Treceți la conținutul principal

Ce-ar putea să se mai întâmple la BIZ Social Media Camp?


Am primit provocarea asta să zic ce mi-ar mai plăcea să văd la #bizSMScamp și m-am trezit puțin în șah. Chiar dacă n-am prea multe tabere de social media la activ, asta cred că este a patra, ștacheta asta de activări al brandurilor s-a ridicat destul de sus. Dacă acum doi ani venea Coca Cola cu Moș Crăciun și camioanele sale, anul trecut Calif aducea dill-uri cu elicopterul așa că înțelegeți de ce sunt pus în dificultate.

Cea mai la îndemână direcție a fost să mă gândesc la o experiență pentru participanți, ceva flashy care să fie instagramabil și memorabil. Ceva care să depășească anii trecuți, o nebunie de îți stă mintea în loc când auzi de ea. Ceva de genul... cum a scris Bunescu pe blog.

Pe lângă ce a mai pus el, aș zice și eu ceva de genul:

Enel - O instalație electrică de Crăciun alimentată de biciclete unde fiecare trebuie să își facă datoria pentru a păstra spiritul Crăciunului aprins
Coca-Cola - Și pentru că tot vorbeam de spiritul Crăciunului, mi-ar plăcea să văd un workshop de făcut jucării cu elfii moșului, jucării ce ulterior ar bucura niște copii de sărbători
Tuborg - Cred că toți știm pe de rost cântecelul Tuborg Christmas Brew și ar putea să fie distractiv să filmăm cover-uri pop, punk, latino, electronic, lăutăresc, etc cu o formație ale respectivului cântec.
Jameson & Absolut - Workshop-uri de sculptat în gheață transparentă vs colorată
Skoda - Provocare/tombolă pentru toți participanții să umple mașinile expuse cu jucării de pluș aduse de acasă, jucării ce urmează să fie donate.

Bun. Acum cu brief-ul rezolvat e cazul să scriu despre ce mi-ar plăcea să văd mai mult.

Pe scurt e vorba despre critical thinking, communication, collaboration și creativity. Lucruri care deja se întâmplă într-un mod sau altul, dar care mi-ar plăcea să le văd ca devenind aspecte cheie ale taberei. Pentru mine, brieful din program este cel mai savuros moment al celor 4 zile și aș duce asta mai departe chiar cu o zi întreagă dedicată unui share colaborativ de know how.

Companiile pot să aibă o prezentare comună despre cum legi obiectivele de business de cele de social media. Agențiile ne-ar putea delecta despre trenduri și eficiență în comunicare - atât în zona strategică cât și în cea creativă. Influencerilor le-ar reveni zona de construcție de comunități și dialog cu consumatorii. Pentru că fiecare are de învățat de la ceilalți și nu sunt multe ocazii în care acest schimb de experiență ar fi posibil. În special din considerente de timp și mai puțin din dorința de a ieși din zona de confort.

În plus, mi-ar plăcea să văd o componentă de futurologie și antropologie aplicată în social media autohtonă. Pot cei 120 de oameni din tabără să se pună de acord pe cele 10 lucruri care se vor întâmpla în SM în anul următor? dar în următorii 5 ani? dar în 10? Cred că ar fi un exercițiu interesant după 4 zile destul de disruptive.

Comentarii

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

M-am uitat la toate* filmele siropoase de Crăciun de pe Netflix

Îndată ce a dat prima zăpadă am băgat primul cântecel de Crăciun pe YouTube. Apoi un playlist pe Spotify și niște filme de gen pe Netflix. Dacă despre primele două nu prea aș avea ce zice pentru că vin cu nivelul clasic de nostalgie, despre mini maratonul făcut pe Netflix aș așterne câteva rânduri pe blogul ăsta.

Brief-ul filmelor ales a fost unul destul de simplu. Să fie producții originale, să fie de anul ăsta și să fie de o siropoșenie exemplară ce ar putea să prindă doar la fete de vreo 25-iș de ani. Așa am exclus orice animație sau film clasic despre Crăciun care nu se concentrează exclusiv pe o ea care se îndrăgostește de el ca apoi să se întâmple ceva și ea să fie supărată pe el ca apoi se regăsească fix înainte de final.

A Christmas Prince - Știu că e de anul trecut, nu l-am revăzut anul ăsta, dar momentan rămâne cel mai decent film de gen de văzut la modul serios, non-ironic și non-la-mișto. Am înțeles că au filmat partea a 2-a și urmează să îl difuzeze cândva în următoarele …