Treceți la conținutul principal

Ce-ar putea să se mai întâmple la BIZ Social Media Camp?


Am primit provocarea asta să zic ce mi-ar mai plăcea să văd la #bizSMScamp și m-am trezit puțin în șah. Chiar dacă n-am prea multe tabere de social media la activ, asta cred că este a patra, ștacheta asta de activări al brandurilor s-a ridicat destul de sus. Dacă acum doi ani venea Coca Cola cu Moș Crăciun și camioanele sale, anul trecut Calif aducea dill-uri cu elicopterul așa că înțelegeți de ce sunt pus în dificultate.

Cea mai la îndemână direcție a fost să mă gândesc la o experiență pentru participanți, ceva flashy care să fie instagramabil și memorabil. Ceva care să depășească anii trecuți, o nebunie de îți stă mintea în loc când auzi de ea. Ceva de genul... cum a scris Bunescu pe blog.

Pe lângă ce a mai pus el, aș zice și eu ceva de genul:

Enel - O instalație electrică de Crăciun alimentată de biciclete unde fiecare trebuie să își facă datoria pentru a păstra spiritul Crăciunului aprins
Coca-Cola - Și pentru că tot vorbeam de spiritul Crăciunului, mi-ar plăcea să văd un workshop de făcut jucării cu elfii moșului, jucării ce ulterior ar bucura niște copii de sărbători
Tuborg - Cred că toți știm pe de rost cântecelul Tuborg Christmas Brew și ar putea să fie distractiv să filmăm cover-uri pop, punk, latino, electronic, lăutăresc, etc cu o formație ale respectivului cântec.
Jameson & Absolut - Workshop-uri de sculptat în gheață transparentă vs colorată
Skoda - Provocare/tombolă pentru toți participanții să umple mașinile expuse cu jucării de pluș aduse de acasă, jucării ce urmează să fie donate.

Bun. Acum cu brief-ul rezolvat e cazul să scriu despre ce mi-ar plăcea să văd mai mult.

Pe scurt e vorba despre critical thinking, communication, collaboration și creativity. Lucruri care deja se întâmplă într-un mod sau altul, dar care mi-ar plăcea să le văd ca devenind aspecte cheie ale taberei. Pentru mine, brieful din program este cel mai savuros moment al celor 4 zile și aș duce asta mai departe chiar cu o zi întreagă dedicată unui share colaborativ de know how.

Companiile pot să aibă o prezentare comună despre cum legi obiectivele de business de cele de social media. Agențiile ne-ar putea delecta despre trenduri și eficiență în comunicare - atât în zona strategică cât și în cea creativă. Influencerilor le-ar reveni zona de construcție de comunități și dialog cu consumatorii. Pentru că fiecare are de învățat de la ceilalți și nu sunt multe ocazii în care acest schimb de experiență ar fi posibil. În special din considerente de timp și mai puțin din dorința de a ieși din zona de confort.

În plus, mi-ar plăcea să văd o componentă de futurologie și antropologie aplicată în social media autohtonă. Pot cei 120 de oameni din tabără să se pună de acord pe cele 10 lucruri care se vor întâmpla în SM în anul următor? dar în următorii 5 ani? dar în 10? Cred că ar fi un exercițiu interesant după 4 zile destul de disruptive.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

YouTube: gătește ca bunica ta sau învață niște șmecherie

O știți pe Li Ziqi?

Eu abia săptămâna trecută am descoperit-o. Eram la o bere și cred că am zis că în 2020 vreau să îmi petrec sărbătorile de iarnă într-un sat din Maramureș-Bucovina, iar de acolo discuția a plecat în zona cum se trăia și gătea acum sute e ani. Și dacă nu sunt prea optimist, chiar acum 5-10-15 ani în unele zone din țară.

Li Ziqi este o gagică din China care s-a mutat înapoi la țară pentru a avea grijă de bunică după ce i-a murit bunicul. Țara asta a ei este o zonă semi-izolată din regiunea Sichuan care adăpostește cea mai mare rezervație de panda gigantici. Iar ideea din spatele video-urilor era să le arate tinerilor cum și de unde vine mâncarea tradițională chinezească.


Marțea trecută am văzut pentru prima oară video-ul de mai sus, iar sâmbătă am făcut maraton de nostalgie cu bere, pulled pork și niște crănțănele. Având în vedere că fructele și legumele sunt aproape identice cu ce avem și noi, iar tehnica folosită îmi aduce aminte de ceea ce vedeam pe la bunici în va…

Hocus pocus ignorantus

Din ce în ce mai des mi se întâmplă să deschid socialul personal, să dau vreo două trei scrolluri, să înghit în sec și să îl închid. Aceleași 5 întrebări fără răspuns îmi vin în minte și prefer să nu mă bag în dileme existențiale dacă nu este neapărat necesar.

Așa că mai bine îmi pierd timpul liber în alt mod, adică cu jocuri pe calculator. Măcar acolo lucrurile sunt destul de liniare și fiecare "victorie" sau "înfrângere" e cumva meritată și ușor de atribuit. Am pus în ghilimele pentru că majoritatea jocurilor mele sunt de tip sandbox așa că nu am niște obiective clar definite de la început.

Pentru curioși și pentru posteritate, acestea sunt cele 5 dileme care se mulează aproape perfect pe 90% din ceea ce văd pe social. Și desigur că persoanele de față se exclud, #evident.

Dumnezeule, cât timp liber ai la dispoziție să te cerți pe prostia asta?E ceva în neregulă cu mine că nu mă interesează să fiu purtătorul dreptății și moralității absolute pe Internet?Dar nimeni …