Treceți la conținutul principal

Pagini globale Facebook 101

In toamna anului trecut Facebook a anuntat introducerea unui nou tip (daca se poate numi asa) de pagina  destinata brandurilor: pagina globala. Aceasta reuneste sub acelasi acoperis toate paginile locale si ofera o experienta mai buna, localizata, userilor. Te scuteste de cautatul paginii tarii tale pentru respectivul brand pentru ca ea se gaseste sub acelasi permalink global. Iar in momentul in care accesezi acel permalink toate informatiile prezente sunt localizate tarii tale (url, cover photo, content, poze, taburi etc.)

Exemplu: Sunt in Romania si caut pagina BrandXYZ pentru Romania. Dau click pe facebook.com/BrandXYZ si toate informatiile pe care mi le afiseaza sunt relevante pentru Romania. Daca eram din UK imi afisa informatiile relevante pentru UK. Totul sub acelasi permalink.


Avantajul unei pagini globale e ca iti ofera o singura identitate si un singur permalink (URL) pentru toate paginile. Este mai usor sa anunti intr-o campanie globala prezenta ta pe Facebook. E mai usor sa zici "Ne gasiti pe Facebook la facebook.com/BrandXYZ" iar userul cand ajunge pe pagina primeste informatia localizata pentru tara/zona/regiunea din care face parte.

Feature-ul acesta nu este neaparat nou. Inainte de oct-nov 2012 erau o serie de branduri ce foloseau CMS-uri (de ex Buddy Media) de management ale paginilor de Facebook ce iti permiteau sa unesti toate paginile locale sub umbrela uneia globale. Feature-ul acesta nu era public si era la nivel de deal intre platformele de CMS-uri - Facebook - Branduri. Doua branduri care au facut asta si imi vin acum in minte sunt Dove (mai nou a trecut pe noul sistem) si Heineken  (se pare ca inca foloseste vechiul sistem de pagini globale).

Diferentele fata de ce exista acum sunt destul de multe. Cea mai vizibila fiind ca inainte nu existau permalink-uri localizate personalizate care sa duca catre pagina globala.

Let me explain: Inainte cand uneai toate paginile locale sub cea globala iti pierdeai permalink-ul acestora. facebook.com/BrandXYZro disparea. Exista doar facebook.com/BrandXYZ 

Noul sistem permite existenta url-urilor locale (daca acestea se doresc). Astfel eu cand dau click pe facebook.com/BrandXYZ in bara de url o sa vad facebook.com/BrandXYZro (daca accesez din Romania) . Se face o redirectare automata care poate sa creeze confuzii in prima instanta. Practic intr-o tara cu 5 milioane de conexiuni la internet (noi) pot sa vad pagini facebook.com/BrandXYZro (ce par la prima vedere ca sunt locale)  cu 7-9-11-13 milioane de like-uri. Automat te poti gandi ca respectivele branduri au cumparat like-uri.

Totusi exista o metoda destul de usoara sa iti dai seama daca respectiva pagina este de fapt o pagina globala. In stanga dreapta butonului de trimitere a unui mesaj respectivei pagini ai un drop down unde iti apare posibilitatea sa schimbi regiunea pentru care iti afiseaza continutul respectiva pagina globala. Utila daca esti expat si vrei sa urmaresti ce zice respectivul brand in tara ta de origine.  Paginile globale au intotdeauna aceasta setare prezenta. Celalalte nu!

Aici mai e inca un lucru de precizat. Paginile globale care au fost create pe vechiul sistem si inca sunt pe acesta nu au aceasta functionalitate prezenta de a schimba tara/zona. Exemplu Heineken, CLEAR etc.

Mai jos vedeti exact cum arata respectivul meniu si respectivele optiuni pentru o pagina globala.

poza si mai multe informatii tehnice pe social media today

Cred ca am acoperit cam tot ce era de zis despre paginile globale. Ele vin atat in ajutorul brandurilor de a crea o identitate unitara all over Facebook cat si a userilor (mult mai usor de tinut minte si de gasit o pagina locala a unui brand anume).

Practic un user normal nici nu o sa isi dea seama ca este pe o pagina globala sau pe o pagina normala de brand. Diferentele din perspectivele userilor sunt infime. Singurul lucru care tradeaza cateodata prezenta unei pagini globale este numarul ridicat de like-uri in comparatie cu numarul de utilizatori de internet din respectiva tara (aici ma gandesc mai mult la Romania).

Cam atat :)

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

În ultimul an am mers pe jos cam 2480 de km

Zilele astea s-a împlinit un an de când am început să port o brățară de fitness. E vorba de un Garmin Vivofit 2 pe care nu l-am dat niciodată jos în ultimele 365 de zile - doar de curiozitate de a vedea cât merg pe jos într-un an. Răspunsul a fost puțin dezamăgitor:

Cam 2480 de kilometri parcurși pe jos într-un an.

Zic dezamăgitor pentru că speram să trec de 2500 până când scriu însemnarea asta.

Aplicația a contorizat doar vreo 2430 pentru că vreo 5-6 zile extrem de active au reprezentat erori de sincronizare și tot ce am făcut în zilele respective s-a pierdut în neant. Estimez eu că e vorba de vreo 50 de kilometri maxim.

În rest, cam așa arată treaba ca în imaginea de mai jos. Trei milioane și ceva de pași, o medie de 6.8 kilometri parcurși zilnic pe jos și un record de aproape 18 km într-o zi călduroasă de mai.


Problema este că deși valorile par mari, cu siguranță peste media bucureșteană, realitatea e că denotă sedentarismul modern. Citeam acum ceva vreme un studiu similar făcut p…

S-a întâmplat nefăcuta: Chefi la cuțite e mai digerabil ca MasterChef

Nu credeam că o să zic asta vreodată, dar Chefii la cuțite s-au transformat încet, încet într-un fel de Top Gear culinar. Prietenia dintre ei a început să își spună cuvântul și întreg show-ul a devenit mult mai ușor de digerat chit că nu este produs la nivelul calitativ MC.

Între timp au renunțat și la jignirile gratuite, doar de dragul de a fi, așa că întreaga experiență este una care binedispune. Știu că elitismul culinar își face cruce în acest moment, dar nici Chefii și nici MasterChefii n-au emisiuni care să aibă legătură cu gătitul.

M-am uitat la 4 episoade și nici snopit în bătaie moldovenească n-aș putea să îmi aduc aminte de vreun preparat care m-a impresionat sau o tehnică pe care am deprins-o.

Emisiunile sunt pe zona pur de entertainment, iar Chefii fac asta mai bine printr-o carismă tip grup de prieteni. Chit că e pe glume de cartier, recunosc că m-am uitat și am râs de multe ori la emisiunea lor. E posibil ca ăsta să fie un prin semn de stockholm syndrome.

Cu toate asta …

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…