Treceți la conținutul principal

Cum să faci internetul să te urască și să pierzi 500 000 abonați pe YouTube

N-am văzut la nimeni vreo știre despre bitch slap-ul primit de fostul #8 most YouTube subscribers aka The Fine Bros așa că mi-am zis să aștern eu pe blog un mini rezumat despre ce se întâmplă atunci când te calicești și ești prea plin de tine ca să îți aduci aminte cum funcționează internetul.

Acum vreo două săptămâni cei de la Fine Brothers Entertainment s-au gândit că vor face lumii o favoare dacă anunța încercarea de punere sub trademark a conceptului de react videos - adică a filma reacția pe care oamenii o au atunci când văd pentru prima oară ceva. Erau populari fix pentru genul ăsta de content așa că s-au gândit ca vor da internetului un avantaj dacă își pot produce propriul conținut tip react sub licența lor. Evident că doar un 60% din veniturile din publicitate ajungeau la ei, in plus față de alte constrângeri și limitări.

Surprinzător sau nu, internetului nu i-a convenit asta. Au urmat zeci poate chiar sute de video-uri care le-au băgat cărniță în frigider, multe venind chiar de vloggeri destul de celebri. Ăia celebri au preferat să tacă pentru ca o ardeau destul de des prin Fine Bros de YouTubers React. Reddit a explodat zilele astea pe /r/videos și a început o campanie de unsubscribe drept pedeapsă pentru lăcomia de care au dat dovada Fine Bros pe un concept care nici măcar nu le aparținea (un fel de react videos exista de acum aproape 100 de ani).

In 14 zile FBE a pierdut aproape 500 000 de abonați pe YouTube. Poate nu părea mult atunci când ai 14 milioane de abonați, dar jumătatea asta de milion era compusă din conturi active și reale. Nu boți, nu oameni care n-au mai intrat pe YouTube de anul trecut sau oameni s-au abonat dar nu se uită la ce s-au abonat. Nu. Erau oamenii aia care le dădeau share pe Facebook sau Twitter; sau upvote-uri pe Reddit.

FBE au renunțat până la urmă și s-au comportat de parcă erau de ieri de azi pe internet: au șters video-ul cu anunțul. Văzând că numărul de unsubscribe-eri nu se oprește au scos un video de "Ne cerem scuze,  dar nu vroiam de fapt să îngrădim nimic" care putea să fie credibil dacă nu-și dădeau ochii peste cap (link) și dacă fețele lor îi ajutau să pară mai simpatici.

Mai jos las una dintre reacții care are și segmente din video-ul original.



Poate pentru cei care nu au treabă cu subiectul ăsta de social media nu este cine știe ce știre întâmplarea asta, dar e bine de știut că și niște oameni care își câștigă de ani de zile banii de pe internet pot să îl subestimeze și să îl înțeleagă greșit.

ps. Puteți să dați și voi o palmă dacă încă sunteți abonați.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Și ce faci când vine viitorul peste tine?

Știți care e cel mai surprinzător lucru la știrea că 10 edituri dau în judecată Bookster pentru cum funcționează modelul lor de business? Că le-a luat 7 ani să facă asta.

Șapte ani în care toată lumea credea că au o căsnicie fericită și că fiecare e mulțumit cu partea lui pe care o primește de la cele aproape 1000 de companii înrolate în sistem. 

Surpriză! Erau probleme în paradis, dar nu atât de mari încât a doua zi să se strângă toate editurile la o șuetă. Și au tăcut și au tot încasat bătaie fără să se clintească.

Nimeni de la nicio editură nu și-a zis: „Hai să ne facem Bookster-ul nostru!”. Nimeni nu s-a gândit la motivele pentru care Bookster prinde la corporatiști și cum ar putea să satisfacă această nevoie. Au stat cuminți și n-au schimbat nimic, iar rezultatul îl vedem acum după câțiva ani.

Să nu mă înțelegeți greșit, nu zic că ceea ce face Bookster este corect/moral pentru autori & edituri, dar îi apreciez pentru cum au exploatat această oportunitate de business. 

Și acum e …

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.