Treceți la conținutul principal

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Industria creativă e puțin meschină. Din exterior se văd doar campaniile alea mișto unde s-au aliniat toate planetele posibile din univers, iar din interior sunt zile-luni-ani de făcut chestii mediocre pentru că cineva trebuie să le facă și pe alea. Orice banalitate de ambalaj, afiș publicitar, banner sau postare de social media a fost făcută de un om care visează să urce cândva pe scenă și să citească un discurs plictisitor de mulțumire.

Ei bine, ieri acești oameni au avut ocazia să facă asta la gala de premierea a Mileului de Aur. Un festival organizat mai mult ad-hoc pentru a râde puțin de creativitatea banală a industriei. Ca idee, la o categorie a câștigat un sticker alb de pus pe o fereastră pentru a ascunde un aer condiționat. Cu adevărat amuzant este că aia aparent era a 3-a versiune a respectivului sticker. Cam ăsta e nivelul de banalitate de care te mai lovești prin industria asta.

Dar și când urci pe scena aia, nebunie. Chiar dacă te înscrii și te votezi singur, cum a făcut tipa care a câștigat premiul pentru cel mai cool client service. Nu pui osul la treabă, nu câștigi. E adevărat și aici.

Toată premierea a durat cam o oră jumătate, estimare din conversia berilor băute pe timpul mediu de consum, iar la final gașca s-a cam spart. Ciudățel. Mă așteptam ca atunci să înceapă petrecerea adevărată, dar s-ar părea că prea mulți au luat în serios Mileul de Aur și au venit doar ca să vadă dacă au câștigat.

Cu greu o să găsiți orgolii mai mari ca în industria asta.

În altă ordine de idei, cred că suna mai bine Mielul de Aur! #makeithappen

Comentarii

Postări Populare

10 lucruri pe care să le faci atunci când aplici la un job la care nu vrei să ajungi la interviu

Internetul e plin de oameni care te vor învăța ce trebuie să faci pentru a aplica pentru jobul visurilor tale, dar nimeni nu acoperă partea ailaltă. Partea aia când ai chef să te lamentezi puțin pe Internet că angajatorii sunt toți o apă și un pământ și mai bine te faci influencer de succes pentru că ai aplicat la zeci de job-uri și nici măcar unul nu te-a chemat la interviu.

E și asta o artă și din păcate este una destul de exclusivistă, dar stați fără griji că fac eu puțină lumină cu aceste sfaturi practice.

Pentru a maximiza șansele să fii ignorat, evită să parcurgi orice ghid de cum ar trebui să te prezinți pentru job-ul pe care ți-l dorești. De fapt aș sugera să trimiți CV-ul doar către job-ul care n-au nimic în comun cu parcursul tău profesional sau educațional de până acum. Cu cât mai diferite, cu atât mai bine. Arde-o cool cu angajatorul. Trântește-i un sunt leneș și foarte eficient, de asta nu trimit CV sau orice altceva. Hai să ne cunoaștem într-un email. Bagă-l în pitch. Tri…

Și ce faci cu ăla care trișează în jocuri?

Dacă te joci suficient de multe jocuri online este inevitabil să nu dai peste unul care trișează. Și trișează atât de evident încât te întrebi cum de nu îi este jenă să facă asta. Sau mai bine spus, te întrebi ce plăcere mai obține din jocul respectiv știind că toate headshot-urile și kill-urile pe care le face sunt de fapt făcute de un progrămel.

Niciodată nu i-am înțeles pe astfel de oameni și ori de câte ori m-am izbit de ei prin jocuri am ales să le ignor rezultatele și să nu ne le dau satisfacția să mă enerveze. M-ai omorât de 10 ori din partea cealaltă a hărții și faci mișto de mine, foarte bine. Îți spun că ești mai bun. Vorbe goale pentru că amândoi știm că progrămelul respectiv e mai bun și asta nu gâdilă trișorul la orgoliu.

Treaba asta merge în toate cazurile. Cât timp nu îi faci jocul, îi pierzi timpul de pomană. Nu reacționezi cum își dorește, nu obține niciun fel de plăcere, așa că renunță și iese de pe server pentru a căuta altă victimă. Doar așa poți să câștigi cu un

Notițe după Digitalium 2018

N-am mai fost de mult la o conferință doar cu vorbitori străini așa că vineri la Digitalium m-am pus pe luat notițe la ce se prezenta pe scenă. Accentul a fost mai mult pe pragmatism și rețete de succes decât pe emoție și inspirație. Din cauza asta și notițele sunt un mix de banalități amestecate cu sfaturi bune stropite cu niște cifre ce ar arăta bine într-o prezentare.

De fapt ăsta e și principalul motiv pentru care mai merg ocazional la astfel de conferințe: îmi face treaba mai ușoară în a convinge clienții că ceea ce zic e corect. Poate suna stupid, dar în industria asta de social media o poza a unui slide de la o conferință te poate ajuta enorm. Dar m-am scuzat destul așa că hai să trecem prin notițele luate.

Facebook:

Messenger is the new customers service. Majoritatea conținutului postat de brand-uri este extrem de plictisitor atât ca mesaj cât și ca realizare creativăConținutul realizat ar trebui să răspundă pozitiv la una din următoarele întrebări: Does it makes me smile? Does…