Treceți la conținutul principal

IKEA & ALS Ice Bucket Challenge

S-au intamplat doua lucruri interesante saptamana trecuta, primul dintre ele fiind lansarea noului catalog IKEA. Acesta, pentru al 3-lea an conscutiv, vine cu o extensie digitala ce iti permite sa vezi continut video si sa pozitionezi (cu ajutorul augmented reality) peste 300 de produse prin casa.

M-am jucat putin cu aplicatia si pot sa va zic ca e foarte sensibila la lumina si umbre, dar dupa ce ii faci toate hatarurile...  are rezultate spectaculoase. In plus, versiunea digitala a catalogului e deja prezent in aplicatie - asta daca nu vrei sa mai astepti pana pe 7 septembrie sa iti fie livrat unul dintre cele 905 000 exemplare.

Bloggerii si presa au primit o editie super sized a catalogului. [Banana for scale]
A doua chestie despre care doream sa scriu este ALS Ice Bucket Challenge - un viitor capitol in manualele de marketing. Ma cam arunc putin in afirmatii, avand in vedere ca respectiva campanie are putin peste o saptamana, dar deja top 5 cele mai vizualizate filmulete de pe YouTube (din cele peste 235 000) au peste 16 milioane de views.

Ce este ALS Ice Bucket Challenge? O provocare lansata de o organizatie non profit pentru a strange fonduri si a face mai cunoscute efectele sclerozei laterale amiotrofice (ALS). Provocarea in sine consta in a iti turna o galeata cu apa si gheata in cap, iar apoi sa donezi 100$ si sa provoci 1-3 persoane sa faca acelasi lucru in urmatoarele 24 de ore. Respectivele persoane pot sa accepte (si la randul lor au ocazia sa provoace pe altii) sau sa refuze, dar sa doneze cei 100$. Simplu si elegant, mai ales pe caldura de afara.

Eh. Aceasta "joaca" a explodat in ultimele zile prin Statele Unite ale Americii. Zeci Sute de vedete, politicieni si sportivi au acceptat aceasta provocare. Pe multi ma asteptam sa ii vad cu o galeata cu gheata in cap, dar au fost o gramada care m-au lasat cu gura cascata.



Jeff Bezos (CEO Amazon.com), Larry Page (Google), Sergey Brin (Google), Bill Gates (ex Microsoft), Satya Nadella (CEO Microsoft), Mark Zuckerberg (CEO Facebook), Steven Spielberg si Oprah Winfrey  - sunt doar cateva dintre personajele care au acceptat provocarea si m-au surprins. Nu sunt singurii.  Pe wiki e o lista cu peste 220 vedete / persoane publice care au participat in ALS Ice Bucket Challenge. Impresionant, nu?

Cum de s-a raspandit atat de repede aceasta provocare? E fix ca un funny chain email: Il primesti de la un prieten (in cazul de fata te provoaca) si e destul de amuzant incat sa te decizi foarte repede (24 de ore) daca vrei participi ca sa il dai mai departe. In plus, este pentru o cauza nobila si toata lumea o face (inca). Win win as zice eu.

Daca v-am facut curiosi cu ALS Ice Bucket Challenge, puteti sa urmariti fenomenul pe YouTube sau pe site-ul oficial ALSA.

Epilog:
On August 18, 2014, the ALS Association announced that it had received 11.66€ million in donations compared to 1.34€ million during the same time period (July 29 to August 18) in the prior year. These donations came from both existing donors and 307,598 new donors to the Association.[16]

Comentarii

Postări Populare

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Industria creativă e puțin meschină. Din exterior se văd doar campaniile alea mișto unde s-au aliniat toate planetele posibile din univers, iar din interior sunt zile-luni-ani de făcut chestii mediocre pentru că cineva trebuie să le facă și pe alea. Orice banalitate de ambalaj, afiș publicitar, banner sau postare de social media a fost făcută de un om care visează să urce cândva pe scenă și să citească un discurs plictisitor de mulțumire.

Ei bine, ieri acești oameni au avut ocazia să facă asta la gala de premierea a Mileului de Aur. Un festival organizat mai mult ad-hoc pentru a râde puțin de creativitatea banală a industriei. Ca idee, la o categorie a câștigat un sticker alb de pus pe o fereastră pentru a ascunde un aer condiționat. Cu adevărat amuzant este că aia aparent era a 3-a versiune a respectivului sticker. Cam ăsta e nivelul de banalitate de care te mai lovești prin industria asta.

Dar și când urci pe scena aia, nebunie. Chiar dacă te înscrii și te votezi singur, cum a făcu…

Trailer: Pentru Romania (2018)

Deși am fost destul de critic în trecut cu filmele românești, mă bucură de fiecare dată când aflu câte ceva despre ce mai scoate cinematografia autohtonă. Ieri cam pe la prânz primesc un email cu o invitație de vizionare. Aveam alte pe cap așa că i-am dat cu marks as unread până azi dimineață când am avut niște minute libere.
...intr-o societate bantuita de indoiala, cu o scara a valorilor fundamentale subreda, dezordine sociala, crize politice, culturale sau economice, exista tentatia unui refugiu intr-un trecut al implinirii si al luminii. Acesta este Mitul Varstei de Aur, care, pentru societatea romaneasca de azi, este intruchipat intrucatva si de perioada Antichitatii, cand pe teritoriul actual al Romaniei locuiau triburi ale geto-dacilor.  " Pentru Romania " este filmul care aduce razboinicii daci in zilele noastre.
Doi razboinici daci ajung in prezent si descopera o Romanie care ii pune pe ganduri. Intriga filmului regizat de Andrei Barbat ii poarta pe protagonisti in…

10 lucruri pe care să le faci atunci când aplici la un job la care nu vrei să ajungi la interviu

Internetul e plin de oameni care te vor învăța ce trebuie să faci pentru a aplica pentru jobul visurilor tale, dar nimeni nu acoperă partea ailaltă. Partea aia când ai chef să te lamentezi puțin pe Internet că angajatorii sunt toți o apă și un pământ și mai bine te faci influencer de succes pentru că ai aplicat la zeci de job-uri și nici măcar unul nu te-a chemat la interviu.

E și asta o artă și din păcate este una destul de exclusivistă, dar stați fără griji că fac eu puțină lumină cu aceste sfaturi practice.

Pentru a maximiza șansele să fii ignorat, evită să parcurgi orice ghid de cum ar trebui să te prezinți pentru job-ul pe care ți-l dorești. De fapt aș sugera să trimiți CV-ul doar către job-ul care n-au nimic în comun cu parcursul tău profesional sau educațional de până acum. Cu cât mai diferite, cu atât mai bine. Arde-o cool cu angajatorul. Trântește-i un sunt leneș și foarte eficient, de asta nu trimit CV sau orice altceva. Hai să ne cunoaștem într-un email. Bagă-l în pitch. Tri…