Treceți la conținutul principal

Review după 7 zile de Asus Zenfone 3 (ZE552KL)


De mai bine de o săptămână mi-am schimbat Zenfone 2-ul cu abia apărutul Zenfone 3. Nu s-a stricat, nu asta a fost pe to do-ul meu de anul ăsta, n-am așteptat cu sufletul la gură noul model, dar s-a întâmplat așa că m-am gândit să îi fac un mic review mai mult comparativ cu Zenfone 2.

Versiunea scurtă e cam așa: Zenfone 3 e mai subțire, puțin mai rapid, baterie mult mai bună și camera semnificativ mai performantă ca modelul de anul trecut. Lucruri care erau oarecum de la sine înțelese că de asta scoți un model nou de telefon.

Cât de mari sunt diferențele? Hai să exemplific pentru fiecare:

E mai subțire că au renunțat la cocoașa de pe spate. Acum are spatele drept și din sticlă - fapt care, cel puțin în mâinile mele, îl face extrem de alunecos. Foarte alunecos. Atât de alunecos încât pentru prima oara în viața mea am luat o husă de telefon ca să scap de un stres că îl voi scăpa din mână prea ușor. Husa hard-core aleasă l-a făcut destul de butucănos - lucru care nu mă deranjează în niciun fel - și între noi fie vorba preferam să fie așa din prima.

Odată ce am trecut de aspect am descoperit că Zenfone 3-ul e o țâră mai rapid ca vechiul Zenfone 2. Nu vorbesc de teste sintetice ci de modul în care se comportă în lucrurile de zi de zi. Se mișcă mai bine și asta este evident imediat ce pui mâna pe el. Poate e de la Android-ul 6, poate e procesorul mai bun, nu contează. E puțin mai rapid.

Până aici nu sunt diferențe extrem de mari între Zenfone 3 și 2. Abia când ajungi la baterie, diferențele chiar devin uriașe. Cu aceleași setări, am reușit să scot 2:00-2:30 ore în plus de screen on time față de fostul telefon - folosindu-l într-un mod similar. E drept că unul e nou și altul a fost fast charge-uit de sute de ori, dar diferențele au fost enorme.

Pe zona de fotografie, Zenfone 3 este mai potent ca versiunea a 2-a. De fapt întreg motto-ul celor de la Asus e un telefon făcut pentru fotografie așa că nu e mare surpriză că au lucrat pe zona asta. Am încercat să exemplific acest lucru mai jos într-un mic test ad hoc în balcon.  Ambele poze sunt făcute la 6 mp cu totul pe auto într-o lumină urâtă de dimineață înnorată de toamnă.

Aici sunt imaginile originalele: zf2 / zf3.



Bunicel, dar tot nu se apropie de ce poate scoate un point and shoot mai avansat. Totuși, comparația nu este una cinstită (camera e de 2 ori mai scumpă și rezoluția e aproape 12 mp), dar o fac doar pentru cei care au impresia că telefoanele actuale bat dslr-urile la fund. Nu e așa. Imediat ce calitatea luminii scade se văd limitările senzorilor micuți de pe telefoane.

Dar m-am abătut de la ce subiect. Pe zona de foto și durată de viață a bateriei, Zenfone 3 este mai bun ca Zenfone 2. Merită asta diferența de 550 de lei între ele? Buzunarul fiecăruia probabil că e mai indicat să răspundă. Tot el e cel care probabil va răspunde la întrebarea de 1000 de puncte: merită să fac upgrade?  Eu am făcut-o pentru că a trebuit să cumpăr un telefon. În mod normal îmi plănuisem ciclurile de upgrade undeva la 20-22 de luni și abia trecuseră 13 de când luasem Zenfone 2-ul așa că pot spune că telefonul ăsta a fost un accident plăcut.

Închei spunând că un review mai tehnic se găsește la Radu pe blog.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…