Treceți la conținutul principal

De ce ești haplea, boss?


Zilele trecute la ceas de seară, un magazin online de pe la noi gresește prețul unui telefon cu un ordin de mărime. În loc să fie 2200 și ceva lei, era doar 220 și ceva - așa că isteria pe Internete s-a dezlănțuit și lumea începe să își comande câte un telefon de backup. Conform comunicatului lor de presă (e vorba de Quickmobile dacă e cineva curios), aproape 3000 de oameni au plasat comenzi pe care nu le vor livra vreodată pentru că legislație și pentru că disclaimer pe site.

Am fost și eu unul dintre cei 3000 pentru că a fost prima oară când eram pe fază când se greșea un preț și mi-am zis că nu e momentul să ratez trenul cu cărniță pentru că trebuiau să își asume pierderea de 150 000 euro și să livreze telefoanele. Știam de legislație, dar mi-am zis că un click și o plată la livrare nu are cum să facă rău în caz că or să fie mai catolici decât Papa.

Ca mine au fost mulți și reacțiile ulterioare stau ca dovadă a acestui mod de gândire, dar printre oamenii normali s-au strecurat și niște hapleangii. Sunt cei care au comandat 4-6-10 telefoane, ca să fie, și tot ei au gura cea mai mare prin comentarii.



Băiatul asta, Valentin, a făcut brusc o pasiune pentru cele 10 telefoane pe care intenționa să le împartă cu nevasta, 2 foste, mama, sora, nepoata, coleg de birou și șofer (și nu, nu glumesc - chiar asa a zis). El e un caz clasic de haplea și practic e motivul pentru care țara asta a ajuns unde a ajuns!

Și nici măcar nu glumesc. Uite ce reacție vehementa are. Ceva desprins parcă din expunere.ro sau cum naiba se numește acum propaganda rusească pentru idioți.


De asta nu putem avea lucruri drăguțe...

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…