M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR


Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. Aici mă refer în mod special în cazul blogurilor.

Pagina cu utilizarea cookie-urilor am mai văzut-o până acum și pe la noi prin blogosferă așa că mai sunt de creat restul de două pagini. Nu mă aștept ca asta să fie o problemă prea mare având în vedere că or să fie disponibile niște template-uri special create pentru bloggeri de casa de avocatură NNDKP, iar majoritatea bloggerilor folosesc datele cu caracter personal cam pentru aceleași 3 lucruri: analiză de trafic, moderare de comentarii și premiere în cazul unor concursuri.

Buba adevărată vine când vrei să trimiți newslettere, să segmentezi audiența pentru targetare de reclame sau să faci retargeting. Aici agențiile de publicitate se vor confrunta cu o mică-mare bătaie de cap, dar bloggeri scapă în general de astfel de probleme.

Ce e important de știut pentru toată lumea e că, în teorie cel puțin, acum a să puteți avea mai mult control asupra modului în care alții se folosesc de datele voastre. Puteți să optați să fiți scoși din audiente sau chiar retargetare de reclame. Cum se va face asta, vom vedea. Momentan mai e timp berechet ca giganții industriei, Facebook și Google, să se pună de acord și să implementeze acest lucru.

Și asta o vor face cu siguranță pentru ca amenzile sunt motivaționale: pănă la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri.

Voi reveni cu mai multe informații pe măsură ce ne apropiem de respectiva dată, până atunci puteți urmări live-ul de la conferința de ieri sau să citiți ce au scris pe subiect Răzvan, Cetin și Cristi.

Comentarii

Postări populare în ultima lună

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere