Treceți la conținutul principal

Snowboarding in Tirol: Stubaier Gletscher

Valea Stubai e situata la 15 km de Innsbruck si se compune din 5 localitati (Neustiff, Fulpmes, Telfes, Mieders si Schonberg) rasfirate pe o lungime de 35 de km. Localitati inconjurate de 80 de ghetari si 109 varfuri de peste 3 000 de metri.

De la inceput vreau sa va zic ca insemnarea asta este partinitoare. Pe Stubaier Gletscher am avut parte de cea mai frumoasa zi de snowboarding din viata mea. Ninsese cu 2 zile inainte sa venim, asa ca am prins powder virgin peste powder virgin. Superb. Nici macar schiorii n-au putut sa stea departe de bucatica aia de rai din Rotadlkopf-ului.

Cea mai mare zona din Austria de schi pe ghetar
E greu sa descriu ce zambet gigantic ne-a a desenat Stuibaier Gletscher pe fetele obosite de 5 zile consecutive de dat. L-am disperat putin pe Michael (ghidul nostru) cu evadarile nostre in taramul powder-ului. Saracul... avea un intreg traseu pregatit pentru noi, dar noi chiuleam ca niste liceeni pentru a ne da inca odata pe powder-ul ala fain. Hai inca odata. Si inca odata. Pana la urma a reusit sa ne captiveze atentia cu promisiunea unui snowpark pe la 3 000+ metri.

Dificultatea zonei este destul de scazuta, doar 3 partii negre din cele 35 de trasee. Totusi, partiile sunt atat de largi si ai atat de multe variante de off piste, incat poti sa iti faci o coborare cu de toate: powder, linii drepte si abrupte sau drop-uri de pe stanci. Freeride-ul e rege acolo. Motiv pentru care au un Powder Department (chiar asa se numeste) care ingrijeste partiile nemarcate si ofera consultanta celor care se incumeta sa incerce unul dintre cele 15 trasee de freeride.

Noroc cu pozele de presa, pentru ca nimeni n-a stat sa faca poze cu powderul pe care l-am gasit pe portiunea asta a muntelui :)
Ca preturi, Stubaier Gletscher e mai ieftin ca Solden sau Obergurgl-Hochgurgl. Un ski pass pe o zi e 42 de euro. Pentru 5 zile dai 175 de euro, iar pentru 5 zile din 7 - doar 190. Totusi, exista un trick. Preturile sunt valabile doar cu Stubai Guest Card pe care il primesti de la hotelul unde esti cazat. Hotel care trebuie sa fie intr-una dintre cele 5 localitati de pe vale. Altfel, mai adaugi un 10% la pretul ski pass-ului.

Si inchirierea echipamentului era mai ieftina. 21 de euro boots-ii, 38 de euro snowboard-ul si 13 casca. Pe doua zile. Asta spune chitanta pe care am pastrat-o. Echipamentul a fost excelent. I swear to god ca urmatoarea placa o sa fie un Burton. M-am tot dat cu diferite placi in #auskia, dar niciuna nu a fost semnificativ mai buna fata de ce am acasa. Asta pana cand pus Burton-ul ala de la Stubaier Gletscher in picioare. Wow. Altceva. Se potrivea perfect stiului meu.

.... si cand te gandesti ca prima mea placa (un Burton Air model '92-93) a incercat de nenumarate ori sa ma omoare :)

In #auskia, n-am fost in nicio statiune care sa nu aiba un Fun Park sau altfel numit - Snow Park

Stii ce e ironic in tot ce am scris mai sus? Stubaier Gletscher este de fapt o statiune family friendly. Au gradinitia pe munte (carusele, castele de zapada, tunele sau derdelus). Poti sa lasi copilul (minim 3 ani) in grija celor de acolo, iar tu te duci si te dai. Asta daca nu vrei sa il dai la scoala de schi speciala pentru cei mici. Daca are sub 10 ani, ski pass-ul e gratuit pentru el.

In plus, au o partie/zona special conceputa si destinata pentru cei varstnici (50+ ani). Lucru care poate parea ciudatel in Romania, dar dupa ce ai trecut de o varsta... principala ta activitate nu trebuie sa fie sa astepti sa mori. Austriecii de bine de rau au inteles asta.

Varful din primplan este destinat antrenamentului cataratului pe gheata. Cine naiba construieste un varf artificial de gheata pentru antrenament?

Cam atat despre Stubaier Gletscher. In top-ul meu "statiuni din #auskia in care m-as intoarce chiar maine" este pe prima si a doua pozitie. Powder-ul a dat peste cap tot ce ramasese sfant in top-ul ala. Chit ca partiile sunt mai scurte, cel putin in comparatie cu celalalte statiuni vizitate in Tirol, latimea lor este un factor care puncteaza mai bine in ochii me. Nici cu factorul de freeride nu mi-ar fi rusine - intre noi fie vorba.

#Auskia este un eveniment realizat cu sprijinul Tirol Werbung și susținut de Wizz Air șiTNT Express.

TL;DR review (1- nu foarte; 5 - foarte):
  • Peisaje spectaculoase in varf: 4/5
  • Peisaje spectaculoase pe partie: 3/5
  • Dificultatea partiilor: 3/5
  • Starea partiilor: 4/5
  • Usurinta de a gasi powder: 5/5
  • Lungimea individuala a partiilor: 2/5
  • Factorul de aglomeratie: 5/5
Alte review-uri din Seria Snowboarding in Tirol: Obergurgl-Hochgurgl, Solden si Schlick 2000.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…