Treceți la conținutul principal

Să citești presă scrisă a ajuns așa mai mult un hobby


Evident că generalizez aiurea pentru că sunt și ziare unde găsești informații extrem de utile, dar grosul presei scrise e alcătuit din informație total inutilă pe care nu-mi explic altfel de ce ai citi-o. Lucrul ăsta este mult mai vizibil la cele mai populare cotidiane/tabloide de la noi.

Nu cred că are cineva un vizibil interes pentru viața privată a pseudo vedetei X. Ce i s-a mai găsit în uter, știre fresh de azi, cu cine a ieșit la o cafea total necompromițătoare sau în ce haine își face cumpărăturile. Sunt pur și simplu informații pe care nici nu poți să le dai mai departe la o șuetă cu doamnele sau, după caz, băieții pentru că râd ăia de tine.

Săptămâna trecută am plecat de la birou cu metrou și am făcut ceea ce fac de fiecare dată când aștept să îmi vină stația la care să cobor: m-am uitat la ce mai citește lumea atât digital cât și fizic. Lângă mine era un nene care savura cu interes un articol bombă de pe ultima pagina a unui cotidian - era o înșiruire de tot felul de motive argumentate pentru care Halep nu avea cum să o bată pe Șarapova. Pe cifre, pe tot.

Omul savura fiecare cuvânt și eu făceam cam același lucru peste umărul lui. Băiatul ăla avea dreptate cu ce scrisese acolo și s-a văzut că a pus un efort peste medie, doar că Halep câștigase în urmă cu 6-7 ore meciul cu pricina.

Atunci mi-am dat seama că cititul de ziare este o pasiune și nu o nevoie de informare. Entuziastul cu ziarul respectiv avea telefon și de câteva ori a și intrat pe Facebook, mă îndoiesc că nu știa de măreața victorie, și cu toate astea rumega fiecare cuvânt scris despre imposibilitatea unei victorii.

Așa se explică și gama colorată de non subiecte pe care le găsesc în mai toate ziarele. Nu sunt pentru a aduce plus valoare, pentru a informa sau a educa pe cineva, sunt acolo pentru acești oameni care au nevoie de o activitate de trecere a timpului.

Oamenii la care n-a prins mai de loc zona asta frecat menta pe social media au și ei nevoie de ceva pentru procrastina. De un ziar. De un tabloid. De o "știre" care nu interesează pe nimeni. De acel prieten care zice numai idioțenii la care te uiți zâmbind.

Măcar inutilitatea lor e mai practică ca a noastră, generația asta de millennials, e mai greu să te ștergi în dos cu un status pe Facebook.

Comentarii

  1. Ar fi de preferat sa ne intoarcem la presa scrisa decat sa ne pierdem viata pe facebook :)). Macar mai afli ceva nou si probabil cu interes. Nu doar ceea ce fac altii cu viata lor minunata si plina de actiune. Ca-n Hollywood !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să ai o surpriză dacă vei cumpăra un cotidian zilele astea.

      Ștergere
  2. Dar asta e valabil la tot ce tine de on paper vs digital. Dupa cum stii, mutarea asta s-a facut acum ~10-15 ani pentru early adopters si de atunci asistam doar la cresterea numarului de utilizatori de digital odata cu echiparea populatiei cu digital internet connected displays. Inca sunt persoane care prefera ziare pe hartie, chiar daca informatia e veche. Inca sunt persoane care prefera sa utilizeze o harta tiparita decat o aplicatie de navigatie. Inca sunt persoane care urmaresc stirile la tv dupa X ore sau pe site-urile romanesti dupa X zile si nu pe twitter realtime. Ca e din pasiune sau nu, nu cred ca se pot cataloga toti oamenii intr-o categorie... pentru unii da, a ramas o pasiune, pentru altii e doar reticenta de a face schimbarea, sunt mai conservatori, altii nu isi permit sau pur si simplu... daca functioneaza, de ce sa schimbi? Plata cash vs card/internet payments tot aici intra. Unii inca trimit scrisori, nu toata lumea a trecut la email-uri... inclusiv companiile si chiar si autoritatile. Ca e hobby, pasiune, conservatorism sau ce alte zeci de cuvinte ar fi, cred ca singura fraza care le acopera pe toate e "gradul de digitalizare". It's a given, in modul traditional/hartie, informatia se actualizeaza greu, in timp ce pe internet informatia e realtime.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înțeleg, dar avea smartphone cu internet, de asta am zis că e mai mult obișnuință/pasiune.

      Ștergere
    2. Nu, pot fi zeci de motive. Penetrarea internetului/digitalizarea nu se refera daca ai fibra in casa de la RDS. Ci daca o folosesti (si cat de des, ca sa conteze in statistici). Desi azi toata lumea are smartphone (cine nu are deja e exceptie), in practica sunt inca multi care refuza sa stea cu ochii in el. Si altii care nu prea pot (probleme de vedere etc). La partea cu cititul cartilor pe hartie vs Kindle, populatia inca e impartita in doua tabere cu pareri foarte aprinse (inclusiv printre tineri) si acolo nici macar nu vorbim de ecranul 'greu la ochi' al unui smartphone.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…