Treceți la conținutul principal

Review după 7 zile de Asus Zenfone 3 (ZE552KL)


De mai bine de o săptămână mi-am schimbat Zenfone 2-ul cu abia apărutul Zenfone 3. Nu s-a stricat, nu asta a fost pe to do-ul meu de anul ăsta, n-am așteptat cu sufletul la gură noul model, dar s-a întâmplat așa că m-am gândit să îi fac un mic review mai mult comparativ cu Zenfone 2.

Versiunea scurtă e cam așa: Zenfone 3 e mai subțire, puțin mai rapid, baterie mult mai bună și camera semnificativ mai performantă ca modelul de anul trecut. Lucruri care erau oarecum de la sine înțelese că de asta scoți un model nou de telefon.

Cât de mari sunt diferențele? Hai să exemplific pentru fiecare:

E mai subțire că au renunțat la cocoașa de pe spate. Acum are spatele drept și din sticlă - fapt care, cel puțin în mâinile mele, îl face extrem de alunecos. Foarte alunecos. Atât de alunecos încât pentru prima oara în viața mea am luat o husă de telefon ca să scap de un stres că îl voi scăpa din mână prea ușor. Husa hard-core aleasă l-a făcut destul de butucănos - lucru care nu mă deranjează în niciun fel - și între noi fie vorba preferam să fie așa din prima.

Odată ce am trecut de aspect am descoperit că Zenfone 3-ul e o țâră mai rapid ca vechiul Zenfone 2. Nu vorbesc de teste sintetice ci de modul în care se comportă în lucrurile de zi de zi. Se mișcă mai bine și asta este evident imediat ce pui mâna pe el. Poate e de la Android-ul 6, poate e procesorul mai bun, nu contează. E puțin mai rapid.

Până aici nu sunt diferențe extrem de mari între Zenfone 3 și 2. Abia când ajungi la baterie, diferențele chiar devin uriașe. Cu aceleași setări, am reușit să scot 2:00-2:30 ore în plus de screen on time față de fostul telefon - folosindu-l într-un mod similar. E drept că unul e nou și altul a fost fast charge-uit de sute de ori, dar diferențele au fost enorme.

Pe zona de fotografie, Zenfone 3 este mai potent ca versiunea a 2-a. De fapt întreg motto-ul celor de la Asus e un telefon făcut pentru fotografie așa că nu e mare surpriză că au lucrat pe zona asta. Am încercat să exemplific acest lucru mai jos într-un mic test ad hoc în balcon.  Ambele poze sunt făcute la 6 mp cu totul pe auto într-o lumină urâtă de dimineață înnorată de toamnă.

Aici sunt imaginile originalele: zf2 / zf3.



Bunicel, dar tot nu se apropie de ce poate scoate un point and shoot mai avansat. Totuși, comparația nu este una cinstită (camera e de 2 ori mai scumpă și rezoluția e aproape 12 mp), dar o fac doar pentru cei care au impresia că telefoanele actuale bat dslr-urile la fund. Nu e așa. Imediat ce calitatea luminii scade se văd limitările senzorilor micuți de pe telefoane.

Dar m-am abătut de la ce subiect. Pe zona de foto și durată de viață a bateriei, Zenfone 3 este mai bun ca Zenfone 2. Merită asta diferența de 550 de lei între ele? Buzunarul fiecăruia probabil că e mai indicat să răspundă. Tot el e cel care probabil va răspunde la întrebarea de 1000 de puncte: merită să fac upgrade?  Eu am făcut-o pentru că a trebuit să cumpăr un telefon. În mod normal îmi plănuisem ciclurile de upgrade undeva la 20-22 de luni și abia trecuseră 13 de când luasem Zenfone 2-ul așa că pot spune că telefonul ăsta a fost un accident plăcut.

Închei spunând că un review mai tehnic se găsește la Radu pe blog.

Comentarii

  1. Ce pot face ca să mi-l dai mie pe Spock?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate nu. Ar strica armonia dintre insignele Star Trek :)

      Ștergere
    2. Dă și insignele, mânca-ți-aș că prinde prafu'

      Ștergere
    3. Și pe mine cu ce mă mai îngroapă?

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…