Treceți la conținutul principal

Degustare de cidru: Livada Secretă, Cidru Mândru și Blind Pig

Degustare de cidru: Livada Secretă, Cidru Mândru și Blind Pig

Sâmbătă am avut ocazia să fac o degustare ca la carte a noilor sortimente de cidru importate de Heineken: Livada Secretă, Cidru Mândru și Blind Pig. E incredibil să scriu asta în condițiile în care acum mai bine de un an și jumătate, nu prea exista o zonă dedicată cidrului în meniuri barurilor sau pe rafturile supermarket-urilor, iar azi avem degustări.

Toată nebunia a început cu lansarea Strongbow care cumva a mai calmat puțin prețurile și a dus cidrul într-o zona mai accesibilă, chiar dacă unii încă se încăpățânează să le țină sus de tot (de exemplu The Harp Irish Pub sau Terasa Eden). Mai rar am trecut pe la vreo terasă unde nimeni nu bea un sortiment de cidru.

Și cum spuneam, sâmbătă am degustat cidru. În păhărele de shot-uri, numerotate și însoțite de un cartonaș pentru identificare (n-a fost pe neve) și notare a principalelor caracteristici: culoare, transparență, efervescență, gust și aromă.

Degustare de cidru: Livada Secretă, Cidru Mândru și Blind Pig

Am început cu Livada Secretă care n-avea cum să dezamăgească pentru că e un cidru cu o istorie de 125 de ani. Cunoscătorii vor recunoaște logo-ul de la Orchard Thieves Cider - cidru cu care am făcut prima oară cunoștință în Bulgaria - și eu pot să vă confirm că e vorba despre același produs.

Cidru Mândru a fost o experiență normală. Nu m-a impresionat și oricum eram super familiar cu el pentru că îl găsesc în fiecare supermarket în care intru. Nu știu dacă e vorba de merele românești sau de rețeta în sine, dar pentru mine e destul de departe de gustul pe care îl asociez cidrului. Alții am văzut că sunt înnebuniți după el, așa că o să mă opresc aici până nu sunt ars pe rugul gustului care nu se discută.

Și am ajuns la cireașa de pe tort. Blind Pig - cidrul care mi-a plăcut cel mai mult din această degustare. Mi-a plăcut pentru că este un fel de bere artizanală a sortimentelor de cidru. La degustarea asta a fost pentru prima oară când m-am lovit de Blind Pig, dar mi-am dat seama imediat că băieții nu zdraveni la cap. Păi au 3 tipuri de cidru în care au adăugat ce la plăcea lor să bea până să descopere cidrul.

Cele trei sortimente, în ordinea din poză de la stânga la dreapta, sunt: cidru cu aromă de rom și pară poșată, burbon împrietenit cu afine și nu în ultimul rând, cidru cu whiskey și miere. Ultimul pare un mix între Jack Daniel's Tennessee Honey și niște Cidru Mândru. Mie cel mai mult mi-a plăcut cel cu rom și pară fiartă. Se găsește (în teorie) la Mega Image și costă 5.99 lei

Livada Secretă încă n-am găsit prin magazine, dar mă aștept să își facă prezența cât de curând la raft. Oricum, mai multe șanse în acest moment (început de septembrie) sunt să le găsesc la terase și baruri decât pe vreun raft de supermarket. De obicei așa își fac intrarea pe piață.

Bun. Bun.

Comentarii

  1. eu nu am vazut cidru Mandru in magazine, cred ca confunzi cu cidru Dacic.... Succes si atentie mai multa cand dai detalii de gen... semnat: un fan cidru !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am zis că am văzut Mândru în magazine. Singurul văzut a fost Blind Pig.

      Ștergere
    2. Ai zis ca găsești cidru mândru în fiecare supermarket care intri si va iti e f familiar.

      Ștergere
    3. Ai zis ca găsești cidru mândru în fiecare supermarket care intri si va iti e f familiar.

      Ștergere
    4. Ai zis ca găsești cidru mândru în fiecare supermarket care intri si va iti e f familiar.

      Ștergere
  2. Suna super tare Blind Pig...d-abia astept sa incerc.
    Cat are sticla? Sa nu zici ca sub 0,5L...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer nu m-am uitat la ce volum are, dar după sticlă pare să fie la 0.33

      Ștergere
    2. Hmm...mersi de raspuns. Merita incercat insa nu stiu cat de regular drinker as putea deveni considerand raportul cantitate-pret.

      Ștergere
    3. Poate vei descoperi că gustul înclină balanța mai mult într-o direcție :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…