Treceți la conținutul principal

IKEA & ALS Ice Bucket Challenge

S-au intamplat doua lucruri interesante saptamana trecuta, primul dintre ele fiind lansarea noului catalog IKEA. Acesta, pentru al 3-lea an conscutiv, vine cu o extensie digitala ce iti permite sa vezi continut video si sa pozitionezi (cu ajutorul augmented reality) peste 300 de produse prin casa.

M-am jucat putin cu aplicatia si pot sa va zic ca e foarte sensibila la lumina si umbre, dar dupa ce ii faci toate hatarurile...  are rezultate spectaculoase. In plus, versiunea digitala a catalogului e deja prezent in aplicatie - asta daca nu vrei sa mai astepti pana pe 7 septembrie sa iti fie livrat unul dintre cele 905 000 exemplare.

Bloggerii si presa au primit o editie super sized a catalogului. [Banana for scale]
A doua chestie despre care doream sa scriu este ALS Ice Bucket Challenge - un viitor capitol in manualele de marketing. Ma cam arunc putin in afirmatii, avand in vedere ca respectiva campanie are putin peste o saptamana, dar deja top 5 cele mai vizualizate filmulete de pe YouTube (din cele peste 235 000) au peste 16 milioane de views.

Ce este ALS Ice Bucket Challenge? O provocare lansata de o organizatie non profit pentru a strange fonduri si a face mai cunoscute efectele sclerozei laterale amiotrofice (ALS). Provocarea in sine consta in a iti turna o galeata cu apa si gheata in cap, iar apoi sa donezi 100$ si sa provoci 1-3 persoane sa faca acelasi lucru in urmatoarele 24 de ore. Respectivele persoane pot sa accepte (si la randul lor au ocazia sa provoace pe altii) sau sa refuze, dar sa doneze cei 100$. Simplu si elegant, mai ales pe caldura de afara.

Eh. Aceasta "joaca" a explodat in ultimele zile prin Statele Unite ale Americii. Zeci Sute de vedete, politicieni si sportivi au acceptat aceasta provocare. Pe multi ma asteptam sa ii vad cu o galeata cu gheata in cap, dar au fost o gramada care m-au lasat cu gura cascata.



Jeff Bezos (CEO Amazon.com), Larry Page (Google), Sergey Brin (Google), Bill Gates (ex Microsoft), Satya Nadella (CEO Microsoft), Mark Zuckerberg (CEO Facebook), Steven Spielberg si Oprah Winfrey  - sunt doar cateva dintre personajele care au acceptat provocarea si m-au surprins. Nu sunt singurii.  Pe wiki e o lista cu peste 220 vedete / persoane publice care au participat in ALS Ice Bucket Challenge. Impresionant, nu?

Cum de s-a raspandit atat de repede aceasta provocare? E fix ca un funny chain email: Il primesti de la un prieten (in cazul de fata te provoaca) si e destul de amuzant incat sa te decizi foarte repede (24 de ore) daca vrei participi ca sa il dai mai departe. In plus, este pentru o cauza nobila si toata lumea o face (inca). Win win as zice eu.

Daca v-am facut curiosi cu ALS Ice Bucket Challenge, puteti sa urmariti fenomenul pe YouTube sau pe site-ul oficial ALSA.

Epilog:
On August 18, 2014, the ALS Association announced that it had received 11.66€ million in donations compared to 1.34€ million during the same time period (July 29 to August 18) in the prior year. These donations came from both existing donors and 307,598 new donors to the Association.[16]

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Ricoh ia nota zece pentru marketing emotional

Surprinzător, cu acest teaser ce are puțin peste 5000 de vizualizări.

De fapt nici nu pot să spun că este un teaser. E mai mult un manifest pentru Ricoh GR III, upgrade-ul unei săpuniere excelente pentru fotografia de stradă. Cameră ce brusc a urcat foarte sus pe whishlist-ul meu de anul acesta.

Slow clap.

Bravo.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Internetul e un loc plin de pericole pentru minori, iar mulți adulți nu știu asta

Știai că pe YouTube există o comunitate bogată de pedofili care salivează  la video-urile uploadate de fetițele de 8 ani?

Sau că Facebook-ul duhnește de tot felul de prădători sexual care o ard incognito pe tot felul de grupuri de școlari-liceeni? 
Deși nici n-are bine buletin de câteva zile, fii-tul e deja versat în arta sextingului pe Snapchat? Hashtag send nudes. 
Că pe Twitch e la ordinea zilei să plătești pentru a vedea mai multă piele de la streamerițe mai mult sau mai puțin minore? 
Ori că influencerul favorit a lui ăla mic tocmai l-a convins să îți fure cardul de credit pentru a cumpăra curency pe un site de skin-uri de Counter Strike?

Că are un coleg meschin de clasă care îi face meme-uri și îl dă pe grupul de WhatsApp unde toată lumea îl ia la mișto?

Și că frecvent e victima cyber bulling-ului atunci când se joacă jocuri online?

Sau că statistic vorbind, din cei 1000 de prieteni pe care îi ai pe Facebook, cel puțin 10 au făcut zoom pe poza pe care ai uplodat-o de la mare și …