Treceți la conținutul principal

Pagini globale Facebook 101

In toamna anului trecut Facebook a anuntat introducerea unui nou tip (daca se poate numi asa) de pagina  destinata brandurilor: pagina globala. Aceasta reuneste sub acelasi acoperis toate paginile locale si ofera o experienta mai buna, localizata, userilor. Te scuteste de cautatul paginii tarii tale pentru respectivul brand pentru ca ea se gaseste sub acelasi permalink global. Iar in momentul in care accesezi acel permalink toate informatiile prezente sunt localizate tarii tale (url, cover photo, content, poze, taburi etc.)

Exemplu: Sunt in Romania si caut pagina BrandXYZ pentru Romania. Dau click pe facebook.com/BrandXYZ si toate informatiile pe care mi le afiseaza sunt relevante pentru Romania. Daca eram din UK imi afisa informatiile relevante pentru UK. Totul sub acelasi permalink.


Avantajul unei pagini globale e ca iti ofera o singura identitate si un singur permalink (URL) pentru toate paginile. Este mai usor sa anunti intr-o campanie globala prezenta ta pe Facebook. E mai usor sa zici "Ne gasiti pe Facebook la facebook.com/BrandXYZ" iar userul cand ajunge pe pagina primeste informatia localizata pentru tara/zona/regiunea din care face parte.

Feature-ul acesta nu este neaparat nou. Inainte de oct-nov 2012 erau o serie de branduri ce foloseau CMS-uri (de ex Buddy Media) de management ale paginilor de Facebook ce iti permiteau sa unesti toate paginile locale sub umbrela uneia globale. Feature-ul acesta nu era public si era la nivel de deal intre platformele de CMS-uri - Facebook - Branduri. Doua branduri care au facut asta si imi vin acum in minte sunt Dove (mai nou a trecut pe noul sistem) si Heineken  (se pare ca inca foloseste vechiul sistem de pagini globale).

Diferentele fata de ce exista acum sunt destul de multe. Cea mai vizibila fiind ca inainte nu existau permalink-uri localizate personalizate care sa duca catre pagina globala.

Let me explain: Inainte cand uneai toate paginile locale sub cea globala iti pierdeai permalink-ul acestora. facebook.com/BrandXYZro disparea. Exista doar facebook.com/BrandXYZ 

Noul sistem permite existenta url-urilor locale (daca acestea se doresc). Astfel eu cand dau click pe facebook.com/BrandXYZ in bara de url o sa vad facebook.com/BrandXYZro (daca accesez din Romania) . Se face o redirectare automata care poate sa creeze confuzii in prima instanta. Practic intr-o tara cu 5 milioane de conexiuni la internet (noi) pot sa vad pagini facebook.com/BrandXYZro (ce par la prima vedere ca sunt locale)  cu 7-9-11-13 milioane de like-uri. Automat te poti gandi ca respectivele branduri au cumparat like-uri.

Totusi exista o metoda destul de usoara sa iti dai seama daca respectiva pagina este de fapt o pagina globala. In stanga dreapta butonului de trimitere a unui mesaj respectivei pagini ai un drop down unde iti apare posibilitatea sa schimbi regiunea pentru care iti afiseaza continutul respectiva pagina globala. Utila daca esti expat si vrei sa urmaresti ce zice respectivul brand in tara ta de origine.  Paginile globale au intotdeauna aceasta setare prezenta. Celalalte nu!

Aici mai e inca un lucru de precizat. Paginile globale care au fost create pe vechiul sistem si inca sunt pe acesta nu au aceasta functionalitate prezenta de a schimba tara/zona. Exemplu Heineken, CLEAR etc.

Mai jos vedeti exact cum arata respectivul meniu si respectivele optiuni pentru o pagina globala.

poza si mai multe informatii tehnice pe social media today

Cred ca am acoperit cam tot ce era de zis despre paginile globale. Ele vin atat in ajutorul brandurilor de a crea o identitate unitara all over Facebook cat si a userilor (mult mai usor de tinut minte si de gasit o pagina locala a unui brand anume).

