Treceți la conținutul principal

Pagini globale Facebook 101

In toamna anului trecut Facebook a anuntat introducerea unui nou tip (daca se poate numi asa) de pagina  destinata brandurilor: pagina globala. Aceasta reuneste sub acelasi acoperis toate paginile locale si ofera o experienta mai buna, localizata, userilor. Te scuteste de cautatul paginii tarii tale pentru respectivul brand pentru ca ea se gaseste sub acelasi permalink global. Iar in momentul in care accesezi acel permalink toate informatiile prezente sunt localizate tarii tale (url, cover photo, content, poze, taburi etc.)

Exemplu: Sunt in Romania si caut pagina BrandXYZ pentru Romania. Dau click pe facebook.com/BrandXYZ si toate informatiile pe care mi le afiseaza sunt relevante pentru Romania. Daca eram din UK imi afisa informatiile relevante pentru UK. Totul sub acelasi permalink.


Avantajul unei pagini globale e ca iti ofera o singura identitate si un singur permalink (URL) pentru toate paginile. Este mai usor sa anunti intr-o campanie globala prezenta ta pe Facebook. E mai usor sa zici "Ne gasiti pe Facebook la facebook.com/BrandXYZ" iar userul cand ajunge pe pagina primeste informatia localizata pentru tara/zona/regiunea din care face parte.

Feature-ul acesta nu este neaparat nou. Inainte de oct-nov 2012 erau o serie de branduri ce foloseau CMS-uri (de ex Buddy Media) de management ale paginilor de Facebook ce iti permiteau sa unesti toate paginile locale sub umbrela uneia globale. Feature-ul acesta nu era public si era la nivel de deal intre platformele de CMS-uri - Facebook - Branduri. Doua branduri care au facut asta si imi vin acum in minte sunt Dove (mai nou a trecut pe noul sistem) si Heineken  (se pare ca inca foloseste vechiul sistem de pagini globale).

Diferentele fata de ce exista acum sunt destul de multe. Cea mai vizibila fiind ca inainte nu existau permalink-uri localizate personalizate care sa duca catre pagina globala.

Let me explain: Inainte cand uneai toate paginile locale sub cea globala iti pierdeai permalink-ul acestora. facebook.com/BrandXYZro disparea. Exista doar facebook.com/BrandXYZ 

Noul sistem permite existenta url-urilor locale (daca acestea se doresc). Astfel eu cand dau click pe facebook.com/BrandXYZ in bara de url o sa vad facebook.com/BrandXYZro (daca accesez din Romania) . Se face o redirectare automata care poate sa creeze confuzii in prima instanta. Practic intr-o tara cu 5 milioane de conexiuni la internet (noi) pot sa vad pagini facebook.com/BrandXYZro (ce par la prima vedere ca sunt locale)  cu 7-9-11-13 milioane de like-uri. Automat te poti gandi ca respectivele branduri au cumparat like-uri.

Totusi exista o metoda destul de usoara sa iti dai seama daca respectiva pagina este de fapt o pagina globala. In stanga dreapta butonului de trimitere a unui mesaj respectivei pagini ai un drop down unde iti apare posibilitatea sa schimbi regiunea pentru care iti afiseaza continutul respectiva pagina globala. Utila daca esti expat si vrei sa urmaresti ce zice respectivul brand in tara ta de origine.  Paginile globale au intotdeauna aceasta setare prezenta. Celalalte nu!

Aici mai e inca un lucru de precizat. Paginile globale care au fost create pe vechiul sistem si inca sunt pe acesta nu au aceasta functionalitate prezenta de a schimba tara/zona. Exemplu Heineken, CLEAR etc.

Mai jos vedeti exact cum arata respectivul meniu si respectivele optiuni pentru o pagina globala.

poza si mai multe informatii tehnice pe social media today

Cred ca am acoperit cam tot ce era de zis despre paginile globale. Ele vin atat in ajutorul brandurilor de a crea o identitate unitara all over Facebook cat si a userilor (mult mai usor de tinut minte si de gasit o pagina locala a unui brand anume).

Practic un user normal nici nu o sa isi dea seama ca este pe o pagina globala sau pe o pagina normala de brand. Diferentele din perspectivele userilor sunt infime. Singurul lucru care tradeaza cateodata prezenta unei pagini globale este numarul ridicat de like-uri in comparatie cu numarul de utilizatori de internet din respectiva tara (aici ma gandesc mai mult la Romania).

Cam atat :)

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …