Treceți la conținutul principal

Mai sunt 3 săptămâni până la Biz Social Media Winter Camp


Inițial când doream să scriu postarea asta mai era un singur loc liber, dar între timp s-a ocupat și ăla - semn că n-a așteptat Internetul să scriu eu despre eveniment. Cu toate astea, tot vreau să aștern câteva rânduri despre singurul eveniment de gen dedicat social media-ului.

Poate din exterior poate părea un lucru cu circuit închis, dar după 12 ani de blogging și vreo 10 ani prin tot felul de start-up-uri online și agenții de publicitate tot am un procentaj de 40% oameni cunoscuți la Biz Social Media Camp. Lucru care mă surprinde de fiecare dată și mă bucură ca mai ies și eu din legendara bulă. Bula asta care te face să crezi că toți sunt ca tine și că deja mănânci pe pâine tot ce e de știut despre subiect.

Ediția asta mă aștept să fie mai animată ca cele trecute pentru că social-ul a văzut niște schimbări destul de importante în ultima jumătate de an. Snapchat-ul cred că în sfârșit îl îngropăm, Facebook-ul a supărat toți vânătorii de trafic organic, YouTube-ul nu pare că se simte bine cu o grămadă de creatori de conținut demonetizați, iar LinkedIn-ul tace și face. N-am zis nimic de Twitter și Blogosferă pentru că subiectul e aproape neschimbat de la an la an - aș putea spune că sunt într-un echilibru aproape frustrant.

Acum în iarnă mă aștept să zăbovim mult pe zona de social influencers. Ei sunt the cool kids on the block, cei care vin cu un suflu nou în zona asta de marketing digital. Ăștia bătrâni vor privi circumspect tot curentul acesta pentru că în ultimii 15-20 de ani tot au fost valuri care păreau amenințătoare în larg și au făcut doar niște spumă la mal. Dar o să fie distractiv să văd fiecare tabără ce argumente pro și contra are.

Cert e că lucrurile nu sunt bătute în cuie, iar o astfel de tabără tot timpul joacă un rol consultativ. Merg acolo să aflu părerea altora pe subiecte hot în zona de social pentru ca mai târziu să îmi pot lua propria decizie în cunoștință de cauză. O atitudine pe care o recomand tuturor, pentru că pară mălăiață în gura lui Natăfleață. 

Între 7-10 decembrie e de urmărit hashtag-ul #bizsmscamp pentru părerile la cald ale participanților, iar pentru tabăra din vară luați-vă bilete din timp și nu mai așteptați un blogger aiurit să scrie despre când deja s-au epuizat locurile. Nu poți conta pe el.

Comentarii

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…