Treceți la conținutul principal

Să citești presă scrisă a ajuns așa mai mult un hobby


Evident că generalizez aiurea pentru că sunt și ziare unde găsești informații extrem de utile, dar grosul presei scrise e alcătuit din informație total inutilă pe care nu-mi explic altfel de ce ai citi-o. Lucrul ăsta este mult mai vizibil la cele mai populare cotidiane/tabloide de la noi.

Nu cred că are cineva un vizibil interes pentru viața privată a pseudo vedetei X. Ce i s-a mai găsit în uter, știre fresh de azi, cu cine a ieșit la o cafea total necompromițătoare sau în ce haine își face cumpărăturile. Sunt pur și simplu informații pe care nici nu poți să le dai mai departe la o șuetă cu doamnele sau, după caz, băieții pentru că râd ăia de tine.

Săptămâna trecută am plecat de la birou cu metrou și am făcut ceea ce fac de fiecare dată când aștept să îmi vină stația la care să cobor: m-am uitat la ce mai citește lumea atât digital cât și fizic. Lângă mine era un nene care savura cu interes un articol bombă de pe ultima pagina a unui cotidian - era o înșiruire de tot felul de motive argumentate pentru care Halep nu avea cum să o bată pe Șarapova. Pe cifre, pe tot.

Omul savura fiecare cuvânt și eu făceam cam același lucru peste umărul lui. Băiatul ăla avea dreptate cu ce scrisese acolo și s-a văzut că a pus un efort peste medie, doar că Halep câștigase în urmă cu 6-7 ore meciul cu pricina.

Atunci mi-am dat seama că cititul de ziare este o pasiune și nu o nevoie de informare. Entuziastul cu ziarul respectiv avea telefon și de câteva ori a și intrat pe Facebook, mă îndoiesc că nu știa de măreața victorie, și cu toate astea rumega fiecare cuvânt scris despre imposibilitatea unei victorii.

Așa se explică și gama colorată de non subiecte pe care le găsesc în mai toate ziarele. Nu sunt pentru a aduce plus valoare, pentru a informa sau a educa pe cineva, sunt acolo pentru acești oameni care au nevoie de o activitate de trecere a timpului.

Oamenii la care n-a prins mai de loc zona asta frecat menta pe social media au și ei nevoie de ceva pentru procrastina. De un ziar. De un tabloid. De o "știre" care nu interesează pe nimeni. De acel prieten care zice numai idioțenii la care te uiți zâmbind.

Măcar inutilitatea lor e mai practică ca a noastră, generația asta de millennials, e mai greu să te ștergi în dos cu un status pe Facebook.

Comentarii

  1. Ar fi de preferat sa ne intoarcem la presa scrisa decat sa ne pierdem viata pe facebook :)). Macar mai afli ceva nou si probabil cu interes. Nu doar ceea ce fac altii cu viata lor minunata si plina de actiune. Ca-n Hollywood !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să ai o surpriză dacă vei cumpăra un cotidian zilele astea.

      Ștergere
  2. Dar asta e valabil la tot ce tine de on paper vs digital. Dupa cum stii, mutarea asta s-a facut acum ~10-15 ani pentru early adopters si de atunci asistam doar la cresterea numarului de utilizatori de digital odata cu echiparea populatiei cu digital internet connected displays. Inca sunt persoane care prefera ziare pe hartie, chiar daca informatia e veche. Inca sunt persoane care prefera sa utilizeze o harta tiparita decat o aplicatie de navigatie. Inca sunt persoane care urmaresc stirile la tv dupa X ore sau pe site-urile romanesti dupa X zile si nu pe twitter realtime. Ca e din pasiune sau nu, nu cred ca se pot cataloga toti oamenii intr-o categorie... pentru unii da, a ramas o pasiune, pentru altii e doar reticenta de a face schimbarea, sunt mai conservatori, altii nu isi permit sau pur si simplu... daca functioneaza, de ce sa schimbi? Plata cash vs card/internet payments tot aici intra. Unii inca trimit scrisori, nu toata lumea a trecut la email-uri... inclusiv companiile si chiar si autoritatile. Ca e hobby, pasiune, conservatorism sau ce alte zeci de cuvinte ar fi, cred ca singura fraza care le acopera pe toate e "gradul de digitalizare". It's a given, in modul traditional/hartie, informatia se actualizeaza greu, in timp ce pe internet informatia e realtime.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înțeleg, dar avea smartphone cu internet, de asta am zis că e mai mult obișnuință/pasiune.

      Ștergere
    2. Nu, pot fi zeci de motive. Penetrarea internetului/digitalizarea nu se refera daca ai fibra in casa de la RDS. Ci daca o folosesti (si cat de des, ca sa conteze in statistici). Desi azi toata lumea are smartphone (cine nu are deja e exceptie), in practica sunt inca multi care refuza sa stea cu ochii in el. Si altii care nu prea pot (probleme de vedere etc). La partea cu cititul cartilor pe hartie vs Kindle, populatia inca e impartita in doua tabere cu pareri foarte aprinse (inclusiv printre tineri) si acolo nici macar nu vorbim de ecranul 'greu la ochi' al unui smartphone.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…