Treceți la conținutul principal

Exercitiu de imaginatie - motivele pentru care nu o sa am niciodata o campanie la tine pe blog

Tot exista nelamuriri prin blogosfera despre motivele pentru care brandurile par sa colaboreze doar cu o mana de bloggeri, asa ca mi-am propus sa clarific putin situatia. Nu sunt brand si nici nu reprezint vreun brand in acest moment, dar mi-as permite un mic exercitiu de imaginatie. Macar pentru amuzamentul nostru. Hai sa vedem cum ar raspunde cineva de la pr-ul unui brand la intrebarea "Dar pe mine de ce nu ma bagi in campanii?"

Draga blogger X,

Nu voi colabora cu tine vreodata pentru ca:


  • Nu stiu cine esti. Stiu ca pare putin ciudat pentru tine, dar in cele 10 ore de munca zilnica am un timp limitat pentru a urmari bloguri. E drept ca as putea sa mai stau peste program inca o ora pentru a descoperi bloguri noi, dar sincer prefer sa dorm. Oricum imi fac treaba cu bloggerii pe care deja ii stiu, de ce sa ma chinui mai mult? 
  • Nu te-am vazut niciodata in realitate si nu stiu ce iti poate pielea. E drept ca nu este cinstit pentru bloggerii din provincie, dar pentru mine e important sa cunosc personal bloggerul pe care il propun intr-o campanie. Nu de alta, dar job-ul meu poate sa depinda de ceea ce scrie. Nu-mi place sa risc. E misto in agentia asta de PR.
  •  Pula, sexismul, homofobia si alte mitocanii de genul asta nu dau bine la monitorizare. Iti apreciez spiritul razboinic pe care il afisezi pe retelele de socializare, dar universul brand-urilor este unul zen si plin de political correctness. Certurile tale constante cu alti bloggeri nu sunt un lucru cu care brandul nostru vrea sa se asocieze. Noi aici in industrie, toti suntem prieteni.
  • Nu iti inteleg exact pozitionarea blog-ului. Imi dau seama ca esti un om polivalent, un veritabil om al Renasterii, dar sincer nu imi dau seama despre ce e blog-ul tau. Ai scris despre stirile mondene, fizica nucleara, turism, teatru, masini, gadget-uri, papusi, sex, politica si filozofie. Oare brandul de cosmetice pe care il reprezint are ce sa caute la tine pe blog? Nu stiu. 
  • Nu-mi dau seama daca iti place brandul pe care il reprezint. Stim sigur ca iti place concurenta noastra pentru ca ai scris de nenumarate ori de ei. Chiar de toti. De absolut toti. Au cele mai bune produse din lume - ai fost categoric cu asta - dar n-ai zis nimic de noi vreodata. Nu stim daca produsul nostru este cel mai bun din lume, precum au fost celalalte de la concurenta, sau pur si simpli il dispretuiesti. In ambele cazuri, ne este frica sa facem primii pasi catre o colaborare.
  • Nu te-a recomandat nimeni. Nu vrem sa insinuam ca totul se bazeaza pe recomandari, dar cateodata e mai usor sa intrebam un blogger cu care lucram sau un coleg de breasla ce alti bloggeri s-ar potrivi acestei campanii. Si nici nu te ajuta faptul ca avem incredere totala in persoana pe care tot ai boscorodit-o online in toti acesti ani. 
  • Ai "lovit" in trecut brandul nostru sau un om din agentie. Stiu ca am zis mai sus ca nu avem timp sa urmarim toate blogurile, dar suntem destul de buni pe monitorizare si stim ca acum 2 ani ai bagat carnita in frigiderul brandului. Chiar mai rau daca te-ai luat de o persoana care mai nou lucreaza la noi. Unele lucruri nu se uita niciodata. Stai linistit. Raspunsul era tot "Nu!"  chiar daca dadeai intr-un brand concurent direct. Nu vrem sa insinuam in fata concurentei ca suntem de acord cu ceea ce ai zis. Ai uitat ca suntem toti prieteni?
Si aici ma opresc. Cam astea sunt raspunsurile pe care mi le imaginez ca un om de PR nu le va da niciodata bloggerilor care tot intreaba de ce nu sunt bagati in seama. Ma insel?

