Treceți la conținutul principal

ce cauti ma cu bicicleta in metrou?

Se face ca avem o initiativa mult laudata a Metrorexului care ne intreaba cam asa :
  • Este considerată utilă amplasarea în zona staţiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizării metroului? Care sunt aceste staţii în opinia utilizatorilor?
  • Există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement?
Wow ce dragut din partea lor. Dar totusi pare nitel idiotica initiativa asta.

Suporturile pentru parcarea bicicletelor sunt binevenite dar ce legatura are metrorexul cu ele? Nu asta e job-ul primariei? Doar nu s-au gandit sa le faca in interiorul statilor? Sunt sigur ca totusi cineva de la metrorex a mers cat de cat recent cu bicicleta incat sa constientizeze conceptul bicicleta-coborare-scari. Cum spuneam  ... suporturile sunt imperative

A doua idee geniala e cea legata de biciclete in metrou. Sunt sigur ca s-au gandit la bicicletele minorilor dar modul de exprimare lasa liber fanteziilor pentru care toata lumea s-a bucurat fara de zumtie (ce cuvant expresiv am inventat). Ce cauti tu ca adult cu bicicleta in metrou? Unde trebuie sa ajungi de nu poti sa pedalezi pana acolo? Nu-si cam pierde scopul o iesire cu bicicleta daca mergi cu ea in metrou?

Stiu ca la altii se poate sa iti iei bicicleta in metrou dar situatia este un pic diferita. Suprafata orasului la ei e de 30 de ori mai mare ca la noi (NY vs B) iar linia lor de metrou este de 20 de ori mai lunga. Orasul este gigantic si o calatorie catre cel mai apropriat parc de multe ori implica cateva zeci de km. Sa zicem ca atunci e mai scuzabila nevoia de transport a bicicletei cu metroul.

Dar poate nu m-am gandit eu la toate situatiile in care chiar e necesar transportul bicicletei cu metroul bucurestean asa ca va invit pe voi sa imi dati peste manuta daca am gresit. 

Comentarii

  1. Dac-o duci cadou ? Poate într-o bună zi o să se deschidă un nou mall care-o să dea moca în ziua deschiderii biciclete gratis. Cu ce le transportă cetățenii acasă la copii ?
    Sau poate se trezesc într-o (altă) bună tot Bucureștiul să se ducă să-și cumpere biciclete pentru că străzile o să arate ca la Hiroshima, după.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum sunt in Amsterdam si aici se circula la greu cu bicicleta, iar in metrou ai suport pentru ele desi suprafata Amsterdamului e considerabil mai mica decat a Bucurestiului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Masura este facuta sa dea bine la public. Asa pare ca Metrorexul se preocupa de binele pasagerilor sai. Eu daca ma uit la cei care circula as zice ca poate 1 % sa fie interesati de bicicleta si suporturile de care amintesti. Pana la urma cu ce te deplasezi: metrou sau bicileta? Alegi una dintre ele si o folosesti de la un capat la altul. Simplu.

    RăspundețiȘtergere
  4. OK Romanul este roman ..

    ROmanul are tendinta sa se scarpine la ureschea dreapta cu mana stanga ..

    Ori sunt bani cheltuiti pe ceva ca sa fie "Uite ce am facut cu banii" ori un nene de sus vorba lui Bogdan se crede in NY ..

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce ti se pare tie stupida. Adica nu ai argumentat deloc.

    RăspundețiȘtergere
  6. .. daca faci pana? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @anonim - uite un motiv excelent.

    @amalian - era nitica ironie presarata acolo.

    RăspundețiȘtergere
  8. cazul 1. de-abia ai cumparat-o. am fost in situatia sa imi cumpar bicicleta, care by the way a venit la pachet cu pedalele montate invers (ca sa nu poti sa te dai cu ea in magazin), cu rotile desumflate si cu ghidonul si saua nereglate (normal!). in situatia asta, cum as fi putut sa traversez orasul pana acasa?cazul 2: de-abia ti-ai cumparat-o si vrei sa inveti sa mergi pe bicicleta.
    cazul 3: biciclist amator, iti e frica de mori de masini, dar parcul cel mai apropiat e la mare distanta. ce faci daca nu poti sa mergi cu metroul? te dai cu ea in fata blocului pana iti vine curajul (si hei, nu ma luati cu faza ca daca nu stii sa mergi, nu iti lua bicicleta - cu totii trebuie sa pornim de undeva pana la urma).

    RăspundețiȘtergere
  9. sunt perfect de acord cu raluca. eu am bicicleta de mai bine de 7 luni si nu am scos-o din boxa de la subsol pt ca sunt incepatoare si mi-e frica sa ies in trafic fara experienta. locuiesc in zona centrala si ca sa ajung la cel mai apropiat parc trebuie sa trec prin cele mai aglomerate intersecii. investitia metrorex nu mi s-ar parea mare iar eu una as circula cu bicicleta in metrou...stiu ca e incomod dar decat sa ma faca vreun inconstint afish pe asfalt...

    RăspundețiȘtergere
  10. Cel putin in zona centrala sunt piste de biciclete precum si optiunea sa mergeti pe trotuar.

    Serios acum - nu e chiar asa de periculos sa mergi cu bicicleta.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Nu mai donați căcaturi!

Pe bune.

Dacă nu puteți să îl mai puteți purta voi nu înseamnă că cineva mai sărac îl va purta cu mândrie.

Nu mai umiliți săracii cu haine rupte care au trecut de mult de vremea în care puteau să devină cu mândrie cârpe de șters pe jos.

Donatul e despre lucruri de care nu mai ai nevoie nu despre lucruri pe care ai vrea să le arunci.

Destul de rezonabil, nu?

Acum vreo săptămână eram la deschiderea The Empty Shop, un magazin temporar din Promenada unde poți dona hainele de care nu mai nevoie, și printre discursurile interminabile și opulența gratuită pentru un astfel de eveniment, cineva de la Crucea Roși a amintit așa în treacăt că lucrurile pe care le donăm ar trebui să fie cât de cât de calitate.

Vă dați seama cât de gravă este situația dacă la un eveniment privat cineva a simțit să zică asta pe scenă?

În altă ordine de idei, mai poți până pe 19 mai să donezi hainele pe care nu le mai porți/vrei la Empty Shop.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Prime impresii: Garmin Instinct după o lună de utilizare

Acum vreo două luni mi-am schimbat bateria la vechea brățară de fitness (Garmin Vivofit 2) și presupun că am făcut ceva greșit pentru că în câteva zile a luat apă la duș și dus a fost. La început discret cu jumătate de ecran ars, ca apoi senzorii să se ducă în vacanță după aproape 8500 de kilometri în care am fost împreună. Asta e, se mai întâmplă.

N-am plâns prea mult după ea și m-am reîntors la G-shock-ul vechi care între timp a devenit destul de stângaci de purtat la outfit-urile adoptate după 30 de ani. Nu vreau să se înțeleagă că am descoperit fashionul masculin și acum mă uit cu dispreț la ce purtam la 20iș de ani, dar unele schimbări pe ici pe colo s-au tot întâmplat în anii ăștia. 
Așa că am ajuns să mă uit la o nouă brățară/ceas de fitness care să fie similară cu vechiul Vivofit: autonomie a bateriei în luni/ani, construcție robustă pentru că n-am chef să dădăcesc un accesoriu și suficient de accesibil ca preț ca să se justifice stilului semi sedentar de viață pe care îl am. …