Treceți la conținutul principal

Doua lucruri pe care nu le credeam posibile in anul 2014

Povestea incepe cam asa: Facebook crede de vreo cateva luni ca blogul acesta s-ar putea sa fie nesigur. As vrea sa subliniez acest s-ar putea, pentru ca incertitudinea asta este importanta. Eu cand am vazut asta, m-am conformat si am inceput sa testez tot felul de tool-uri online care sa imi zica ce este unsafe la el. Aparent nimic. Totul e bine si frumos. E doar un false positive.

Se mai intampla, nu? Hai ca vorbesc cu cei de la Facebook si scap de problema asta. *Cri cri cri* . N-ai cum sa vorbesti cu cei de la Facebook. Nu raspund la email sau la telefon. Esti redirectat catre suportul online, dar acela nu are problema ta listata si nici nu s-a chinuit cineva de la Facebook sa raspunda vreodata la celalalte zeci de thread-uri care detaliau probleme identice cu a mea. Vorba aia "n-ai cotizat niste banuti, de ce m-ar interesa de tine".

Bantuit de aceasta problema, am tot cautat rezolvari. Am vorbit chiar si cu cei de la Bitdefender care au fost foarte draguti si au verificat daca am vreo problema la blog sau daca sunt listat ca unsafe. Iti dai seama ca raspunsul lor a fost cel la care ma asteptam: nu esti unsafe.

Am gasit apoi niste oameni care spuneau ca au trimis scrisori Facebook-ului si ca la scurt timp dupa le-a fost ridicata eticheta de might be unsafe. Ok. Ca sa scap de piticul asta de pe creier m-am apucat de scris o scrisoare. Prima din viata mea....

Aproape 30 de ani au trecut fara sa fiu fortat sa scriu o scrisoare, dar cumva Facebook a reusit sa schimbe asta. Am stat regulamentar la coada aferenta oricarui oficiu postal si am trimist o scrisoare cu delivery report catre sediul Facebook din Irlanda. Acum o luna. O luna in care n-am primit vreun semn de la Posta Romana ca au reusit sau nu sa livreze scrisoarea. O luna in care nu s-a schimbat nimic cu nesiguranta mea. O luna de asteptare pentru care a trebuit sa platesc 18 lei (nu stiu de ce aveam senzatia ca scrisorile le trimiti aproape gratis).

Situatia e atat de idioata incat este de-a dreptul amuzanta. In momentul acesta nu stiu exact ce este mai penibil: faptul ca cea mai mare retea sociala nu raspunde la nimic altceva in afara de scrisori sau ca Posta Romana nu reuseste sa trimita in mai putin de o luna o scrisoare pana in Irlanda? Asta presupunand ca nu e pierduta pe undeva.

E tragic-comic, dar e realitatea acestui blog. N-am ce sa fac mai mult si oricum problema nu e la mine. Zic asta pentru cei care ma mai atentioneaza din cand in cand ca am blogul infectat. Nu. Nu este. Oricum formularea Facebook era might be unsafe  ca nu sunt siguri :)

Comentarii

  1. Ah, a început să apară l.facebook.com la refferals?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu înțeleg exact întrebarea, dar am refferals de la l.fb

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristina Hrisca15 martie 2015, 10:23

    Și cum ai rezolvat ? Am aceeași problemă .

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am rezolvat. Cumva s-a remediat singur - http://www.nihasa.ro/2015/02/s-dat-liber-la-share.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina Hrisca16 martie 2015, 17:21

    Offf. Mersi pentru răspuns. Eu sunt sătulă de problema asta. ...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …