Treceți la conținutul principal

Cum să faci internetul să te urască și să pierzi 500 000 abonați pe YouTube

N-am văzut la nimeni vreo știre despre bitch slap-ul primit de fostul #8 most YouTube subscribers aka The Fine Bros așa că mi-am zis să aștern eu pe blog un mini rezumat despre ce se întâmplă atunci când te calicești și ești prea plin de tine ca să îți aduci aminte cum funcționează internetul.

Acum vreo două săptămâni cei de la Fine Brothers Entertainment s-au gândit că vor face lumii o favoare dacă anunța încercarea de punere sub trademark a conceptului de react videos - adică a filma reacția pe care oamenii o au atunci când văd pentru prima oară ceva. Erau populari fix pentru genul ăsta de content așa că s-au gândit ca vor da internetului un avantaj dacă își pot produce propriul conținut tip react sub licența lor. Evident că doar un 60% din veniturile din publicitate ajungeau la ei, in plus față de alte constrângeri și limitări.

Surprinzător sau nu, internetului nu i-a convenit asta. Au urmat zeci poate chiar sute de video-uri care le-au băgat cărniță în frigider, multe venind chiar de vloggeri destul de celebri. Ăia celebri au preferat să tacă pentru ca o ardeau destul de des prin Fine Bros de YouTubers React. Reddit a explodat zilele astea pe /r/videos și a început o campanie de unsubscribe drept pedeapsă pentru lăcomia de care au dat dovada Fine Bros pe un concept care nici măcar nu le aparținea (un fel de react videos exista de acum aproape 100 de ani).

In 14 zile FBE a pierdut aproape 500 000 de abonați pe YouTube. Poate nu părea mult atunci când ai 14 milioane de abonați, dar jumătatea asta de milion era compusă din conturi active și reale. Nu boți, nu oameni care n-au mai intrat pe YouTube de anul trecut sau oameni s-au abonat dar nu se uită la ce s-au abonat. Nu. Erau oamenii aia care le dădeau share pe Facebook sau Twitter; sau upvote-uri pe Reddit.

FBE au renunțat până la urmă și s-au comportat de parcă erau de ieri de azi pe internet: au șters video-ul cu anunțul. Văzând că numărul de unsubscribe-eri nu se oprește au scos un video de "Ne cerem scuze,  dar nu vroiam de fapt să îngrădim nimic" care putea să fie credibil dacă nu-și dădeau ochii peste cap (link) și dacă fețele lor îi ajutau să pară mai simpatici.

Mai jos las una dintre reacții care are și segmente din video-ul original.



Poate pentru cei care nu au treabă cu subiectul ăsta de social media nu este cine știe ce știre întâmplarea asta, dar e bine de știut că și niște oameni care își câștigă de ani de zile banii de pe internet pot să îl subestimeze și să îl înțeleagă greșit.

ps. Puteți să dați și voi o palmă dacă încă sunteți abonați.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

The Irishman: hai un opt din zece

Cuprins de o neașteptată mândrie națională, aseară m-am uitat la "The Irishman". Mai mult forțat pentru că m-am convins că nu sunt în target după ce am citit vreo câteva review-uri. Cu toate astea am cedat într-un moment temporar de slăbiciune. Patru ore jumătate mai târziu eram la fel de entuziasmat de film ca în momentul în care am apăsat play.

De ce?

Pentru că subiectul filmului nu e ceva ce m-a pasionat vreodată. Am văzut și eu ca tot omul seria The Godfather și ceva Sopranos, ba chiar am și jucat niște Mafia la viața mea, dar nu pot spune că am făcut vreo pasiune pe subiectul ăsta.

Poate și din cauza aceasta mi se pare că filmul a fost mai încet decât ar fi trebuit să fie sau mai bine spus că a durat semnificativ mai mult decât poate era necesar. Raportat la un film de cinematograf. Și asta mi se pare că toată lumea greșește prin review-uri: îl compară cu ceva ce ar vedea la cinema.

The Irishman mi s-a părut că a fost de la început gândit pentru Netflix. Pentru văzut ac…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Prăjeală românească

Am citit (link) despre producțiile record de ulei alimentar reciclat în supermarketurile Auchan și m-am crucit. Cred că s-au crucit și ei

10 000 litri de ulei alimentar colectat pentru reciclare în toate cele 33 de magazine. Prag pe care sperau să îl depășească la sfârșitul lui 2020!!!

De fapt le-a luat doar 5 săptămâni să treacă de 10k după ce au extins programul în toată țara și au avut o campanie care oferea produse pentru fiecare 0.5 litri de ulei adus pentru reciclat.

Vă dați seama câte șnițele cu cartofi prăjiți și-au dat viața pentru a atinge performanța asta?

Eu cred că mă chinui de 2-3 ani să umplu un borcan de 750 ml cu ulei alimentar și nu prea îmi iese treaba. Am ajuns la performanța de mi-a și expirat o sticlă de ulei de floarea soarelui după o chinuitoare vacanță prezidențială de vreo doi ani.

În rest, să trăiască tigăile anti-aderente cumpărate la Black Friday-uri. Două-trei-picături de ulei și mi-am făcut treaba. Când am chef să o ard arogant scot grill-ul electric ș…