Treceți la conținutul principal

Social Media Camp de vară


Acum vreo săptămână îmi aducea aminte Simona că a mai rămas o țâră până la Social Media Summer Camp - să nu uit să zic și eu vreo două trei vorbe despre pe socialu' meu. Practic acum a mai rămas mai puțin de o lună până la evenimentul de la Pârâul Rece și eu tot nu știu ce aș putea zice nou despre SMS camp.

Anul trecut când am mers pentru prima oară, mi-am zis că mă voi întoarce. A fost prea mișto vara ca să nu vreau să văd cum este și iarna. În momentul ăla scriam pentru oamenii din agenții de ce e bine să mai iasă din birou și să ia o gură de aer de munte în compania unor blogger și vloggeri. Însemnarea aia a fost un moment de maximă dualitate: ca blogger încercam să mă conving ca pe mine om de agenție de ce e bine și niște tabără de social media.

Și acum practic s-a ajuns în situația în care nu știu ce aș putea să zic nou despre smscamp2017. Ca blogger e lesne de înțeles de ce merită să dai o fugă - networking cu agenții și clienți care te vor ajuta pe viitor. E pe testate asta. Pentru clienți e fix același lucru.

La agenții este mai complexă treaba. Este și networking, dar mai mult spionaj intelligence. Mai afli ce fac celelalte agenții, întâlnești clienți din variate industrii și descoperi noi oportunități, mai vezi niște case studies și e posibil să înveți și ceva nou. Zic posibil pentru că aici ține și de tine. În plus, poate astă nu e un aspect care să cântărească atât de mult pe hârtie, te întorci motivat la muncă.

Este greu de explicat cât de mult contează motivația asta, dar dacă nu eram atât de pragmatic probabil că puneam beneficiul ăsta pe primul loc. După câțiva ani de social, motivația e cel mai important lucru pe care poți să îl câștigi într-o astfel de experiență.

Oricum, lucrurile astea pe care le-am scris sunt deja știute într-o oarecare măsură pentru că din cele 100-110 locuri în tabără, doar două mai sunt disponibile. #seștie

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

E 2019 și nu mai poți să faci conținut video prost

Nu zic că nu este ok să fii călcat de propria mașină pe muzica lui Drake sau să mănânci detergent, dar producția video a acestor experiențe trebuie să fie la un anumit nivel calitativ minim: iluminare bună, calitate HD, sunet decent, filmare stabilizată și un minim de editare/colorare.

Duse sunt zilele alea când putea să o arzi spartan cu un telefon, o filmare tremurată, sunet de canal și pixeli pe ecran aproape cât capul tău. Îmi pare rău. E 2019 și ștacheta a fost ridicată foarte sus de producătorii de conținut video din afară. Mai toate canalele serioase de tech filmează 8K cu RED-uri pentru a avea un conținut relevant din punct de vedere calitativ cât mai mult timp.

Pentru că degeaba ai tu cel mai informativ/distractiv video din lume dacă îmi sângerează ochii când mă uit la el. Și cumva oamenii și-au dat seama că dacă tot investesc timp în a crea conținut video, atunci trebuie să se asigure că acesta să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Scriu rândurile astea ca urmare a unei …