Treceți la conținutul principal

eMAG: Formare preț în Black Friday

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de tine pentru a îi face favoarea de lua respectivul produs la un preț care s-ar traduce într-o pierdere pentru ei.

Realitatea e că prețurile astea bombă sunt doar pentru o mână de produse și depind de o varietate de factori. De la cât subvenționează producătorul reducerea afișată de magazin până la cât de mult crede magazinul că va capitaliza pe zona de imagine de pe urma banilor pe care îi pierd pe fiecare produs.

Statistic vorbind, știu că au zis asta la o întâlnire din alți ani, majoritatea oamenilor vânează de fapt doar un preț bun pentru ei. Adică cât ar fi ei dispuși să plătească pentru un produs de care n-au o nevoie reală. Altfel spus, cât ar fi dispuși să dea pentru un moft.

Pentru că dacă ai nevoie să iei bobițe câinelui, nu aștepți Black Friday-ul pentru a face asta. Cumperi sortimentul cu care este obișnuit la un preț pe care îl consideri ok. De asta eMag nici nu observă scăderi prea mari de cumpărături în zilele premergătoare BF-ului (parcă sub 10% față de o zi normală).

Acestea fiind spus, pentru BF-ul ăsta am o listă de vreo câteva mofturi pe care mi le-aș satisface dacă prețul ar fi unul mai mult în zona de chilipir care să motiveze achiziția. Clasicul "Sunt ceva bani, nu am o nevoie urgentă sau reală de produsul respectiv, dar uite la ce preț bun l-am luat". Printre acestea ar fi o altă cameră foto (pe care să nu o folosesc cam cum fac și cu actuala), un playstation (pe care să nu am timp să mă joc) și un apart de spălat cu presiune (care se știe că este extrem de util la bloc /s).

Referitor la ce va face efectiv eMAG de BF, păi vor avea și mai multe reduceri ca anul trecut (543 000 în 2017) la cel mai mic preț din 2018 (estimează că în jur de 90% dintre ele). În plus, vor încerca să aibă un preț cu cel puțin 10% mai mic față de competiție.

Dacă ar fi să fac un calcul rapid pentru mofturile mele ar rezulta că în cel mai fericit caz (PS4) dacă se aliniază astrele și Trump mă menționează într-un tweet, aș putea să economisesc aproape 120 de lei față de prețul cu care puteam să mi-l iau de acum 4-5 luni. Cum ziceam. Mai mult un moft.

Cred că s-a înțeles ce doream să zic și închei spunând că se dă liber la mofturi în dimineața lui 16 noiembrie. Ora nu e anunțată oficial, dar ar trebui să fie în jur de 7 dacă e să mă iau după ce s-a întâmplat în ultimii ani.

Comentarii

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…