Exercitiu de imaginatie - motivele pentru care nu o sa am niciodata o campanie la tine pe blog

Tot exista nelamuriri prin blogosfera despre motivele pentru care brandurile par sa colaboreze doar cu o mana de bloggeri, asa ca mi-am propus sa clarific putin situatia. Nu sunt brand si nici nu reprezint vreun brand in acest moment, dar mi-as permite un mic exercitiu de imaginatie. Macar pentru amuzamentul nostru. Hai sa vedem cum ar raspunde cineva de la pr-ul unui brand la intrebarea "Dar pe mine de ce nu ma bagi in campanii?"

Draga blogger X,

Nu voi colabora cu tine vreodata pentru ca:


  • Nu stiu cine esti. Stiu ca pare putin ciudat pentru tine, dar in cele 10 ore de munca zilnica am un timp limitat pentru a urmari bloguri. E drept ca as putea sa mai stau peste program inca o ora pentru a descoperi bloguri noi, dar sincer prefer sa dorm. Oricum imi fac treaba cu bloggerii pe care deja ii stiu, de ce sa ma chinui mai mult? 
  • Nu te-am vazut niciodata in realitate si nu stiu ce iti poate pielea. E drept ca nu este cinstit pentru bloggerii din provincie, dar pentru mine e important sa cunosc personal bloggerul pe care il propun intr-o campanie. Nu de alta, dar job-ul meu poate sa depinda de ceea ce scrie. Nu-mi place sa risc. E misto in agentia asta de PR.
  •  Pula, sexismul, homofobia si alte mitocanii de genul asta nu dau bine la monitorizare. Iti apreciez spiritul razboinic pe care il afisezi pe retelele de socializare, dar universul brand-urilor este unul zen si plin de political correctness. Certurile tale constante cu alti bloggeri nu sunt un lucru cu care brandul nostru vrea sa se asocieze. Noi aici in industrie, toti suntem prieteni.
  • Nu iti inteleg exact pozitionarea blog-ului. Imi dau seama ca esti un om polivalent, un veritabil om al Renasterii, dar sincer nu imi dau seama despre ce e blog-ul tau. Ai scris despre stirile mondene, fizica nucleara, turism, teatru, masini, gadget-uri, papusi, sex, politica si filozofie. Oare brandul de cosmetice pe care il reprezint are ce sa caute la tine pe blog? Nu stiu. 
  • Nu-mi dau seama daca iti place brandul pe care il reprezint. Stim sigur ca iti place concurenta noastra pentru ca ai scris de nenumarate ori de ei. Chiar de toti. De absolut toti. Au cele mai bune produse din lume - ai fost categoric cu asta - dar n-ai zis nimic de noi vreodata. Nu stim daca produsul nostru este cel mai bun din lume, precum au fost celalalte de la concurenta, sau pur si simpli il dispretuiesti. In ambele cazuri, ne este frica sa facem primii pasi catre o colaborare.
  • Nu te-a recomandat nimeni. Nu vrem sa insinuam ca totul se bazeaza pe recomandari, dar cateodata e mai usor sa intrebam un blogger cu care lucram sau un coleg de breasla ce alti bloggeri s-ar potrivi acestei campanii. Si nici nu te ajuta faptul ca avem incredere totala in persoana pe care tot ai boscorodit-o online in toti acesti ani. 
  • Ai "lovit" in trecut brandul nostru sau un om din agentie. Stiu ca am zis mai sus ca nu avem timp sa urmarim toate blogurile, dar suntem destul de buni pe monitorizare si stim ca acum 2 ani ai bagat carnita in frigiderul brandului. Chiar mai rau daca te-ai luat de o persoana care mai nou lucreaza la noi. Unele lucruri nu se uita niciodata. Stai linistit. Raspunsul era tot "Nu!"  chiar daca dadeai intr-un brand concurent direct. Nu vrem sa insinuam in fata concurentei ca suntem de acord cu ceea ce ai zis. Ai uitat ca suntem toti prieteni?
Si aici ma opresc. Cam astea sunt raspunsurile pe care mi le imaginez ca un om de PR nu le va da niciodata bloggerilor care tot intreaba de ce nu sunt bagati in seama. Ma insel?

Comentarii

  1. Daca ar fi sa luam in serios criteriile astea, mai niciun "A-lister" n-ar fi trebuit sa prinda vreo campanie vreodata (mai ales conform punctelor 3 si 7)

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  2. Ah. Am uitat sa pun in disclamer la final: Toate lucrurile astea sunt ignorabile daca ai extrem de mult trafic.

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  3. Acum mai vii de acasa. Cu cat e troaca mai mare, cu atat mai putin conteaza felul mancarurilor - sau cat de tare put ele.

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  4. Nu e chiar asa. Urmaresc fenomenul asta de 9 ani si iti pot spune ca lucrurile s-au schimba mult. E o diferenta imensa fata de cum se exprimau bloggeri acum 3-4 ani si cum se exprima acum. Mai ales Alisterii de care vorbeai.

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  5. Si eu tangential cu "fenomenul" de vreo 6-7 ani. Si da, ce-i drept exista un progres, de la nivelul de grupa mare la cel de clasa a 7-a intr-o scoala fara pretentii. Sau ceea ce se cheama "appeal to the lowest common denominator" - reteta succesului in blogosfera.