Comentarii

  1. Daca ar fi sa luam in serios criteriile astea, mai niciun "A-lister" n-ar fi trebuit sa prinda vreo campanie vreodata (mai ales conform punctelor 3 si 7)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah. Am uitat sa pun in disclamer la final: Toate lucrurile astea sunt ignorabile daca ai extrem de mult trafic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum mai vii de acasa. Cu cat e troaca mai mare, cu atat mai putin conteaza felul mancarurilor - sau cat de tare put ele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu e chiar asa. Urmaresc fenomenul asta de 9 ani si iti pot spune ca lucrurile s-au schimba mult. E o diferenta imensa fata de cum se exprimau bloggeri acum 3-4 ani si cum se exprima acum. Mai ales Alisterii de care vorbeai.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu tangential cu "fenomenul" de vreo 6-7 ani. Si da, ce-i drept exista un progres, de la nivelul de grupa mare la cel de clasa a 7-a intr-o scoala fara pretentii. Sau ceea ce se cheama "appeal to the lowest common denominator" - reteta succesului in blogosfera.

    RăspundețiȘtergere
  6. Champions League Pub25 iunie 2014, 17:26

    Buna ! Am deschis un bar sportiv unde iubitorii de fotbal pot vedea Campionatul Mondial, Champions League, Europa League si nu numai! Va asteptam la Champions League Bar pe strada Popa Nan nr 48! intrati pe adresa noastra de web www.clpub.ro sau facebook https://www.facebook.com/pages/Champions-League-Pub/1432074650391896?fref=ts

    RăspundețiȘtergere
  7. 1. Nu ai cum să stii cine sunt. A identifica blogeri este un big NO-NO pe aici pe unde voi vă uitați cu carnețelul in mână și luați notițe. "Oricum imi fac treaba cu blogerii pe care ii știu"... inseamnă că ești limitat.
    2. Numai in România o agenție de PR sau un angajat al ei este sau poate fi pe o poziție in care să cunoască pesonal un bloger. E foame mare de bani și blogerii acceptă orice. Intr-o piața de media reală tu ca și PR să te intâlnești cu Wine Cask sau Moon Dog trebuie să fii naiv(m-am abținut aici). Dar la noi pe uliță unde este mult praf și glod ...DA cunoscutul personal este un MUST.
    3."Pula,sexism și alte mitocănii" pai cum sa spui o asemenea aberatie ??? Blog asta inseamna de fapt, o expresie nealtearata sau supusa cenzurii intr-un mediu public. Asta-i definitia blogului. De aia spunem Fuck, Fuck that shit, Mother Fucker etc. facem trafic si treaficul vinde. NU TU VINZI -PR, Isus Cristos sau mă rog ce fantezii mai aveți voi acolo in "marea prietenie". Apropos de asta, sa spui ca "suntem prieteni" intr-o piata de media din capitalism esti catalogat _____________în mai puțin de 2 secunde. Pune tu ce vrei in spatiul ăla!
    4. Brand-ul tau de cosmetica care probabil este o cremă de pantofi de proastă calitate, nu cauta la mine in postari chestii despre panseluțe, domnișoare virgine și porumbei albi ci TRAFIC. Am trafic expun produsul tau "magic" si vand. Orice alta aberație ramâne aberație!
    5. Frica pentru o colaborare spune foarte multe despre tine. Sincer aici imi permit doar să-ți spun ca succes fără risc nu există așa că "mie frică"est un alt BIG NO NO !
    Cu punctul 6 si 7 sunt partial de acord. Cu condiția ca recomndarea sa fie facuta pentru performanță si nu pentru alt criteriu. Bancul ala cu sexul la birou nu are loc pentru ca suntem toți rude, spune totul despre recomndarile de pe la noi.

    Semnat blogger X.

