Treceți la conținutul principal

Snowboarding in Tirol: Stubaier Gletscher

Valea Stubai e situata la 15 km de Innsbruck si se compune din 5 localitati (Neustiff, Fulpmes, Telfes, Mieders si Schonberg) rasfirate pe o lungime de 35 de km. Localitati inconjurate de 80 de ghetari si 109 varfuri de peste 3 000 de metri.

De la inceput vreau sa va zic ca insemnarea asta este partinitoare. Pe Stubaier Gletscher am avut parte de cea mai frumoasa zi de snowboarding din viata mea. Ninsese cu 2 zile inainte sa venim, asa ca am prins powder virgin peste powder virgin. Superb. Nici macar schiorii n-au putut sa stea departe de bucatica aia de rai din Rotadlkopf-ului.

Cea mai mare zona din Austria de schi pe ghetar
E greu sa descriu ce zambet gigantic ne-a a desenat Stuibaier Gletscher pe fetele obosite de 5 zile consecutive de dat. L-am disperat putin pe Michael (ghidul nostru) cu evadarile nostre in taramul powder-ului. Saracul... avea un intreg traseu pregatit pentru noi, dar noi chiuleam ca niste liceeni pentru a ne da inca odata pe powder-ul ala fain. Hai inca odata. Si inca odata. Pana la urma a reusit sa ne captiveze atentia cu promisiunea unui snowpark pe la 3 000+ metri.

Dificultatea zonei este destul de scazuta, doar 3 partii negre din cele 35 de trasee. Totusi, partiile sunt atat de largi si ai atat de multe variante de off piste, incat poti sa iti faci o coborare cu de toate: powder, linii drepte si abrupte sau drop-uri de pe stanci. Freeride-ul e rege acolo. Motiv pentru care au un Powder Department (chiar asa se numeste) care ingrijeste partiile nemarcate si ofera consultanta celor care se incumeta sa incerce unul dintre cele 15 trasee de freeride.

Noroc cu pozele de presa, pentru ca nimeni n-a stat sa faca poze cu powderul pe care l-am gasit pe portiunea asta a muntelui :)
Ca preturi, Stubaier Gletscher e mai ieftin ca Solden sau Obergurgl-Hochgurgl. Un ski pass pe o zi e 42 de euro. Pentru 5 zile dai 175 de euro, iar pentru 5 zile din 7 - doar 190. Totusi, exista un trick. Preturile sunt valabile doar cu Stubai Guest Card pe care il primesti de la hotelul unde esti cazat. Hotel care trebuie sa fie intr-una dintre cele 5 localitati de pe vale. Altfel, mai adaugi un 10% la pretul ski pass-ului.

Si inchirierea echipamentului era mai ieftina. 21 de euro boots-ii, 38 de euro snowboard-ul si 13 casca. Pe doua zile. Asta spune chitanta pe care am pastrat-o. Echipamentul a fost excelent. I swear to god ca urmatoarea placa o sa fie un Burton. M-am tot dat cu diferite placi in #auskia, dar niciuna nu a fost semnificativ mai buna fata de ce am acasa. Asta pana cand pus Burton-ul ala de la Stubaier Gletscher in picioare. Wow. Altceva. Se potrivea perfect stiului meu.

.... si cand te gandesti ca prima mea placa (un Burton Air model '92-93) a incercat de nenumarate ori sa ma omoare :)

In #auskia, n-am fost in nicio statiune care sa nu aiba un Fun Park sau altfel numit - Snow Park

Stii ce e ironic in tot ce am scris mai sus? Stubaier Gletscher este de fapt o statiune family friendly. Au gradinitia pe munte (carusele, castele de zapada, tunele sau derdelus). Poti sa lasi copilul (minim 3 ani) in grija celor de acolo, iar tu te duci si te dai. Asta daca nu vrei sa il dai la scoala de schi speciala pentru cei mici. Daca are sub 10 ani, ski pass-ul e gratuit pentru el.

In plus, au o partie/zona special conceputa si destinata pentru cei varstnici (50+ ani). Lucru care poate parea ciudatel in Romania, dar dupa ce ai trecut de o varsta... principala ta activitate nu trebuie sa fie sa astepti sa mori. Austriecii de bine de rau au inteles asta.

Varful din primplan este destinat antrenamentului cataratului pe gheata. Cine naiba construieste un varf artificial de gheata pentru antrenament?

Cam atat despre Stubaier Gletscher. In top-ul meu "statiuni din #auskia in care m-as intoarce chiar maine" este pe prima si a doua pozitie. Powder-ul a dat peste cap tot ce ramasese sfant in top-ul ala. Chit ca partiile sunt mai scurte, cel putin in comparatie cu celalalte statiuni vizitate in Tirol, latimea lor este un factor care puncteaza mai bine in ochii me. Nici cu factorul de freeride nu mi-ar fi rusine - intre noi fie vorba.

#Auskia este un eveniment realizat cu sprijinul Tirol Werbung și susținut de Wizz Air șiTNT Express.

TL;DR review (1- nu foarte; 5 - foarte):
  • Peisaje spectaculoase in varf: 4/5
  • Peisaje spectaculoase pe partie: 3/5
  • Dificultatea partiilor: 3/5
  • Starea partiilor: 4/5
  • Usurinta de a gasi powder: 5/5
  • Lungimea individuala a partiilor: 2/5
  • Factorul de aglomeratie: 5/5
Alte review-uri din Seria Snowboarding in Tirol: Obergurgl-Hochgurgl, Solden si Schlick 2000.

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…