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  6. Champions League Pub25 iunie 2014, 17:26

    Buna ! Am deschis un bar sportiv unde iubitorii de fotbal pot vedea Campionatul Mondial, Champions League, Europa League si nu numai! Va asteptam la Champions League Bar pe strada Popa Nan nr 48! intrati pe adresa noastra de web www.clpub.ro sau facebook https://www.facebook.com/pages/Champions-League-Pub/1432074650391896?fref=ts

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  7. 1. Nu ai cum s─â stii cine sunt. A identifica blogeri este un big NO-NO pe aici pe unde voi v─â uita╚Ťi cu carne╚Ťelul in m├ón─â ╚Öi lua╚Ťi noti╚Ťe. "Oricum imi fac treaba cu blogerii pe care ii ╚Ötiu"... inseamn─â c─â e╚Öti limitat.
    2. Numai in Rom├ónia o agen╚Ťie de PR sau un angajat al ei este sau poate fi pe o pozi╚Ťie in care s─â cunoasc─â pesonal un bloger. E foame mare de bani ╚Öi blogerii accept─â orice. Intr-o pia╚Ťa de media real─â tu ca ╚Öi PR s─â te int├ólne╚Öti cu Wine Cask sau Moon Dog trebuie s─â fii naiv(m-am ab╚Ťinut aici). Dar la noi pe uli╚Ť─â unde este mult praf ╚Öi glod ...DA cunoscutul personal este un MUST.
    3."Pula,sexism ╚Öi alte mitoc─ânii" pai cum sa spui o asemenea aberatie ??? Blog asta inseamna de fapt, o expresie nealtearata sau supusa cenzurii intr-un mediu public. Asta-i definitia blogului. De aia spunem Fuck, Fuck that shit, Mother Fucker etc. facem trafic si treaficul vinde. NU TU VINZI -PR, Isus Cristos sau m─â rog ce fantezii mai ave╚Ťi voi acolo in "marea prietenie". Apropos de asta, sa spui ca "suntem prieteni" intr-o piata de media din capitalism esti catalogat _____________├«n mai pu╚Ťin de 2 secunde. Pune tu ce vrei in spatiul ─âla!
    4. Brand-ul tau de cosmetica care probabil este o crem─â de pantofi de proast─â calitate, nu cauta la mine in postari chestii despre panselu╚Ťe, domni╚Öoare virgine ╚Öi porumbei albi ci TRAFIC. Am trafic expun produsul tau "magic" si vand. Orice alta abera╚Ťie ram├óne abera╚Ťie!
    5. Frica pentru o colaborare spune foarte multe despre tine. Sincer aici imi permit doar s─â-╚Ťi spun ca succes f─âr─â risc nu exist─â a╚Öa c─â "mie fric─â"est un alt BIG NO NO !
    Cu punctul 6 si 7 sunt partial de acord. Cu condi╚Ťia ca recomndarea sa fie facuta pentru performan╚Ť─â si nu pentru alt criteriu. Bancul ala cu sexul la birou nu are loc pentru ca suntem to╚Ťi rude, spune totul despre recomndarile de pe la noi.

    Semnat blogger X.

    P.S.
    PR-ul rom├ónesc a facut dovada performan╚Ťei lui de promovare in blogosfer─â cu apa Carpatica.
    ╚śi ast─âzi r├ódem de facem burt─â. V-a╚Ťi ales numai intre voi, prieteni, eliti╚Öti din Bucure╚Öti(am ras la abera╚Ťia cu blogerul de provincie) ╚Öi...
    ├Ä╚Ťi recomand s─â urmare╚Öti campania Aqua Carpatica...e cel mai bun film de comedie rom├ónesc de la Filantorpica lui Nae Caranfil!

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  8. Bine. Acum c─â mai lasat f─âr─â bul─â ce mai pot s─â spun. Sunt devastat! C├ónd spui c─â po╚Ťi s─â cumperi media pe site-uri, tu chiar cumperi sau ├«╚Ťi inchipui c─â ai putea cump─âra. Pentru c─â este o diferen╚Ť─â enorm─â intre cele dou─â. Ins─â nu asta vroiam s─â te intreb pentru c─â oricum o s─â-mi da-i cu tifla ╚Öi o s─â-mi spui ca 70% din banii incasa╚Ťi de Adsense&Adwords vin de la tine. Mi-ai st─ârnit curiozitatea cu ultima afirma╚Ťie. De ce se fac campanii pe bloguri???

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  9. Din acelasi motiv pentru care brandurile sunt pe social media - nevoia de comunicare "directa" cu consumatorul.

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  10. Bogdan asta e a patra oar─â c├ónd te contrazici in ceea ce spui. Nu este nici o "nevoie de comunicare direct─â " a╚Öa poate numi╚Ťi voi la PR. Se nume╚Öte "alternative advertising" a╚Öadar este "advertising".

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  11. 4 contraziceri din 2 comentarii ... eu zic ca e un procent bun.

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere
  12. Focus on conversation "bubles buster" ...you answer 5 times and you have 4 contradictions. Count "nastratin" in this shit too...I'm done & out!

    R─âspunde╚Ťi╚śtergere

Trimite╚Ťi un comentariu

Postări populare în ultima lună

Cat de bine dormi in noaptea de dinainte de plecare?

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...