    P.S.
    PR-ul românesc a facut dovada performanței lui de promovare in blogosferă cu apa Carpatica.
    Și astăzi râdem de facem burtă. V-ați ales numai intre voi, prieteni, elitiști din București(am ras la aberația cu blogerul de provincie) și...
    Îți recomand să urmarești campania Aqua Carpatica...e cel mai bun film de comedie românesc de la Filantorpica lui Nae Caranfil!

    RăspundețiȘtergere
  8. Bine. Acum că mai lasat fără bulă ce mai pot să spun. Sunt devastat! Când spui că poți să cumperi media pe site-uri, tu chiar cumperi sau îți inchipui că ai putea cumpăra. Pentru că este o diferență enormă intre cele două. Insă nu asta vroiam să te intreb pentru că oricum o să-mi da-i cu tifla și o să-mi spui ca 70% din banii incasați de Adsense&Adwords vin de la tine. Mi-ai stărnit curiozitatea cu ultima afirmație. De ce se fac campanii pe bloguri???

    RăspundețiȘtergere
  9. Din acelasi motiv pentru care brandurile sunt pe social media - nevoia de comunicare "directa" cu consumatorul.

    RăspundețiȘtergere
  10. Bogdan asta e a patra oară când te contrazici in ceea ce spui. Nu este nici o "nevoie de comunicare directă " așa poate numiți voi la PR. Se numește "alternative advertising" așadar este "advertising".

    RăspundețiȘtergere
  11. 4 contraziceri din 2 comentarii ... eu zic ca e un procent bun.

    RăspundețiȘtergere
  12. Focus on conversation "bubles buster" ...you answer 5 times and you have 4 contradictions. Count "nastratin" in this shit too...I'm done & out!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

În ultimul an am mers pe jos cam 2480 de km

Zilele astea s-a împlinit un an de când am început să port o brățară de fitness. E vorba de un Garmin Vivofit 2 pe care nu l-am dat niciodată jos în ultimele 365 de zile - doar de curiozitate de a vedea cât merg pe jos într-un an. Răspunsul a fost puțin dezamăgitor:

Cam 2480 de kilometri parcurși pe jos într-un an.

Zic dezamăgitor pentru că speram să trec de 2500 până când scriu însemnarea asta.

Aplicația a contorizat doar vreo 2430 pentru că vreo 5-6 zile extrem de active au reprezentat erori de sincronizare și tot ce am făcut în zilele respective s-a pierdut în neant. Estimez eu că e vorba de vreo 50 de kilometri maxim.

În rest, cam așa arată treaba ca în imaginea de mai jos. Trei milioane și ceva de pași, o medie de 6.8 kilometri parcurși zilnic pe jos și un record de aproape 18 km într-o zi călduroasă de mai.


Problema este că deși valorile par mari, cu siguranță peste media bucureșteană, realitatea e că denotă sedentarismul modern. Citeam acum ceva vreme un studiu similar făcut p…

S-a întâmplat nefăcuta: Chefi la cuțite e mai digerabil ca MasterChef

Nu credeam că o să zic asta vreodată, dar Chefii la cuțite s-au transformat încet, încet într-un fel de Top Gear culinar. Prietenia dintre ei a început să își spună cuvântul și întreg show-ul a devenit mult mai ușor de digerat chit că nu este produs la nivelul calitativ MC.

Între timp au renunțat și la jignirile gratuite, doar de dragul de a fi, așa că întreaga experiență este una care binedispune. Știu că elitismul culinar își face cruce în acest moment, dar nici Chefii și nici MasterChefii n-au emisiuni care să aibă legătură cu gătitul.

M-am uitat la 4 episoade și nici snopit în bătaie moldovenească n-aș putea să îmi aduc aminte de vreun preparat care m-a impresionat sau o tehnică pe care am deprins-o.

Emisiunile sunt pe zona pur de entertainment, iar Chefii fac asta mai bine printr-o carismă tip grup de prieteni. Chit că e pe glume de cartier, recunosc că m-am uitat și am râs de multe ori la emisiunea lor. E posibil ca ăsta să fie un prin semn de stockholm syndrome.

Cu toate asta …

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…