Treceți la conținutul principal

Conversatie improbabila: Auzi? Tu urmaresti vloggeri romani? Desigur!

E o intrebare pusa de o domnisoara vblogger (ma simt ca parca scuip pe cineva cand scriu denumirea asta)  pe Facebook-ul personal. Surpriza nu consta in faptul ca majoritatea oamenilor i-au raspuns ca nu urmaresc vloggeri romani, ci in faptul ca un numar finit de vloggerii romani nu isi dau seama de unde vine raspunsul asta atat de categoric.

Poate e din cauza ca suntem ultima generatie care a invatat engleza in fata tv-ului cu Cartoon Network, dar de ce as urmari niste indigo-uri ale vloggerilor din afara? Ei o fac mai natural si mai bine. Glumele sunt mai amuzante si nici nu sunt violate de bariera asta lingvistica, asa ca de ce as urmari versiuni autohtone mai proaste?

Pentru ca patriotism si bla bla bla. Nu. E gresit daca asa incerci sa ma convingi. #old nu e doar u hashtag. E un amalgam de glumite pe care le-am vazut deja de prea multe ori pe internet. In romana chiar nu suna mai bine, Asta e si un motiv pentru care desi lurkez de vreo 8 ani pe Reddit, n-am avut niciodata rabdarea necesara sa urmaresc un subreddit romanesc. Traducerea glumelor nu acopera golul lasat de lipsa contextului autohton.

Poate e prea dur ceea ce spun, dar toate show-urile video de succes de la noi se ispravesc in 2 ani cand ajung la zi cu ceea ce copiau. Bine ma sector 7 pe tine te scuz, dar altii nu beneficiaza de indurarea asta. Si nu o fac din rautate, doar pentru ca tl;dr. Unii or sa inteleaga, altii nu.

E gresit sau ciudat ca totusi show-urile astea prind la cei de sub 25? Nu. Ciclicitatea glumitelor de pe internet e undeva pe la 7-10 ani. Practic anul asta pot sa incep sa ma plagiez cu ce scriam acum 10 ani si publicul o sa fie multumit. Nimeni nu sta sa tina minte ce ineptii scriam acum 10 ani, e ca si cum as veni cu ceva content nou.

Dar imi e rusine. De asta nu o fac :)

Si ca sumarizez ceea ce am spus. De ce nu sunt urmariti vloggerii romani? Pentru ca nu au content original si pentru ca sunt batrani - batrani in comparatie cu cei care urmaresc vlogguri. Sunt bunici. Sunt fumati. Sunt falsi. Sunt fortati pentru generatiile noi.

Si nu vorbesc doar de gandire si deductiile logice pe care le fac (deductii care mie mi se par de bun simt), ci si de modul stangaci in care folosesc slag-ul tineresc. Sorry guys, dar nu te poti preface. Nu poti sa pacalesti pe nimeni.

Cam atat. Nu toata lumea poate sa faca cu succes un Pewdiepie...

Comentarii

  1. Uitandu-ma la tv, ascultandul pe Iliescu ce mai are de spus.

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandru Neştian17 ianuarie 2015, 10:52

    incearca de la Burghez. Am fost multumit mult de ei ieri la birou ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am mai auzit de ei. O sa ii incerc cat de curand.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…