Treceți la conținutul principal

Pagini globale Facebook 101

In toamna anului trecut Facebook a anuntat introducerea unui nou tip (daca se poate numi asa) de pagina  destinata brandurilor: pagina globala. Aceasta reuneste sub acelasi acoperis toate paginile locale si ofera o experienta mai buna, localizata, userilor. Te scuteste de cautatul paginii tarii tale pentru respectivul brand pentru ca ea se gaseste sub acelasi permalink global. Iar in momentul in care accesezi acel permalink toate informatiile prezente sunt localizate tarii tale (url, cover photo, content, poze, taburi etc.)

Exemplu: Sunt in Romania si caut pagina BrandXYZ pentru Romania. Dau click pe facebook.com/BrandXYZ si toate informatiile pe care mi le afiseaza sunt relevante pentru Romania. Daca eram din UK imi afisa informatiile relevante pentru UK. Totul sub acelasi permalink.


Avantajul unei pagini globale e ca iti ofera o singura identitate si un singur permalink (URL) pentru toate paginile. Este mai usor sa anunti intr-o campanie globala prezenta ta pe Facebook. E mai usor sa zici "Ne gasiti pe Facebook la facebook.com/BrandXYZ" iar userul cand ajunge pe pagina primeste informatia localizata pentru tara/zona/regiunea din care face parte.

Feature-ul acesta nu este neaparat nou. Inainte de oct-nov 2012 erau o serie de branduri ce foloseau CMS-uri (de ex Buddy Media) de management ale paginilor de Facebook ce iti permiteau sa unesti toate paginile locale sub umbrela uneia globale. Feature-ul acesta nu era public si era la nivel de deal intre platformele de CMS-uri - Facebook - Branduri. Doua branduri care au facut asta si imi vin acum in minte sunt Dove (mai nou a trecut pe noul sistem) si Heineken  (se pare ca inca foloseste vechiul sistem de pagini globale).

Diferentele fata de ce exista acum sunt destul de multe. Cea mai vizibila fiind ca inainte nu existau permalink-uri localizate personalizate care sa duca catre pagina globala.

Let me explain: Inainte cand uneai toate paginile locale sub cea globala iti pierdeai permalink-ul acestora. facebook.com/BrandXYZro disparea. Exista doar facebook.com/BrandXYZ 

Noul sistem permite existenta url-urilor locale (daca acestea se doresc). Astfel eu cand dau click pe facebook.com/BrandXYZ in bara de url o sa vad facebook.com/BrandXYZro (daca accesez din Romania) . Se face o redirectare automata care poate sa creeze confuzii in prima instanta. Practic intr-o tara cu 5 milioane de conexiuni la internet (noi) pot sa vad pagini facebook.com/BrandXYZro (ce par la prima vedere ca sunt locale)  cu 7-9-11-13 milioane de like-uri. Automat te poti gandi ca respectivele branduri au cumparat like-uri.

Totusi exista o metoda destul de usoara sa iti dai seama daca respectiva pagina este de fapt o pagina globala. In stanga dreapta butonului de trimitere a unui mesaj respectivei pagini ai un drop down unde iti apare posibilitatea sa schimbi regiunea pentru care iti afiseaza continutul respectiva pagina globala. Utila daca esti expat si vrei sa urmaresti ce zice respectivul brand in tara ta de origine.  Paginile globale au intotdeauna aceasta setare prezenta. Celalalte nu!

Aici mai e inca un lucru de precizat. Paginile globale care au fost create pe vechiul sistem si inca sunt pe acesta nu au aceasta functionalitate prezenta de a schimba tara/zona. Exemplu Heineken, CLEAR etc.

Mai jos vedeti exact cum arata respectivul meniu si respectivele optiuni pentru o pagina globala.

poza si mai multe informatii tehnice pe social media today

Cred ca am acoperit cam tot ce era de zis despre paginile globale. Ele vin atat in ajutorul brandurilor de a crea o identitate unitara all over Facebook cat si a userilor (mult mai usor de tinut minte si de gasit o pagina locala a unui brand anume).

Practic un user normal nici nu o sa isi dea seama ca este pe o pagina globala sau pe o pagina normala de brand. Diferentele din perspectivele userilor sunt infime. Singurul lucru care tradeaza cateodata prezenta unei pagini globale este numarul ridicat de like-uri in comparatie cu numarul de utilizatori de internet din respectiva tara (aici ma gandesc mai mult la Romania).

Cam atat :)

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Ricoh ia nota zece pentru marketing emotional

Surprinzător, cu acest teaser ce are puțin peste 5000 de vizualizări.

De fapt nici nu pot să spun că este un teaser. E mai mult un manifest pentru Ricoh GR III, upgrade-ul unei săpuniere excelente pentru fotografia de stradă. Cameră ce brusc a urcat foarte sus pe whishlist-ul meu de anul acesta.

Slow clap.

Bravo.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Cum mă împac cu Google Home după 3 săptămâni de la achiziție

Răspunsul super scurt este că mă împac destul de bine.

A fost genul ăla de achiziție pe care nu mi-am dorit-o neapărat, dar acum o lună am prins o ofertă bună la doar 560 de lei sau ceva de genul ăsta pe emag și am zis why not? Chiar și pentru un moft, reducerea de la 720 cât e acum era una semnificativă.

Prima bilă neagră a venit când am vrut să îl bag în priză că am descoperit că e versiunea de UK/US, iar eu nu aveam adaptor de priză. Am la metrou o gheretă cu tot felul de electronice și am rezolvat rapid problema cu 10 lei, dar rezultatul este unul total inestetic pentru cineva care dă mai mult de doi bani de estetică.

Setarea inițială a fost putin problematică pentru că nu reușeam sub nicio formă să setez multi-user voice matching-ul, dar până la urmă soluția s-a dovedit a fi destul de simplă, chit ca am pierdut vreo 2 ore să o găsesc: trebuia să reseteze voice recognition-ul din Google Assistant-ul de pe telefon. Poate ajută pe cineva pe viitor informația asta.

După ce l-am seta…