Practic un user normal nici nu o sa isi dea seama ca este pe o pagina globala sau pe o pagina normala de brand. Diferentele din perspectivele userilor sunt infime. Singurul lucru care tradeaza cateodata prezenta unei pagini globale este numarul ridicat de like-uri in comparatie cu numarul de utilizatori de internet din respectiva tara (aici ma gandesc mai mult la Romania).

Cam atat :)

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Căsătoria = un bărbat + o femeie fără copil

Știu că alt subiect e mai hot zilele astea, dar ăla e deja supra-dezbătut de bula mea fără vreo concluzie maiestoasă referitor la cum ar trebui procedat pentru a transmite un mesaj. Pentru că în esență despre asta e vorba, nu despre a câștiga sau a pierde, așa că nu voi dezbate momentan subiectul ăsta.

M-am uitat luni seara la Gospodar Fără Pereche când fermierii noștri și-au întâlnit pretendentele, urmând ca apoi să treacă printr-un speed dating de 2 minute pentru a se convinge că au cele necesare pentru a le deveni neveste.

Spre surprinderea mea, factorul decizional al ediției din acest an a fost dacă au sau nu copil. În episodul de luni mai toate care aveau s-au întors acasă. Zic surprinzător pentru că în ediția trecută, atunci când mamele erau cele care luau deciziile de eliminare, principalul lucru care trimitea fetele acasă era dacă știu sau nu să facă de mâncare. Puișorul lor trebuia să mănânce bine.

Cum ziceam, la ediția asta lucrurile au prezentat o față mai meschină a societ…

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Industria creativă e puțin meschină. Din exterior se văd doar campaniile alea mișto unde s-au aliniat toate planetele posibile din univers, iar din interior sunt zile-luni-ani de făcut chestii mediocre pentru că cineva trebuie să le facă și pe alea. Orice banalitate de ambalaj, afiș publicitar, banner sau postare de social media a fost făcută de un om care visează să urce cândva pe scenă și să citească un discurs plictisitor de mulțumire.

Ei bine, ieri acești oameni au avut ocazia să facă asta la gala de premierea a Mileului de Aur. Un festival organizat mai mult ad-hoc pentru a râde puțin de creativitatea banală a industriei. Ca idee, la o categorie a câștigat un sticker alb de pus pe o fereastră pentru a ascunde un aer condiționat. Cu adevărat amuzant este că aia aparent era a 3-a versiune a respectivului sticker. Cam ăsta e nivelul de banalitate de care te mai lovești prin industria asta.

Dar și când urci pe scena aia, nebunie. Chiar dacă te înscrii și te votezi singur, cum a făcu…

Trailer: Pentru Romania (2018)

Deși am fost destul de critic în trecut cu filmele românești, mă bucură de fiecare dată când aflu câte ceva despre ce mai scoate cinematografia autohtonă. Ieri cam pe la prânz primesc un email cu o invitație de vizionare. Aveam alte pe cap așa că i-am dat cu marks as unread până azi dimineață când am avut niște minute libere.
...intr-o societate bantuita de indoiala, cu o scara a valorilor fundamentale subreda, dezordine sociala, crize politice, culturale sau economice, exista tentatia unui refugiu intr-un trecut al implinirii si al luminii. Acesta este Mitul Varstei de Aur, care, pentru societatea romaneasca de azi, este intruchipat intrucatva si de perioada Antichitatii, cand pe teritoriul actual al Romaniei locuiau triburi ale geto-dacilor.  " Pentru Romania " este filmul care aduce razboinicii daci in zilele noastre.
Doi razboinici daci ajung in prezent si descopera o Romanie care ii pune pe ganduri. Intriga filmului regizat de Andrei Barbat ii poarta pe protagonisti in…