Treceți la conținutul principal

Ce pastrezi din meniu la un rebranding de restaurant?

Cumva fara sa ii acord prea multa importanta, intotdeauna m-am intrebat cum decurge rebrandingul unui local. E clar ca simti nevoia de schimbare, dar ce faci cu oamenii care te stiu pentru preparatele tale? Schimbi totul sau mai pastrezi bucati din vechiul meniu?

Orice rebranding de restaurant este o loterie pentru ca risti faci o nefacuta, dar in acelasi timp esti si fortat sa faci acest lucru pentru a ramane relevant.



Dupa aproape 12 ani, restaurantul The Harbour si-a schimbat putin infatiseara. Mai pastelat si cu niste influente industrialo-hipstaresti, noile haine ii vin bine. Din meniu au mai pastrat cateva elemente cunoscute, dar in principiu asta inseamna doar 1-2 preparate pe fiecare categorie.

Cu vizibila tristete anunt ca rata pe varza a iesit din meniu, desi o voce prietenoasa mi-a soptit ca are show-uri speciale in fiecare Marti in noul local. Meniul nou nu prea am apucat sa il studiez ca petrecerea de redeschidere s-a lasat cu un drinking game odios la care am 'pierdut' masiv, dar intentionez sa ii fac un test cat de curand.

Totusi, am remarcat tartarul de somon cu avocado. Usor si finut, este fix lucrul de care ai nevoie sa speli rusinea saormei de aseara. Mai e de retinut faptul ca daca faci un tur al burgerilor (link pentru viitori cunoscatori), e momentul sa dai o fuga si pe la The Harbour - noul meniu are si un burger!

Inchei spunand ca preturile par sa fii crescut nitel sau cel putin asa am impresia. E dificil de zis cu exactitate pentru ca si meniul s-a schimbat si poate compar mere cu pere.

[The Harbour, Bucuresti, Strada Piata Amzei, nr. 10-22]

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…