Treceți la conținutul principal

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul


Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 

Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănâncă sau bea ceva. 

2. Tot la capitolul muzical, eu personal evit locurile care au program muzical. Mai mult din cauza punctului 1, dar și pentru că de nu de puține ori ce se cântă acolo nu are legătură cu specificul locului. Asta și locurile cu patron DJ. Sănătate, dar nu mulțumesc!

3. Micile țepe pe care mi le arunci pe nota de plată te vor costa scump pe termen lung. Trebuie să plătesc extra pâinea care era deja pe masă? Muștarul la mici? Ardeiul la ciorba? C-am folosit jumătate de șervețel? Hai sictir. Bagă costul ăla extra în prețul preparatului și asta e. 

4. Prietenii tăi. Dar nu în modul în care îți închipui. Nu e din cauză că vor bea și mânca pe banii tăi ci pentru că atunci când ești cu ei, eu nu exist. Voi râdeți zgomotos și aveți toată atenția chelnerilor, iar eu și prietenii mei suntem invizibili. Iar când o să fim băgați în seamă zici că tocmai ți-am intrat în sufragerie murdari pe picioare.

5. Adaosul comercial exagerat pe lucruri ieftine. Să luăm berea de exemplu, un butoi de draft din ăla scump e 120 de lei și scoate cam 32 de beri. Adică 3.75 lei draftul. Și ăsta e un preț exagerat de scump pentru că în realitate după toate deal-urile pe care le au restaurantele presupun că prețul real al unei halbe de bere e undeva pe la 2-2.5 lei. Mi e pare de porc să mi-l vinzi cu adaos 4-600%. Prea multă șmecherie. Sigur, m-ai făcut la buzunar, dar nici că mă mai întorc. 

6. Mâncarea proastă cred că trebuia pusă mai sus pe listă, dar dă-o naiba. Cine își deschide un restaurant din prima cu mâncare proasta? Nu. Mâncarea proastă se întâmplă pe parcurs. Fie că ai prea multe preparate pe care bucătarul nu le stăpânește, fie pentru că de la un punct încolo începi să faci rabat la calitatea ingredientelor. Iar clienții vechi nu se vor mai întoarce. 

7. Personalul. Asta e cam la mintea cocoșului. Starea lor o vor transmite clienților. Dacă sunt pe stres, sictir, grabă tot timpul, ăsta e vibe-ul pe care locul tău îl va avea. Și cu siguranță n-am chef de asta după vreo 9 ore de muncă. Multe locuri mișto sunt și au fost îngropate de personal.

8. Că ești scârțar și nu dai și tu ceva de la tine. Apă filtrată din partea casei. O mână de alune sau covrigei la comenzile de bere. Nu chiar la nivelu care să le dea rușine grecilor, dar poți să faci ceva acolo pentru a bifa și treaba asta cu ospitalitate. 

9. Inflexibilitatea ta care se transmite de sus în jos. Poate nu e un capăt de lume să unim două mese. Sau ca preparatul X să vină fără ingredientul Y. Evident că nu SeFeuri, dar măcar acolo ceva care să își merite bacșișul. 

10. Cam atât. La punctul ăsta ar veni un fel de "culcat pe o ureche", dar l-aș pune oricum de umplutură ca să dea bine la titlu. 10 lucruri sună mai bine ca 9...

Și ca exercițiu de final, câte din cele mai sus bifează restaurantul tău favorit și câte cel în care ți-ai jurat că nu mai mergi niciodată?

Exact.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…