Treceți la conținutul principal

Bere artizanală de la ArtBrew: Perfektum Black IPA & Red Ale de Berceni

Perfektum Black IPA -  o speranță pentru piața locală de bere artizanală

Observ că de câțiva ani a început să fie pe val berea artizanală. Le găsești din ce în ce mai des prin locurile hip de băut overpriced coffee și nu de puține ori s-a întâmplat să merg la hipstărime doar că erau singurii care aveau o bere nou apărută. Cumva am neglijat să pun pe blog două-trei vorbe despre ce am degustat, dar promit să mă revanșez cât de curând. Review-ul ăsta fiind acel prim pas spre iertarea tuturor greșelilor.

Încep cu niște beri apărute la începutul anului 2016 undeva în cartierul Berceni.  Black IPA 6.0 și Red IPA 5.5 sunt fabricate și îmbuteliate manual, lucru care păstrează tot farmecul și amatoricismul ăla de bere făcută în casă.

Cea neagra chiar seamănă extrem de mult cu un triple de la Brewferm pe care l-am făcut astă vară. E tare, e temperamentală și are o amăruie care te însoțește mult timp după prima gură. Ca alcool are doar 6%, dar e suficient ca să îți dea cu somn după o masă copioasă de duminică.

I-am apreciat culoarea și în mod special spuma pe care o face din abundență și care se încăpățânează să reziste minute bune după ce ai turnat-o în pahar. Are un gust pe care nu mulți îl vor aprecia, dar cei care se pricep nițel or să fie ok cu el: caramel puțin afumat. Mi-ar fi plăcut să fie puțin mai acidulată.

Cea roșie este mai moderată încât aproape că o găsești fără gust dacă începi direct cu cea neagră. Pe mine sincer nu m-a impresionat. Nu a fost chiar pe gustul meu și nici nu pare să se diferențieze prea mult față de alte artizanale de gen.

Perfektum Red Ale - o bere average despre care nu o să vorbești prea mult. 

Am făcut și eu ceva asemănător astă vară și până la urmă am învățat să o iubesc. Culoarea este mai spre roșiatic închis, iar spuma e și ea tot în zona aia de culoare. Nu e prea temperamentală și nu pot spune că simți un gust pregnant de vreun fruct anume. Poate și din cauza asta îți e și greu să crezi că are 5.5% alcool pentru că întreaga experiență e cam flat. Poate mai mult față de Black IPA, Red Ale-ului ăsta îi stătea mult mai bine dacă era mai acidulată și dacă avea un aftertaste mai puternic de ceva fruct.

În ambele cazuri mi-a plăcut eticheta. Simplă și la obiect. Fără prea multe povești. Pe beri am dat 12 lei/sticlă la un eveniment cu și pentru hipsteri, dar am văzut ulterior pe net că mi-am luat țeapă. Prețul ei normal e de 10 lei. Un preț cinstit dacă e să mă întrebi pe mine.

Sunt de urmărit băieții ăștia de la ArtBrew că sunt printre puținii artizanali cu bere decentă.

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…