Treceți la conținutul principal

Cum să faci internetul să te urască și să pierzi 500 000 abonați pe YouTube

N-am văzut la nimeni vreo știre despre bitch slap-ul primit de fostul #8 most YouTube subscribers aka The Fine Bros așa că mi-am zis să aștern eu pe blog un mini rezumat despre ce se întâmplă atunci când te calicești și ești prea plin de tine ca să îți aduci aminte cum funcționează internetul.

Acum vreo două săptămâni cei de la Fine Brothers Entertainment s-au gândit că vor face lumii o favoare dacă anunța încercarea de punere sub trademark a conceptului de react videos - adică a filma reacția pe care oamenii o au atunci când văd pentru prima oară ceva. Erau populari fix pentru genul ăsta de content așa că s-au gândit ca vor da internetului un avantaj dacă își pot produce propriul conținut tip react sub licența lor. Evident că doar un 60% din veniturile din publicitate ajungeau la ei, in plus față de alte constrângeri și limitări.

Surprinzător sau nu, internetului nu i-a convenit asta. Au urmat zeci poate chiar sute de video-uri care le-au băgat cărniță în frigider, multe venind chiar de vloggeri destul de celebri. Ăia celebri au preferat să tacă pentru ca o ardeau destul de des prin Fine Bros de YouTubers React. Reddit a explodat zilele astea pe /r/videos și a început o campanie de unsubscribe drept pedeapsă pentru lăcomia de care au dat dovada Fine Bros pe un concept care nici măcar nu le aparținea (un fel de react videos exista de acum aproape 100 de ani).

In 14 zile FBE a pierdut aproape 500 000 de abonați pe YouTube. Poate nu părea mult atunci când ai 14 milioane de abonați, dar jumătatea asta de milion era compusă din conturi active și reale. Nu boți, nu oameni care n-au mai intrat pe YouTube de anul trecut sau oameni s-au abonat dar nu se uită la ce s-au abonat. Nu. Erau oamenii aia care le dădeau share pe Facebook sau Twitter; sau upvote-uri pe Reddit.

FBE au renunțat până la urmă și s-au comportat de parcă erau de ieri de azi pe internet: au șters video-ul cu anunțul. Văzând că numărul de unsubscribe-eri nu se oprește au scos un video de "Ne cerem scuze,  dar nu vroiam de fapt să îngrădim nimic" care putea să fie credibil dacă nu-și dădeau ochii peste cap (link) și dacă fețele lor îi ajutau să pară mai simpatici.

Mai jos las una dintre reacții care are și segmente din video-ul original.



Poate pentru cei care nu au treabă cu subiectul ăsta de social media nu este cine știe ce știre întâmplarea asta, dar e bine de știut că și niște oameni care își câștigă de ani de zile banii de pe internet pot să îl subestimeze și să îl înțeleagă greșit.

ps. Puteți să dați și voi o palmă dacă încă sunteți abonați.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Toate glumele alea despre millennials sunt adevărate

Din când în când mai apare câte un articol care ne pune în cârcă tot ce nu merge bine în lumea asta. Ba e vina noastră că nu vrem să cumpărăm case și preferăm să stăm în chirie. Ba că nu putem să ne convingem părinții să nu mai voteze ce votează pentru că nu avem respectul lor. Ba că nu avem acest respect că suntem generația care pleacă cel mai târziu d'acasă. Ba că nu avem șapcă și tot felul de bazaconii de gen.

Până aseară îmi spuneam bătrânii ăștia au luat-o razna și trebuie neapărat să găsească un țap ispășitor pentru consecvența cu care tot fac alegeri neinspirate, dar aseară mi-am dat seama că tot ce se spune e adevărat. Suntem o generație slabă.

Mă uitam aseară un reality show destul de tristuț față de ce oferă ProTv-ul în general, Ferma Vedetelor pe numele lui, unde două bucăți de millennials și-au luat bătaie de la doi aproape-pensionari rablagiți în două probe de îndemânare.

Două tipe în putere n-au fost în stare să bată o Rona Hartner operată la menisc în urmă cu două …

Am păcătuit pe Instagram, am dat în patima hashtag-urilor

Cam prin perioada când mă zbăteam să trec de 1000 de urmăritori pe Instagram, mi-a venit ideea asta creață de a vedea dacă abuzul de hash tag-uri are vreun efect long term asupra contului meu. Așa că m-am pus pe studiat problema și am răsfoit vreo două duzini de hashtag-uri pentru a vedea care e situația din teritoriu.

Stăteam bine de tot. Pozele erau o țâră mai artistice ca majoritatea celor prezente pe hash tag-uri, textele scrise nițel mai bine, viața cam tot p-acolo de spectaculoasă - mi-am zis că nu am cu să eșuez chit că nu puteam să pun un selfie-decolteu din când în când. Măcar asta să fie problema de plafonare când ajung la suta de mii de fani.

M-am pus pe treabă și am downloadat o aplicație de generat hash tag-uri și am început să fac combinații de n luate câte m ori de fiecare dată când mai urcam câte ceva pe Instagram. Și am ținut-o așa vreo 2-3 luni până când a venit momentul să trag linie și să văd recolta la hectar.

Pozele duduiau de like-uri primite de la tot felul de…

Gânduri despre Netflix la început de 2018

Dacă acum 2 ani îmi anulam abonamentul la Netflix pe motiv că în decurs de o lună îl deschisesem doar o dată, acum lucrurile stau total diferit. Nu cred că există seară în care să nu deschid Netflix-ul pentru un episod-două. Asta dacă mai am loc de bătrâni.

Ce?

Să explic.

Prin vacanța de iarnă am dat contul meu părinților unor prieteni  în ideea că poate se plictisesc de Singur Acasă 14 și Die Hard 8. Contul meu era unul standard de 2 ecrane în același timp și cum tot timpul mă uitam doar pe televizor, am zis că nu e problemă să ne suprapunem unii peste alții.

În esență cât Netflix pot să consume niște oameni ieșiți la pensie?

Răspunsul este extrem de mult.

Să zicem că în mai puțin de 48 de ore cineva a isprăvit aproape 3 sezoane full de Narcos, ca apoi în următoarele 2-3 săptămâni să vadă complet: Designated Survivor, Punisher, Frontier, Shooter, Marco Polo și Godless. Ceilalți pensionari au băgat maratoane de Grand Hotel - un serial cu doar 66 de episoade de câte 45 de minute, Moro…