Treceți la conținutul principal

Cum să faci internetul să te urască și să pierzi 500 000 abonați pe YouTube

N-am văzut la nimeni vreo știre despre bitch slap-ul primit de fostul #8 most YouTube subscribers aka The Fine Bros așa că mi-am zis să aștern eu pe blog un mini rezumat despre ce se întâmplă atunci când te calicești și ești prea plin de tine ca să îți aduci aminte cum funcționează internetul.

Acum vreo două săptămâni cei de la Fine Brothers Entertainment s-au gândit că vor face lumii o favoare dacă anunța încercarea de punere sub trademark a conceptului de react videos - adică a filma reacția pe care oamenii o au atunci când văd pentru prima oară ceva. Erau populari fix pentru genul ăsta de content așa că s-au gândit ca vor da internetului un avantaj dacă își pot produce propriul conținut tip react sub licența lor. Evident că doar un 60% din veniturile din publicitate ajungeau la ei, in plus față de alte constrângeri și limitări.

Surprinzător sau nu, internetului nu i-a convenit asta. Au urmat zeci poate chiar sute de video-uri care le-au băgat cărniță în frigider, multe venind chiar de vloggeri destul de celebri. Ăia celebri au preferat să tacă pentru ca o ardeau destul de des prin Fine Bros de YouTubers React. Reddit a explodat zilele astea pe /r/videos și a început o campanie de unsubscribe drept pedeapsă pentru lăcomia de care au dat dovada Fine Bros pe un concept care nici măcar nu le aparținea (un fel de react videos exista de acum aproape 100 de ani).

In 14 zile FBE a pierdut aproape 500 000 de abonați pe YouTube. Poate nu părea mult atunci când ai 14 milioane de abonați, dar jumătatea asta de milion era compusă din conturi active și reale. Nu boți, nu oameni care n-au mai intrat pe YouTube de anul trecut sau oameni s-au abonat dar nu se uită la ce s-au abonat. Nu. Erau oamenii aia care le dădeau share pe Facebook sau Twitter; sau upvote-uri pe Reddit.

FBE au renunțat până la urmă și s-au comportat de parcă erau de ieri de azi pe internet: au șters video-ul cu anunțul. Văzând că numărul de unsubscribe-eri nu se oprește au scos un video de "Ne cerem scuze,  dar nu vroiam de fapt să îngrădim nimic" care putea să fie credibil dacă nu-și dădeau ochii peste cap (link) și dacă fețele lor îi ajutau să pară mai simpatici.

Mai jos las una dintre reacții care are și segmente din video-ul original.



Poate pentru cei care nu au treabă cu subiectul ăsta de social media nu este cine știe ce știre întâmplarea asta, dar e bine de știut că și niște oameni care își câștigă de ani de zile banii de pe internet pot să îl subestimeze și să îl înțeleagă greșit.

ps. Puteți să dați și voi o palmă dacă încă sunteți abonați.

Comentarii

Postări Populare

Fântâna de mici pentru că în viață e bine să te mai și distrezi

Inițial nu doream să scriu despre asta, dar am văzut la Radu două comentarii care sunt cumva chintesența tradiționalismului românesc referitor la cum ar trebui să fie o nuntă. Ai acolo frumos o listă pe care trebuie să o bifezi ca să fie bine, iar dacă te abați cât de puțin de la lista respectivă riști să ai pe cineva care automat o să comenteze ceva.

La nunta noastră am vrut să ne abatem de la niște ritualuri în care nu ne regăseam - unul dintre ele fiind numărul exagerat de feluri de mâncare care te încătușează pe scaun cu orele, iar altul fiind lipsa asta de personalizare a unui eveniment major din viață. Dacă pe primul l-am rezolvat ușor cu un bufet suedez cu de toate pentru toți, al doilea a fost puțin mai dificil de implementat.

Dificil, dar nu imposibil.

Daria și-a pus amprenta prin desenarea meniurilor, table mat-urilor, mărturiilor și a numerelor de pe mese, iar eu prin asamblarea și executarea a 8-ei minuni a lumii: fântâna de mici. Deja simt așa niște sprâncene ridicate un…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…

Garmin Fenix 5 Plus de acum 4 zile și în România

Acum câteva zile mă cheamă cei de la Garmin la un eveniment de lansare. Le zic din start că deși sunt fan, mai bine nu vin pentru că mă apucă salivarea pe acolo la vreun ceas de 500 de euro pe care nu o să îl cumpăr doar pentru plimbatul câinelui p-afară. Mi-au zis că e ok, pot să vin pentru că ăsta nou e în jur de 700 de euro. Aaaah. Păi de ce n-ai spus așa băiatule.

Ajuns acolo, primul lucru care m-a impresionat a fost că 8 din 10 invitați aveau un model Garmin la mână. Brusc m-am simțit ca într-un cult, iar eu eram cel mai sărac de acolo cu Vivofit-ul meu de doar 100 de euro. M-am îmbărbătat rapid și m-am uitat pe la noile modele.

N-arată rău, iar cel galben chiar pot spune că mi-a făcut cu ochiul.

Noile Garmin Fenix 5 Plus au ca noutăți un mod de plată contactless, stocare de muzică direct în ceas și un program de aclimatizare la mari înălțimi. Asta pe lângă toate celelalte dotări de pe variantele precedente: notificări de pe telefon, GPS, hărți, busolă, altimetru, accelerometru,…