Cum esuezi in advertising sa te ridici la nivelul hype-ului creat

Nu obisnuiesc sa critic lucrarile altor agentii, dar in cazul de fata voi face o exceptie. Este aproape imposibil sa esuezi cu o astfel de idee. Totusi, au reusit sa strice orice urma de genialitate.

E vorba de KUKA Robotics ce au lansat pe 9 februarie acest trailer/teaser:



Exciting, nu? Cum ai putea sa strici asta?

E clasica batalie intre om si masina. E laitmotivul prezent in aproape fiecare productie SF. Ai in '97 un exemplu asemanator ce a ramas in istoria colectiva (Deep Blue vs Kasparov). Toate stelele s-au aliniat pentru ca KUKA sa fie HAL-ul al acestei generatii. Cum poti sa esuezi cu asa ceva?

Simplu:

  • nu le dai oamenilor un meci live in care sa traiasca drama limitarii umane
  • produsul tau nu este cel prezentat, drept urmare trisezi si faci un blat
  • prezinti cel mai rapid robot din lume in slow motion
  • pui prea mult accent pe factorul uman
  • alegi un mod dramatic de filmare pentru un eveniment lipsit de orice incarcare emotionala (pentru ca e fake)
  • folosesti CGI pentru a prezenta un produs real ce in teorie nu ar avea nevoie de aceasta cosmetizare
Asta au reusit sa faca azi cei de la KUKA. Toate reactiile pe care le-am urmarit vorbesc de un cacat de reclama, dezamagire sau despre asteptari spulberate. Despre dezamagire vorbesc si eu. Era o idee geniala ce se potrivea perfect cu produsul.

Duel-ul il puteti vedea aici si reprezinta aproape 4 minute de scarba si deziluzie.  Pentru mai multa dezamagire poti sa vezi making of-ul aici

So close Kuka ... so close.

Comentarii

Postări populare în ultima lună

manolo si jean acesti miki alexandrescu de la eurosport

Generator de nume de cocalari!

Va mai aduceti aminte de Vacanta Mare?