Treceți la conținutul principal

ce cauti ma cu bicicleta in metrou?

Se face ca avem o initiativa mult laudata a Metrorexului care ne intreaba cam asa :
  • Este considerată utilă amplasarea în zona staţiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizării metroului? Care sunt aceste staţii în opinia utilizatorilor?
  • Există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement?
Wow ce dragut din partea lor. Dar totusi pare nitel idiotica initiativa asta.

Suporturile pentru parcarea bicicletelor sunt binevenite dar ce legatura are metrorexul cu ele? Nu asta e job-ul primariei? Doar nu s-au gandit sa le faca in interiorul statilor? Sunt sigur ca totusi cineva de la metrorex a mers cat de cat recent cu bicicleta incat sa constientizeze conceptul bicicleta-coborare-scari. Cum spuneam  ... suporturile sunt imperative

A doua idee geniala e cea legata de biciclete in metrou. Sunt sigur ca s-au gandit la bicicletele minorilor dar modul de exprimare lasa liber fanteziilor pentru care toata lumea s-a bucurat fara de zumtie (ce cuvant expresiv am inventat). Ce cauti tu ca adult cu bicicleta in metrou? Unde trebuie sa ajungi de nu poti sa pedalezi pana acolo? Nu-si cam pierde scopul o iesire cu bicicleta daca mergi cu ea in metrou?

Stiu ca la altii se poate sa iti iei bicicleta in metrou dar situatia este un pic diferita. Suprafata orasului la ei e de 30 de ori mai mare ca la noi (NY vs B) iar linia lor de metrou este de 20 de ori mai lunga. Orasul este gigantic si o calatorie catre cel mai apropriat parc de multe ori implica cateva zeci de km. Sa zicem ca atunci e mai scuzabila nevoia de transport a bicicletei cu metroul.

Dar poate nu m-am gandit eu la toate situatiile in care chiar e necesar transportul bicicletei cu metroul bucurestean asa ca va invit pe voi sa imi dati peste manuta daca am gresit. 

Comentarii

  1. Dac-o duci cadou ? Poate într-o bună zi o să se deschidă un nou mall care-o să dea moca în ziua deschiderii biciclete gratis. Cu ce le transportă cetățenii acasă la copii ?
    Sau poate se trezesc într-o (altă) bună tot Bucureștiul să se ducă să-și cumpere biciclete pentru că străzile o să arate ca la Hiroshima, după.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum sunt in Amsterdam si aici se circula la greu cu bicicleta, iar in metrou ai suport pentru ele desi suprafata Amsterdamului e considerabil mai mica decat a Bucurestiului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Masura este facuta sa dea bine la public. Asa pare ca Metrorexul se preocupa de binele pasagerilor sai. Eu daca ma uit la cei care circula as zice ca poate 1 % sa fie interesati de bicicleta si suporturile de care amintesti. Pana la urma cu ce te deplasezi: metrou sau bicileta? Alegi una dintre ele si o folosesti de la un capat la altul. Simplu.

    RăspundețiȘtergere
  4. OK Romanul este roman ..

    ROmanul are tendinta sa se scarpine la ureschea dreapta cu mana stanga ..

    Ori sunt bani cheltuiti pe ceva ca sa fie "Uite ce am facut cu banii" ori un nene de sus vorba lui Bogdan se crede in NY ..

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce ti se pare tie stupida. Adica nu ai argumentat deloc.

    RăspundețiȘtergere
  6. .. daca faci pana? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @anonim - uite un motiv excelent.

    @amalian - era nitica ironie presarata acolo.

    RăspundețiȘtergere
  8. cazul 1. de-abia ai cumparat-o. am fost in situatia sa imi cumpar bicicleta, care by the way a venit la pachet cu pedalele montate invers (ca sa nu poti sa te dai cu ea in magazin), cu rotile desumflate si cu ghidonul si saua nereglate (normal!). in situatia asta, cum as fi putut sa traversez orasul pana acasa?cazul 2: de-abia ti-ai cumparat-o si vrei sa inveti sa mergi pe bicicleta.
    cazul 3: biciclist amator, iti e frica de mori de masini, dar parcul cel mai apropiat e la mare distanta. ce faci daca nu poti sa mergi cu metroul? te dai cu ea in fata blocului pana iti vine curajul (si hei, nu ma luati cu faza ca daca nu stii sa mergi, nu iti lua bicicleta - cu totii trebuie sa pornim de undeva pana la urma).

    RăspundețiȘtergere
  9. sunt perfect de acord cu raluca. eu am bicicleta de mai bine de 7 luni si nu am scos-o din boxa de la subsol pt ca sunt incepatoare si mi-e frica sa ies in trafic fara experienta. locuiesc in zona centrala si ca sa ajung la cel mai apropiat parc trebuie sa trec prin cele mai aglomerate intersecii. investitia metrorex nu mi s-ar parea mare iar eu una as circula cu bicicleta in metrou...stiu ca e incomod dar decat sa ma faca vreun inconstint afish pe asfalt...

    RăspundețiȘtergere
  10. Cel putin in zona centrala sunt piste de biciclete precum si optiunea sa mergeti pe trotuar.

    Serios acum - nu e chiar asa de periculos sa mergi cu bicicleta.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.

Și ce faci când vine viitorul peste tine?

Știți care e cel mai surprinzător lucru la știrea că 10 edituri dau în judecată Bookster pentru cum funcționează modelul lor de business? Că le-a luat 7 ani să facă asta.

Șapte ani în care toată lumea credea că au o căsnicie fericită și că fiecare e mulțumit cu partea lui pe care o primește de la cele aproape 1000 de companii înrolate în sistem. 

Surpriză! Erau probleme în paradis, dar nu atât de mari încât a doua zi să se strângă toate editurile la o șuetă. Și au tăcut și au tot încasat bătaie fără să se clintească.

Nimeni de la nicio editură nu și-a zis: „Hai să ne facem Bookster-ul nostru!”. Nimeni nu s-a gândit la motivele pentru care Bookster prinde la corporatiști și cum ar putea să satisfacă această nevoie. Au stat cuminți și n-au schimbat nimic, iar rezultatul îl vedem acum după câțiva ani.

Să nu mă înțelegeți greșit, nu zic că ceea ce face Bookster este corect/moral pentru autori & edituri, dar îi apreciez pentru cum au exploatat această oportunitate de business. 

Și acum e …