Treceți la conținutul principal

Biciclistule! ce naiba cauti iarna pe drumul public?

Am citit acum un articol pe portocala mecanica (link) si mi-am adus aminte de ceva ce doream sa scriu mai de mult: n-ai ce sa cauti iarna pe drum cu bicicleta. Sa ne fie fara suparare, dar nu vreau sa vad biciclete pe drumul inzapezit. Nu au ce sa caute. O zic ca posesor de bicicleta care o foloseste pe post de mijloc de transport in Bucuresti.

Dar sa facem un scurt rezumat la articol: e o prevedere legala care interzice circulatia bicicletelor pe drumurile publice daca acestea sunt acoperite cu polei, gheata sau zapada. Un baiat cu o bicicleta a fost oprit de politie si amendat cu 510 lei pentru ca nu a respectat aceasta prevedere. Scandal! Pai se poate asa ceva? Nu avem drepturi? #noipentruceammuritlarevolutie ?

Fotografie de George Enache via portocala mecanica

Hai sa fim seriosi. E perfect normal ce s-a intamplat. Cred ca aproape orice biciclist stie ca pe 2 roti opresti mult mai greu ca pe 4. E drept ca ai o masa mai mica, dar tot nu te poti pune cu un ABS/ESP/BLABLA3.1. In plus, masinile sunt obligate sa aiba cauciucuri de iarna - automat opresc mult mai bine in conditiile enumerate mai sus. Asa ca de ce suntem surprinsi ca nu avem voie pe biciclete iarna?

Nu stiu, sincer! Credeam ca e la mintea cocosului asta, dar tot vad oameni care nu vor sa respecte regula asta de bun simt - ba chiar unii care se bat cu pumnul in piept ca suntem si noi pe sosea si avem drepturi.

Personal sunt putin satul de activismul asta retardat. Am mai scris despre ce ma enerveaza la biciclisti, si cumva n-am apucat sa bifez mersul iarna pe drum public. Nu-mi inchipuiam ca cineva se incumeta sa faca prostia asta.

Sa luam exemplu de mai sus. Sunt convins ca nu are cauciucuri de iarna pe bicicleta. In plus, pare sa aiba frana in butuc care ii asigura o franare mai proasta in comparatie cu clasicul v-brake.  Ce face daca trebuie sa opreasca brusc? Niste curling probabil.

Ah pai stai ba boule ca merge incet si pastreaza o distanta corespunzatoare. Atunci pur si simplu incurca traficul. La ce situatie e acum in Bucuresti, nu ai cum sa mergi langa bordura. Trebuie sa iti ocupi o banda pentru ca nu este deszapezit complet. Deci esti o povara si un factor de risc pentru cei din jurul tau.

Sinele de tramvai erau oricum un calau tacut pentru multi biciclisti, imaginati-va acum o suprafata de Y ori mai alunecoasa si mai bine camuflata care asteapta cate un hipster pe bicicleta. Ai cazut si te mai si loveste ala din spate. Pai de ce nu a pastrat distanta? Pentru ca legea nu se respecta ca la carte - ca doar si tu erai pe drumul public iarna. Dar nu vreau sa vorbesc despre legi, ci de bun simt.

Sorry guys, dar imi mentin parerea ca nu ai ce sa cauti pe bicicleta iarna pe drumurile publice. Aluneci, incurci traficul si nu poti sa opresti in timp util. Poti sa ai si frane pe disc, este suficient sa iti inghete mana pe frana si sa nu reactionezi rapid pentru a impiedica un accident in care tu o sa suferi cel mai mult.

Da! Problema mea este ca tu o sa suferi. Si de asta simt nevoia sa te trag de maneca de pe canapea din calduroasa mea casa - ca doar asa se practica pe net.

Hai nu va mai agitati aiurea atat de mult, se face primavara si iesim iar.

ps  - sunt ferm convis ca or sa vina unii sa imi zica de parca si cu poate ce stau impreuna pe un leagan si creeaza o poveste draguta, nu se schimba povestea pentru ca nu se aplica in 90% din cazuri. Vrei bicicleta iarna? Trotuare maica. Am facut-o si eu anii trecuti si a fost genial sa pedalez prin zapada afanata din parc. Dar nu pe drum.

Stay safe.

Comentarii

Postări Populare

Fântâna de mici pentru că în viață e bine să te mai și distrezi

Inițial nu doream să scriu despre asta, dar am văzut la Radu două comentarii care sunt cumva chintesența tradiționalismului românesc referitor la cum ar trebui să fie o nuntă. Ai acolo frumos o listă pe care trebuie să o bifezi ca să fie bine, iar dacă te abați cât de puțin de la lista respectivă riști să ai pe cineva care automat o să comenteze ceva.

La nunta noastră am vrut să ne abatem de la niște ritualuri în care nu ne regăseam - unul dintre ele fiind numărul exagerat de feluri de mâncare care te încătușează pe scaun cu orele, iar altul fiind lipsa asta de personalizare a unui eveniment major din viață. Dacă pe primul l-am rezolvat ușor cu un bufet suedez cu de toate pentru toți, al doilea a fost puțin mai dificil de implementat.

Dificil, dar nu imposibil.

Daria și-a pus amprenta prin desenarea meniurilor, table mat-urilor, mărturiilor și a numerelor de pe mese, iar eu prin asamblarea și executarea a 8-ei minuni a lumii: fântâna de mici. Deja simt așa niște sprâncene ridicate un…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…

Garmin Fenix 5 Plus de acum 4 zile și în România

Acum câteva zile mă cheamă cei de la Garmin la un eveniment de lansare. Le zic din start că deși sunt fan, mai bine nu vin pentru că mă apucă salivarea pe acolo la vreun ceas de 500 de euro pe care nu o să îl cumpăr doar pentru plimbatul câinelui p-afară. Mi-au zis că e ok, pot să vin pentru că ăsta nou e în jur de 700 de euro. Aaaah. Păi de ce n-ai spus așa băiatule.

Ajuns acolo, primul lucru care m-a impresionat a fost că 8 din 10 invitați aveau un model Garmin la mână. Brusc m-am simțit ca într-un cult, iar eu eram cel mai sărac de acolo cu Vivofit-ul meu de doar 100 de euro. M-am îmbărbătat rapid și m-am uitat pe la noile modele.

N-arată rău, iar cel galben chiar pot spune că mi-a făcut cu ochiul.

Noile Garmin Fenix 5 Plus au ca noutăți un mod de plată contactless, stocare de muzică direct în ceas și un program de aclimatizare la mari înălțimi. Asta pe lângă toate celelalte dotări de pe variantele precedente: notificări de pe telefon, GPS, hărți, busolă, altimetru, accelerometru,…