Treceți la conținutul principal

Mai sunt 3 săptămâni până la Biz Social Media Winter Camp


Inițial când doream să scriu postarea asta mai era un singur loc liber, dar între timp s-a ocupat și ăla - semn că n-a așteptat Internetul să scriu eu despre eveniment. Cu toate astea, tot vreau să aștern câteva rânduri despre singurul eveniment de gen dedicat social media-ului.

Poate din exterior poate părea un lucru cu circuit închis, dar după 12 ani de blogging și vreo 10 ani prin tot felul de start-up-uri online și agenții de publicitate tot am un procentaj de 40% oameni cunoscuți la Biz Social Media Camp. Lucru care mă surprinde de fiecare dată și mă bucură ca mai ies și eu din legendara bulă. Bula asta care te face să crezi că toți sunt ca tine și că deja mănânci pe pâine tot ce e de știut despre subiect.

Ediția asta mă aștept să fie mai animată ca cele trecute pentru că social-ul a văzut niște schimbări destul de importante în ultima jumătate de an. Snapchat-ul cred că în sfârșit îl îngropăm, Facebook-ul a supărat toți vânătorii de trafic organic, YouTube-ul nu pare că se simte bine cu o grămadă de creatori de conținut demonetizați, iar LinkedIn-ul tace și face. N-am zis nimic de Twitter și Blogosferă pentru că subiectul e aproape neschimbat de la an la an - aș putea spune că sunt într-un echilibru aproape frustrant.

Acum în iarnă mă aștept să zăbovim mult pe zona de social influencers. Ei sunt the cool kids on the block, cei care vin cu un suflu nou în zona asta de marketing digital. Ăștia bătrâni vor privi circumspect tot curentul acesta pentru că în ultimii 15-20 de ani tot au fost valuri care păreau amenințătoare în larg și au făcut doar niște spumă la mal. Dar o să fie distractiv să văd fiecare tabără ce argumente pro și contra are.

Cert e că lucrurile nu sunt bătute în cuie, iar o astfel de tabără tot timpul joacă un rol consultativ. Merg acolo să aflu părerea altora pe subiecte hot în zona de social pentru ca mai târziu să îmi pot lua propria decizie în cunoștință de cauză. O atitudine pe care o recomand tuturor, pentru că pară mălăiață în gura lui Natăfleață. 

Între 7-10 decembrie e de urmărit hashtag-ul #bizsmscamp pentru părerile la cald ale participanților, iar pentru tabăra din vară luați-vă bilete din timp și nu mai așteptați un blogger aiurit să scrie despre când deja s-au epuizat locurile. Nu poți conta pe el.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Ricoh GR III: 5 luni cu o cameră foto compactă în buzunar

Dacă îi spui cuiva în 2019 că ai dat o căruță de bani o cameră foto compactă, îți va râde în față. Cumva pe bună dreptate pentru că majoritatea compactelor ieftine sunt niște glume proaste.

Îți mai speli din păcate cu un DSLR sau un mirror-less, dar nu cu o săpunieră. Cum să dai bani pe ceva ce a fost omorât iar și iar de telefoanele mobile? Păi de banii ăia îți luai ultimul model de telefon și nu mai aveai ceva în plus de cărat.

Sigur, eu aș putea să zic că e vorba de cum te simți când folosești camera, dar mai bine nu cădem pradă nevoii universale de a îi dovedi celuilalt de pe internet că doar tu ai dreptate.

După cum spuneam mai devreme, de vreo 5 luni camera asta în permanență în buzunar și am ajuns să îi apreciez și cele bune și cele rele.

Cele rele nu prea sunt multe, dar pot să fie ușor supărătoare. Surprinzător, cât de slabă e bateria nu este unul dintre ele. Chiar dacă se pune în cap după 150-200 de poze, se încarcă ușor de la bateria externă prin USB-C așa că n-am avut pro…

Primul pas spre o putere nucleară e să faci o mașină decentă!

Poți să o arzi pe super îndoctrinare și să fii super adorat de supușii tăi, dar în adâncul sufletului tău știi că economia e pe butuci și totalitarismul ăsta afișat cu parade și panglici colorate e pe super depresie. Internațional o arzi cu aroganță și tupeu, dar la final tot trebuie să recunoști că ai o economie care nu funcționează.

Din vina ta evident pentru că doar tu ești mărețul lider.

Dacă funcționa, era în stare să facă măcar o mașină care să fie pe gustul tău.

Pe bune.

Imaginați-vă următoarea situație:

E frig afară. Stau deja de 3 ore cu o pancartă pe care aproape mi-au înghețat degetele prin mănușile peticite. Aștept cuminte pe locul desemnat pentru mărețul sincron când trece alesul lui Dumnezeu. Îmi e puțin mai mult foame, dar oricum nu aveam de mâncare acasă.

Nici căldură. Măcar aici mai stau de vorbă cu vecinii care au venit și ei "voluntar" pentru întâmpinarea liderului suprem. Râdem printre aburi și d-odată începe forfota. Vine! se aude de unde din stânga. Mă…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…