Treceți la conținutul principal

Cam cât de ușor e să îți faci cidru acasă?




Până acum două zile nu aveam un răspuns la întrebarea asta pentru că pur și simplu n-am asociat cidrul ca fiind un lucru pe care aș putea să îl fac acasă. Între timp am aflat de la inventatorul cidrului modern, Jean – Pierre Stassen, că este extrem de simplu sau cel puțin așa pare.

Primul pas este zdrobirea merelor cu tot cu coajă și sâmburi. Se face ușor cu orice ai la îndemână, în demonstrația făcută la eveniment au folosit un zdrobitor de struguri peste care puseseră un plexiglas cu o gaură de dimensiunea unui măr mai mare. Apoi rezultatul l-au trecut printr-un teasc pentru a obține sucul de mere. Cum ziceam mai devreme, până în punctul ăsta procesul este unul cunoscut pentru orice om care a făcut vin măcar odată.

Acum vine partea interesantă care implică amestecarea a 4 tipuri de suc de mere pentru a obține gustul și proprietățile unui cidru modern. Specific modern pentru că asta a fost rețeta prezentată și exemplificată. Altă chestie pe care n-am specificat-o mai sus e că zdrobirea și presarea se face doar cu mere de același soi.

Proporția e  următoarea: Granny Smith 10%, Johngold 10%, Gala 30% și Golden Delicious 50%. Sau cel puțin așa țin minte că a zis. Alți experți zic că procentajul de mere dulci vs amare  ar trebui să fie de 3 la 1, ceea ce ar duce Granny Smith la 30%, Johngold la 10%, Gaia la 30% și Golden Delicious la 30%. Oricum, sunt sute de rețete de cidru cu proporții și soiuri variate.

Amestecului rezultat i se adaugă drojdie de șampanie și se lasă 10-12 zile la fermentat. Apoi se filtrează - proces în care spre dezamăgirea mea nu prea a intrat în detalii - se adaugă aromele dorite și se îmbuteliază. Filtratul ăsta are și ca scop oprirea fermentării.

Procesul e destul de simplu și pe alocuri mi se pare mult mai ușor comparativ cu cel în care faci bere, chit că se folosesc practic aceleași instrumente - butoiul de fermentare era asemănător cu cel pe care îl folosesc la făcut bere.

Acum ca să fiu sincer, m-ar atrage să încerc să îmi fac propriul cidru acasă. Și fix acum e perioada propice pentru lucrul ăsta, deși JP spunea că poți face ciru tot anul dacă deshidratezi amestecul de sucuri și îl pui la păstrare.

Mai jos la câteva poze de la eveniment.



Cu ocazia evenimentului s-a lansat oficial în România și Stassen - un cidru mai premium a cărei variantă rose o recomand

De la stânga la dreapta: Onno Rombouts (Managing Director Heinken România),  Jean – Pierre Stassen (Head of Heineken Cider Innovation Center) și Patrick Fettig ( R&D Manager, Cider and Other Liquids Expert at Stassen)

Fun fact: Patrick a ajutat la realizarea rețetei pentru Cidrul Mândru
 Dacă fac cidru acasă probabil că o să revin cu un articol și cu un update aici. #vomvedea

Comentarii

  1. Sa ma lamureasca cineva, oricine, ce legatura are cidrul cu dacii? Exista si un brand,Cidru Dacic, Cidru Mandru, dar nu doar despre ala-i vorba. Toate brandurile se folosesc, intr-o masura mai mica sau mai mare, de istorie. Intrebarea mea e de ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că s-ar părea că cidrul a avut o perioadă de popularitate cu mult înainte a vinului și a berii.

      Ștergere
  2. Stie careva tara de origina a cidrului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Romanii cică au fost primii care au făcut cidru pe la 55 îHr

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…