Treceți la conținutul principal

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești


Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu e special din punctul ăsta de vedere: sex și băutură.

Primul produs ciudat pe care l-am observat a fost o roată de cașcaval afumat într-un Carrefour Express din Berceni. Mi-a atras atenția că nu mă așteptam ca bercenarii să fie atât de pasionali pentru cașcavalul lor încât asta să devină o problemă pentru respectivul supermarket. Nimic nu m-a pregătit pentru realitatea asta. 

Pe la Piața Unirii lucrurile sunt puțin mai elevate sau mai turistice, depinde cum vreți să priviți asta. Prin Carrefour-ul de aici am văzut că preferința hoților este în zona de igienă, mai exact ață dentară, sau sexuală mai pe grabă așa: lubrifiant sexual. Recent, nici parfumul lui Katy Perry n-a scăpat de atracția irezistibilă a tinerilor care fură de prin magazine. Da, pentru că toate aceste 3 produse par să fie preferate în special de tineri, iar prin zonă nu ducem lipsă de licee încât să exclud ipoteza asta.

În Mega-urile de pe Brezoianu și Delea Veche conserva de ton e la mare căutare. Foame mare prin rândul domnișoarelor care o ard pe câte o salată la prânz. Și aici igiena e importantă pentru că se mai înhață și pastă de dinți din aia scumpă și specializată. Cine ar fi crezut asta despre tinerele hipsterițe coroporatiste, că n-au nicio jenă să fure de prin magazie? Cel mai probabil ironic.

Prin Vitan și pachetele mici de 3 prezervative sunt o atracție pentru hoții din magazine. Kaufland-ul de acolo a trebuit să se asigure că vitanezii cresc natalitatea sau vor plăti prețul cerut de ei pe un pachet mic de prezervative. Fără excepții. Bravo Kaufland!

Titan-ul e cel mai preocupat cartier de aspectul fizic. În Auchan-ul de acolo se fură în draci parfumuri și produse de îngrijire personale. Sunt atât de concentrați pe a se aranja cât mai bine că oamenii de acolo uită să mai plătească la casă produsul băgat în haină. Dacă te plimbi pe acolo ești asaltat de o gamă variată de arome și mirosuri plăcute. Frumos așa!

Dar până la urmă tot pe zona de nord poți conta să te șocheze cel mai mult. În Carrefour-ul de la Aviatorilor singurul lucru pe care l-am văzut protejat de mâinile dibace ale hoților este salamul de Sibiu marcă proprie. Nu prea mă pricep eu la mezeluri, dar fie este cel mai bun salam de Sibiu din lume, fie este cel mai bine proporționat pentru masa cinstită a hoților. Alte brand-uri n-am văzut să fie protejate, chiar dacă sunt așezate lângă faimosul salam, așa că pot spune cu mâna pe inimă că mă bate gândul să cumpăr unul să văd ce e așa de special la el. Poate îi fac și un review pe blog.

Cam atât am reuși să strâng legate de preferințele hoților de prin supermarket-uri. Pe alocuri nu e o surpriză că fiecare cartier are preferințele lui, pe de altă parte unele sunt puțin ieșite din comun. Dacă vreți, puteți să mă ajutați să întregesc lista asta alte lucruri pe care le-ați văzut și voi securizate prin magazine că poate face un infografic drăguț cu preferințele pe cartiere. #sărumâna

Comentarii

Postări Populare

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Industria creativă e puțin meschină. Din exterior se văd doar campaniile alea mișto unde s-au aliniat toate planetele posibile din univers, iar din interior sunt zile-luni-ani de făcut chestii mediocre pentru că cineva trebuie să le facă și pe alea. Orice banalitate de ambalaj, afiș publicitar, banner sau postare de social media a fost făcută de un om care visează să urce cândva pe scenă și să citească un discurs plictisitor de mulțumire.

Ei bine, ieri acești oameni au avut ocazia să facă asta la gala de premierea a Mileului de Aur. Un festival organizat mai mult ad-hoc pentru a râde puțin de creativitatea banală a industriei. Ca idee, la o categorie a câștigat un sticker alb de pus pe o fereastră pentru a ascunde un aer condiționat. Cu adevărat amuzant este că aia aparent era a 3-a versiune a respectivului sticker. Cam ăsta e nivelul de banalitate de care te mai lovești prin industria asta.

Dar și când urci pe scena aia, nebunie. Chiar dacă te înscrii și te votezi singur, cum a făcu…

Trailer: Pentru Romania (2018)

Deși am fost destul de critic în trecut cu filmele românești, mă bucură de fiecare dată când aflu câte ceva despre ce mai scoate cinematografia autohtonă. Ieri cam pe la prânz primesc un email cu o invitație de vizionare. Aveam alte pe cap așa că i-am dat cu marks as unread până azi dimineață când am avut niște minute libere.
...intr-o societate bantuita de indoiala, cu o scara a valorilor fundamentale subreda, dezordine sociala, crize politice, culturale sau economice, exista tentatia unui refugiu intr-un trecut al implinirii si al luminii. Acesta este Mitul Varstei de Aur, care, pentru societatea romaneasca de azi, este intruchipat intrucatva si de perioada Antichitatii, cand pe teritoriul actual al Romaniei locuiau triburi ale geto-dacilor.  " Pentru Romania " este filmul care aduce razboinicii daci in zilele noastre.
Doi razboinici daci ajung in prezent si descopera o Romanie care ii pune pe ganduri. Intriga filmului regizat de Andrei Barbat ii poarta pe protagonisti in…

10 lucruri pe care să le faci atunci când aplici la un job la care nu vrei să ajungi la interviu

Internetul e plin de oameni care te vor învăța ce trebuie să faci pentru a aplica pentru jobul visurilor tale, dar nimeni nu acoperă partea ailaltă. Partea aia când ai chef să te lamentezi puțin pe Internet că angajatorii sunt toți o apă și un pământ și mai bine te faci influencer de succes pentru că ai aplicat la zeci de job-uri și nici măcar unul nu te-a chemat la interviu.

E și asta o artă și din păcate este una destul de exclusivistă, dar stați fără griji că fac eu puțină lumină cu aceste sfaturi practice.

Pentru a maximiza șansele să fii ignorat, evită să parcurgi orice ghid de cum ar trebui să te prezinți pentru job-ul pe care ți-l dorești. De fapt aș sugera să trimiți CV-ul doar către job-ul care n-au nimic în comun cu parcursul tău profesional sau educațional de până acum. Cu cât mai diferite, cu atât mai bine. Arde-o cool cu angajatorul. Trântește-i un sunt leneș și foarte eficient, de asta nu trimit CV sau orice altceva. Hai să ne cunoaștem într-un email. Bagă-l în pitch. Tri…