Treceți la conținutul principal

Cea mai bună întrebare de la Webstock-ul de anul ăsta a venit din Republica Moldova


O să încerc să reproduc esența pentru ca n-am reținut exact formularea, dar suna cam așa: "Cum se ajută între ei bloggerii din România că la noi în Moldova nu există nicio unitate". Moment în care s-a lăsat puțină liniște printre bloggerii invitați în sesiunea respectivă. Până la urmă au răspuns că există o solidaritate, dar acum e mai mult directă între oameni decât între bloggeri.

Problema cu care se confruntă bloggerii din Moldova este una care nu ne este nici nouă străină. Observ că link-urile către alte bloguri au cam dispărut și chiar și eu mă fac vinovat de lucrul ăsta. Răspunsul nu este unul atât de simplu precum ne luptăm toți pentru aceeași felie de cașcaval pentru ca în realitate nu asta e problema - sau cel puțin nu consider că asta e problema.

Cel puțin în cazul meu, link-urile au dispărut pentru că pe blog am început să scriu din ce în ce mai puțin despre subiectele actuale. Cumva eu sunt în lumea mea și scriu despre lucruri pe care nu le văd pe la alți bloggeri pentru că un pitic din cap îmi tot șoptește oamenii au citit despre asta, iar ceea ce vrei să scrii tu deja au pus alți bloggeri în articole mai bine documentate. 

În esență este gândire sănătoasă pentru că dacă nu ai nimic nou de zis mai bine taci din gură, dar asta a dus cumva la o frecvență mult mai rară de postat pe blog - lucru pe care niciun blogger nu îl dorește. Adaugă asta la păi am mai scris despre subiect acum 10 ani de parcă chiar își aduce aminte altcineva în afară de mine și cumva am ajuns să scriu din an în Paște. Nu e mai bine așa și e dificil să ies din cercul ăsta vicios mai ales când tot mă mint singur că fac asta for fun.

Dar ca să mă întorc la întrebarea inițială, lipsa de unitate e dată de lipsa unui scop comun bine definit. Cumva nu strică că bloggerii mai fac niște extra bani, dar nici n-ar vrea să se chinuie prea mult în a forma o entitate prin care să se vândă împreună pe mai mai mulți bani și proiecte mai mișto. Fiecare a preferat să își vadă de ograda luni pentru că a fost dificil să se strângă împreună în jurul unui personalități puternice.

Vali a zis-o cel cel bine, el a încercat să facă asta acum 11 ani, dar rezultatul a fost unul firav și de scurtă durată pentru că orgoliile au primat în față celorlalte beneficii. Era inițiativa Blog 2.0 care a pus pentru prima oară bloggerii din România pe mesele agențiilor. De atunci am mai văzut ceva asemănător la Kooperativa lui Cristian China și cam atât. Pentru o industrie de câteva mii de bloguri active lunar, situația e una cam negricioasă.

Așa că dacă e vreo concluzie de tras din tot ce am scris eu aici e ca înainte să încep să mă gândesc la parteneriate și colaborări, întâi ar trebui să fiu mai darnic de mână și să promovez vecinii de blogosferă care fac lucruri mișto. Să dau cu share-ul ăla ca nu dau de la mine.

Trist rău de tot dacă am ajuns să mă auto-motivez printr-o postare pe propriul blog.

Au mai scris despre Webstock: Alex, Elena și Cristi.

Comentarii

  1. Mă regăsesc în aceeași situație. Foarte bine spus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e un fel de plafonare ce vine natural după ceva vreme.

      Ștergere
  2. Păi vezi... bagă link-uri că nu dai de la tine. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper doar să nu uit de la mână până la gură.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…