Treceți la conținutul principal

Webstock 2015 - dezbateri aproape pe bune

Cred ca cea mai efervescenta sectiune a Webstock-ului de anul acesta a fost cea  de Debate. Poate pentru ca nu erau prezentari, poate din cauza dialogului, dar in aceste doua sectiuni s-au zis lucruri pe bune. Ma rog, pe bune cat poti sa zici la o conferinta pentru ca adevarul e inca acolo - ca sa il citez pe Mulder.

Cele doua pannel-uri, online communications si working with brands, au strans la olalta un mix de oamenii din agentii, clienti si bloggeri care au facut show-ul cel sperat. Frictiunea acestui triunghi amoros a fost probabil cel mai savuros lucru al acestor 3 ore si umpic de micro conferinte.

Prima ora jumatate din videoul de mai jos este pe zona de PR si cum te-ai astepta de la niste experti in comunicare, lucrurile importante sunt impachetate intr-un puf ultra prietenos si simpatic.

De la o ora 35 incolo, lucrurile au fost putin mai directe in working with brands. Bloggerii s-au apucat sa isi spuna povestea trista care insoteste mana intinsa, iar agentiile au tras si ele tare sa isi comunice situatia in care sunt fortate sa existe.



Lucrul cu adevarat amuzant, fiind si de-o parte si a alta a baricadei, este ca toata lumea are dreptate. Cel putin cand vine vorba sa discutam pe concepte generale. Lucrurile devin mai clare cand exemplul este in fata, dar acest lucru nu ai cum sa te astepti sa il gasesti intr-o dezbatere publica la o conferinta.

Totusi, pentru cineva care este la inceput de drum in aceasta industrie, ce s-a spus la Webstock-ul de anul acesta este un bun reality check, iar cei cu vechime stiu subintelesurile aruncate pe ici pe colo. Sper ca si la anul sa fie o sesiune de Debate atat de savuroasa!

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…