Treceți la conținutul principal

Cum să faci internetul să te urască și să pierzi 500 000 abonați pe YouTube

N-am văzut la nimeni vreo știre despre bitch slap-ul primit de fostul #8 most YouTube subscribers aka The Fine Bros așa că mi-am zis să aștern eu pe blog un mini rezumat despre ce se întâmplă atunci când te calicești și ești prea plin de tine ca să îți aduci aminte cum funcționează internetul.

Acum vreo două săptămâni cei de la Fine Brothers Entertainment s-au gândit că vor face lumii o favoare dacă anunța încercarea de punere sub trademark a conceptului de react videos - adică a filma reacția pe care oamenii o au atunci când văd pentru prima oară ceva. Erau populari fix pentru genul ăsta de content așa că s-au gândit ca vor da internetului un avantaj dacă își pot produce propriul conținut tip react sub licența lor. Evident că doar un 60% din veniturile din publicitate ajungeau la ei, in plus față de alte constrângeri și limitări.

Surprinzător sau nu, internetului nu i-a convenit asta. Au urmat zeci poate chiar sute de video-uri care le-au băgat cărniță în frigider, multe venind chiar de vloggeri destul de celebri. Ăia celebri au preferat să tacă pentru ca o ardeau destul de des prin Fine Bros de YouTubers React. Reddit a explodat zilele astea pe /r/videos și a început o campanie de unsubscribe drept pedeapsă pentru lăcomia de care au dat dovada Fine Bros pe un concept care nici măcar nu le aparținea (un fel de react videos exista de acum aproape 100 de ani).

In 14 zile FBE a pierdut aproape 500 000 de abonați pe YouTube. Poate nu părea mult atunci când ai 14 milioane de abonați, dar jumătatea asta de milion era compusă din conturi active și reale. Nu boți, nu oameni care n-au mai intrat pe YouTube de anul trecut sau oameni s-au abonat dar nu se uită la ce s-au abonat. Nu. Erau oamenii aia care le dădeau share pe Facebook sau Twitter; sau upvote-uri pe Reddit.

FBE au renunțat până la urmă și s-au comportat de parcă erau de ieri de azi pe internet: au șters video-ul cu anunțul. Văzând că numărul de unsubscribe-eri nu se oprește au scos un video de "Ne cerem scuze,  dar nu vroiam de fapt să îngrădim nimic" care putea să fie credibil dacă nu-și dădeau ochii peste cap (link) și dacă fețele lor îi ajutau să pară mai simpatici.

Mai jos las una dintre reacții care are și segmente din video-ul original.



Poate pentru cei care nu au treabă cu subiectul ăsta de social media nu este cine știe ce știre întâmplarea asta, dar e bine de știut că și niște oameni care își câștigă de ani de zile banii de pe internet pot să îl subestimeze și să îl înțeleagă greșit.

ps. Puteți să dați și voi o palmă dacă încă sunteți abonați.

Comentarii

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…