Treceți la conținutul principal

O generație care se poate concentra mai puțin decât o găină

O generație care se poate concentra mai puțin ca o găină

Eram aseară în metrou și făceam ceea ce fac de fiecare dată când prind aglomerație: trăgeam cu ochiul la ce fac oamenii în telefoane. E un sport care oferă o înțelegere a consumatorului mai bine ca orice studiu de renume și mai pune mintea la lucru puțin. Aseară, pentru prima oară în viață, n-am putut să-mi fac jocul pe motiv de defecțiune hardware.

Lângă mine era o domnișoară care se mișca atât de repede încât creierul meu nu putea să facă față. În decurs de o stație de metrou (Romană - Universitate) fata asta s-a conversat cu iubi, a epuizat newsfeed-ul de Instagram, cel de Facebook, a deschis și închis vreo 3-4 aplicații pe care nu le-am recunoscut și a mai "citit" vreo 4-5 articole distribuite pe FB. Totul cu o singură mână pentru că cealaltă o stabiliza.

Pe Instagram a fost chiar plăcere să încerc să mă țin după ea! A distribuit un număr impresionant de inimioare la cine trebuia în doar o secundă. Nici nu apăreau bine pixelii pe ecran că ea decisese deja dacă scrollează mai jos sau îi dă inimioară. Mă rog, a făcut o greșeală de a trebuit să se întoarcă și să ofere o fracțiune în plus pentru a decide dacă merită sau nu inima dată, dar și așa a fost spectaculoasă mostra de talent oferită.

Nici măcar coreenii ăia de la Starcraft care se laudă cu sute de acțiuni pe minut n-ar putea să rivalizeze cu adolescenta asta pentru că majoritatea click-urilor lor sunt date în gol. Pe ei pot să îi urmăresc cu relativă ușurință, pe fata asta n-am putut.

N-aș putea acum să zic, nici dacă viața mea ar depinde de asta, care era tema generală a vreunei poze pe care a <3-uito sau ce scria în articolele citite sau ce apărea pe Facebook. Știu doar ca i-a zis prietenului "Supppppppppperrrrr:)))))" că a încetinit suficient de mult încât creierul meu să poată procesa informația.

Na acum întrebare grea de final - cum faci conținut pentru oamenii ăștia?

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

E 2019 și nu mai poți să faci conținut video prost

Nu zic că nu este ok să fii călcat de propria mașină pe muzica lui Drake sau să mănânci detergent, dar producția video a acestor experiențe trebuie să fie la un anumit nivel calitativ minim: iluminare bună, calitate HD, sunet decent, filmare stabilizată și un minim de editare/colorare.

Duse sunt zilele alea când putea să o arzi spartan cu un telefon, o filmare tremurată, sunet de canal și pixeli pe ecran aproape cât capul tău. Îmi pare rău. E 2019 și ștacheta a fost ridicată foarte sus de producătorii de conținut video din afară. Mai toate canalele serioase de tech filmează 8K cu RED-uri pentru a avea un conținut relevant din punct de vedere calitativ cât mai mult timp.

Pentru că degeaba ai tu cel mai informativ/distractiv video din lume dacă îmi sângerează ochii când mă uit la el. Și cumva oamenii și-au dat seama că dacă tot investesc timp în a crea conținut video, atunci trebuie să se asigure că acesta să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Scriu rândurile astea ca urmare a unei …