Treceți la conținutul principal

Cea mai bună întrebare de la Webstock-ul de anul ăsta a venit din Republica Moldova


O să încerc să reproduc esența pentru ca n-am reținut exact formularea, dar suna cam așa: "Cum se ajută între ei bloggerii din România că la noi în Moldova nu există nicio unitate". Moment în care s-a lăsat puțină liniște printre bloggerii invitați în sesiunea respectivă. Până la urmă au răspuns că există o solidaritate, dar acum e mai mult directă între oameni decât între bloggeri.

Problema cu care se confruntă bloggerii din Moldova este una care nu ne este nici nouă străină. Observ că link-urile către alte bloguri au cam dispărut și chiar și eu mă fac vinovat de lucrul ăsta. Răspunsul nu este unul atât de simplu precum ne luptăm toți pentru aceeași felie de cașcaval pentru ca în realitate nu asta e problema - sau cel puțin nu consider că asta e problema.

Cel puțin în cazul meu, link-urile au dispărut pentru că pe blog am început să scriu din ce în ce mai puțin despre subiectele actuale. Cumva eu sunt în lumea mea și scriu despre lucruri pe care nu le văd pe la alți bloggeri pentru că un pitic din cap îmi tot șoptește oamenii au citit despre asta, iar ceea ce vrei să scrii tu deja au pus alți bloggeri în articole mai bine documentate. 

În esență este gândire sănătoasă pentru că dacă nu ai nimic nou de zis mai bine taci din gură, dar asta a dus cumva la o frecvență mult mai rară de postat pe blog - lucru pe care niciun blogger nu îl dorește. Adaugă asta la păi am mai scris despre subiect acum 10 ani de parcă chiar își aduce aminte altcineva în afară de mine și cumva am ajuns să scriu din an în Paște. Nu e mai bine așa și e dificil să ies din cercul ăsta vicios mai ales când tot mă mint singur că fac asta for fun.

Dar ca să mă întorc la întrebarea inițială, lipsa de unitate e dată de lipsa unui scop comun bine definit. Cumva nu strică că bloggerii mai fac niște extra bani, dar nici n-ar vrea să se chinuie prea mult în a forma o entitate prin care să se vândă împreună pe mai mai mulți bani și proiecte mai mișto. Fiecare a preferat să își vadă de ograda luni pentru că a fost dificil să se strângă împreună în jurul unui personalități puternice.

Vali a zis-o cel cel bine, el a încercat să facă asta acum 11 ani, dar rezultatul a fost unul firav și de scurtă durată pentru că orgoliile au primat în față celorlalte beneficii. Era inițiativa Blog 2.0 care a pus pentru prima oară bloggerii din România pe mesele agențiilor. De atunci am mai văzut ceva asemănător la Kooperativa lui Cristian China și cam atât. Pentru o industrie de câteva mii de bloguri active lunar, situația e una cam negricioasă.

Așa că dacă e vreo concluzie de tras din tot ce am scris eu aici e ca înainte să încep să mă gândesc la parteneriate și colaborări, întâi ar trebui să fiu mai darnic de mână și să promovez vecinii de blogosferă care fac lucruri mișto. Să dau cu share-ul ăla ca nu dau de la mine.

Trist rău de tot dacă am ajuns să mă auto-motivez printr-o postare pe propriul blog.

Au mai scris despre Webstock: Alex, Elena și Cristi.

Comentarii

  1. Mă regăsesc în aceeași situație. Foarte bine spus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e un fel de plafonare ce vine natural după ceva vreme.

      Ștergere
  2. Păi vezi... bagă link-uri că nu dai de la tine. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper doar să nu uit de la mână până la gură.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…