scos malaiul si de la cea blonda, nice!

    RăspundețiȘtergere
  3. Da nu are mălai. Dar de unde apare tăria de 5.5%?
    Și de ce este asa parfumata ca hameiul miroase altfel.
    Cică floral și citric, adică prafuri.
    Fără explicații rămâne doar un experiment, iar noi suntem cobaii.
    Oricum nici o bere nu mai este doar bere.
    Noi nu mai consumam de mult produse, doar mărci.
    Și nu este tot una.
    Spor la testare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tăria nu apare de la mălai. Există și alte sortimente de beri care sunt parfumate. Nu totul e un pills. Nu totul e o conspirație și cu siguranță dacii n-au construit tunele pe sub Marea Neagră.

      Acum pot doar să îți urez succes în îți face bere singur acasă. În modul ăsta cu siguranță îți poți răspunde la o parte din întrebările de mai sus.

      Ștergere
  4. Nu spun nimic de caramelul ars și ăsta este gustul predominant. Calitatea unei beri nu constă în tărie, o bere are un gust aparte și nu este forțată să fie gata în cinci zile. Tot procesul durează 21 de zile. Niciodată nu se va compara cu Soproni Black sau cu Pilsner Urquell Black.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…