În marketing există prezumția de nevinovăție?

I love Buchetino

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de lux Buchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi fie vorba eu nu cred că sunt victima unei coincidențe, dar aste e doar o părere personală pe care dacă nu sunt atent pe unde o emit pot să fiu spânzurat de stâlpul corectitudinii pe Internet.

Totuși, pentru că vreau să țin postarea într-o zonă de marketing, ce mă dezamăgește cel mai mult este abordarea asta total anti luxury pe care au avut-o cu mâzgălitul ăsta pe zidurile Capitalei. Poza de mai sus e făcută în stația de autobuz 112, iar STB-ul transmite orice vrei tu mai puțin luxury. Contrar unei campanii recente cu un gigel care se dădea jos dintr-un Porsche ca să ia autobuzul!

Deci cum stă treaba? Există sau nu prezumția de nevinovăție pe zona de asta de marketing?

Comentarii

Postări populare în ultima lună

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Terapie în pandemie: paste de casă cu un aparat de făcut paste