Treceți la conținutul principal

Despre îngrășatul porcului în ajun

Lunea dimineață a fost mai bună ca altele. Peste tot în jurul meu era o stare de frenezie pentru că am înfrânt. L-am arătat lor. Ei sunt puțini și noi mulți. Abia au reușit să strângă în voturi numărul de semnături. Acum chiar se va schimba ceva.

Doar că lucrurile mi se par că stau total diferit. Tot weekend-ul am fost convins că se va ieși masiv la vot la un moment-dat și referendumul o să treacă fluierând pe lângă noi. Hai nu sâmbătă, dar duminică după biserică cu siguranță. Acesta a fost unul dintre motive pentru care nici n-am petrecut timp prea mult în față unui ecran. 

Duminică am ieșit cu câinele la o terasă fiind convins că atunci când o să mă întorc seara o să văd o prezență de 6-7+ milioane. O mobilizare generală în fruntea căreia șade faimoasa coaliție care practic mi-a tapetat cartierul cu pliante pro referendum. Or să iasă. Or să facă. E imposibil să nu strângă 30%-le de care au nevoie. Până la urmă dacă nici în biserică nu au încredere oamenii, atunci în cine? 

Ei bine, n-a fost să fie. Indiferența românilor este de-a dreptul legendară. S-au pișat pe el de vot și de data asta. Mă rog, de data asta ne convine că s-a făcut asta, dar mulți tind să creadă că absenteismul a stat sub hashtag-ul #boicot și nu în spatele ignoranței.

Tare îmi e frică că la următoarele alegeri o să fim îmbătați cu apă rece și nu o se ne chinuim. Când de fapt trebuie să ne chinuim mai mult. Ce a arătat cu certitudine acest referendum e că treaba nu se face de pe o zi pe alta. Nu te apuci cu o săptămână-două înainte să convingi lumea că răul vine peste ei. N-au timp să percuteze. Nici măcar dacă tu ești organismul care se bucură de cea mai mare încredere în țară.

Singura concluzie pe care eu aș trage-o ar fi că pentru următoarele alegeri ar trebui să ne apucăm din timp. Să explicăm. Să învățăm. Să discutăm. Să demonstrăm de ce mersul la vot poate schimba ceva. Dar iar o să fim ocupați cu altceva și o să lăsăm totul pe ultima sută de metri ca apoi să ne supărăm că nu s-a schimbat nimic. 

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…