Treceți la conținutul principal

Pagini globale Facebook 101

In toamna anului trecut Facebook a anuntat introducerea unui nou tip (daca se poate numi asa) de pagina  destinata brandurilor: pagina globala. Aceasta reuneste sub acelasi acoperis toate paginile locale si ofera o experienta mai buna, localizata, userilor. Te scuteste de cautatul paginii tarii tale pentru respectivul brand pentru ca ea se gaseste sub acelasi permalink global. Iar in momentul in care accesezi acel permalink toate informatiile prezente sunt localizate tarii tale (url, cover photo, content, poze, taburi etc.)

Exemplu: Sunt in Romania si caut pagina BrandXYZ pentru Romania. Dau click pe facebook.com/BrandXYZ si toate informatiile pe care mi le afiseaza sunt relevante pentru Romania. Daca eram din UK imi afisa informatiile relevante pentru UK. Totul sub acelasi permalink.


Avantajul unei pagini globale e ca iti ofera o singura identitate si un singur permalink (URL) pentru toate paginile. Este mai usor sa anunti intr-o campanie globala prezenta ta pe Facebook. E mai usor sa zici "Ne gasiti pe Facebook la facebook.com/BrandXYZ" iar userul cand ajunge pe pagina primeste informatia localizata pentru tara/zona/regiunea din care face parte.

Feature-ul acesta nu este neaparat nou. Inainte de oct-nov 2012 erau o serie de branduri ce foloseau CMS-uri (de ex Buddy Media) de management ale paginilor de Facebook ce iti permiteau sa unesti toate paginile locale sub umbrela uneia globale. Feature-ul acesta nu era public si era la nivel de deal intre platformele de CMS-uri - Facebook - Branduri. Doua branduri care au facut asta si imi vin acum in minte sunt Dove (mai nou a trecut pe noul sistem) si Heineken  (se pare ca inca foloseste vechiul sistem de pagini globale).

Diferentele fata de ce exista acum sunt destul de multe. Cea mai vizibila fiind ca inainte nu existau permalink-uri localizate personalizate care sa duca catre pagina globala.

Let me explain: Inainte cand uneai toate paginile locale sub cea globala iti pierdeai permalink-ul acestora. facebook.com/BrandXYZro disparea. Exista doar facebook.com/BrandXYZ 

Noul sistem permite existenta url-urilor locale (daca acestea se doresc). Astfel eu cand dau click pe facebook.com/BrandXYZ in bara de url o sa vad facebook.com/BrandXYZro (daca accesez din Romania) . Se face o redirectare automata care poate sa creeze confuzii in prima instanta. Practic intr-o tara cu 5 milioane de conexiuni la internet (noi) pot sa vad pagini facebook.com/BrandXYZro (ce par la prima vedere ca sunt locale)  cu 7-9-11-13 milioane de like-uri. Automat te poti gandi ca respectivele branduri au cumparat like-uri.

Totusi exista o metoda destul de usoara sa iti dai seama daca respectiva pagina este de fapt o pagina globala. In stanga dreapta butonului de trimitere a unui mesaj respectivei pagini ai un drop down unde iti apare posibilitatea sa schimbi regiunea pentru care iti afiseaza continutul respectiva pagina globala. Utila daca esti expat si vrei sa urmaresti ce zice respectivul brand in tara ta de origine.  Paginile globale au intotdeauna aceasta setare prezenta. Celalalte nu!

Aici mai e inca un lucru de precizat. Paginile globale care au fost create pe vechiul sistem si inca sunt pe acesta nu au aceasta functionalitate prezenta de a schimba tara/zona. Exemplu Heineken, CLEAR etc.

Mai jos vedeti exact cum arata respectivul meniu si respectivele optiuni pentru o pagina globala.

poza si mai multe informatii tehnice pe social media today

Cred ca am acoperit cam tot ce era de zis despre paginile globale. Ele vin atat in ajutorul brandurilor de a crea o identitate unitara all over Facebook cat si a userilor (mult mai usor de tinut minte si de gasit o pagina locala a unui brand anume).

Practic un user normal nici nu o sa isi dea seama ca este pe o pagina globala sau pe o pagina normala de brand. Diferentele din perspectivele userilor sunt infime. Singurul lucru care tradeaza cateodata prezenta unei pagini globale este numarul ridicat de like-uri in comparatie cu numarul de utilizatori de internet din respectiva tara (aici ma gandesc mai mult la Romania).

Cam atat :)

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Ești român abia când ți-ai îngrădit metrul pătrat de verdeață din fața blocului

Nu contează cât de mic e peticul de verdeață din fața blocului, românii noștri l-au îngrădit ca să... ce? Ceva cu siguranță cu câinii e răspunsul, deși nu-mi dau seama ce vină are bietul animal. De fapt sunt îngrădite să țină alte animale departe de micro grădina aia cu câteva flori - dacă e cineva gospodar prin bloc. Animale ce în general sunt bipede și aruncă țigările, dozele de bere și sticlele de cola pe jos sau nu strâng după animalul de companie.

Abia de când am câine am început să realizez că accesul la orice petic de iarbă este în majoritatea cazurilor blocat. Poți să îl privești, dar nu îl poți atinge pentru că e acolo în spatele unui gard. Lucrul ăsta e de o tristețe monumentală și e bine întipărit în memoria colectivă. Mă gândesc doar cât ne-a luat să înțelegem că iarba din parc chiar se poate călca pentru că ăla e scopul ei.

Recent a fost o știre despre niște oameni care au învelit cireșul din fața blocului cu sârmă ghimpată pentru a opri copiii să se urce și să mănânce d…

Am votat! Ieșiți la vot dacă vreți. Nu stați acasă!

Ieri de dimineață m-am uitat pe reportajul celor de la Recorder referitor la marele miting în alb al unui partid roșu și aproape am reușit să ajung până la final fără să mă enervez. Pe la minutul 18:52 mi-a sărit țandăra.

Un gigel i-a aruncat niște întrebări semi retorice lui Dragnea, ăsta le-a fentat destul de elegant dacă e să îmi dau cu părerea, iar femeia asta simpatizată a dat finishing move-ul: Dacă nu îți convine ce se întâmplă, ieși la vot. Ei au votat și a ieșit ce au vrut.

Pișa-m-aș pe el de vot! Bă câtă dreptate poate să aibă doamnă asta. Oricât de mult ne agităm noi în bula noastră ce aparent are 155 000 de oameni dacă e să mă iau după numărul de vizualizări al video-ului de mai sus, o grămadă de tineri s-au pișat pe el de vot pentru că... comoditate.

E un efort să îți faci buletin în orașul în care stai. E un efort să mergi la secție în detrimentul muntelui sau altui eveniment hipstăresc ce se întâmplă în weekend-ul ăla. E un efort să te asiguri că măcar prietenii apropr…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…