Cea mai bună întrebare de la Webstock-ul de anul ăsta a venit din Republica Moldova


O să încerc să reproduc esența pentru ca n-am reținut exact formularea, dar suna cam așa: "Cum se ajută între ei bloggerii din România că la noi în Moldova nu există nicio unitate". Moment în care s-a lăsat puțină liniște printre bloggerii invitați în sesiunea respectivă. Până la urmă au răspuns că există o solidaritate, dar acum e mai mult directă între oameni decât între bloggeri.

Problema cu care se confruntă bloggerii din Moldova este una care nu ne este nici nouă străină. Observ că link-urile către alte bloguri au cam dispărut și chiar și eu mă fac vinovat de lucrul ăsta. Răspunsul nu este unul atât de simplu precum ne luptăm toți pentru aceeași felie de cașcaval pentru ca în realitate nu asta e problema - sau cel puțin nu consider că asta e problema.

Cel puțin în cazul meu, link-urile au dispărut pentru că pe blog am început să scriu din ce în ce mai puțin despre subiectele actuale. Cumva eu sunt în lumea mea și scriu despre lucruri pe care nu le văd pe la alți bloggeri pentru că un pitic din cap îmi tot șoptește oamenii au citit despre asta, iar ceea ce vrei să scrii tu deja au pus alți bloggeri în articole mai bine documentate. 

În esență este gândire sănătoasă pentru că dacă nu ai nimic nou de zis mai bine taci din gură, dar asta a dus cumva la o frecvență mult mai rară de postat pe blog - lucru pe care niciun blogger nu îl dorește. Adaugă asta la păi am mai scris despre subiect acum 10 ani de parcă chiar își aduce aminte altcineva în afară de mine și cumva am ajuns să scriu din an în Paște. Nu e mai bine așa și e dificil să ies din cercul ăsta vicios mai ales când tot mă mint singur că fac asta for fun.

Dar ca să mă întorc la întrebarea inițială, lipsa de unitate e dată de lipsa unui scop comun bine definit. Cumva nu strică că bloggerii mai fac niște extra bani, dar nici n-ar vrea să se chinuie prea mult în a forma o entitate prin care să se vândă împreună pe mai mai mulți bani și proiecte mai mișto. Fiecare a preferat să își vadă de ograda luni pentru că a fost dificil să se strângă împreună în jurul unui personalități puternice.

Vali a zis-o cel cel bine, el a încercat să facă asta acum 11 ani, dar rezultatul a fost unul firav și de scurtă durată pentru că orgoliile au primat în față celorlalte beneficii. Era inițiativa Blog 2.0 care a pus pentru prima oară bloggerii din România pe mesele agențiilor. De atunci am mai văzut ceva asemănător la Kooperativa lui Cristian China și cam atât. Pentru o industrie de câteva mii de bloguri active lunar, situația e una cam negricioasă.

Așa că dacă e vreo concluzie de tras din tot ce am scris eu aici e ca înainte să încep să mă gândesc la parteneriate și colaborări, întâi ar trebui să fiu mai darnic de mână și să promovez vecinii de blogosferă care fac lucruri mișto. Să dau cu share-ul ăla ca nu dau de la mine.

Trist rău de tot dacă am ajuns să mă auto-motivez printr-o postare pe propriul blog.

Au mai scris despre Webstock: Alex, Elena și Cristi.

Comentarii

  1. Mă regăsesc în aceeași situație. Foarte bine spus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e un fel de plafonare ce vine natural după ceva vreme.

      Ștergere
  2. Păi vezi... bagă link-uri că nu dai de la tine. :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare în ultima lună

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...