Treceți la conținutul principal

Românisme - îngrășatul porcului în ajun


Citeam de dimineață mostra de înțelepciune a lui Eftimie despre motivele pentru care cei bătrâni votează cu cine votează și mă gândeam la o discuție relativ recentă cu niște prieteni. Eu le ziceam că nu îi judec pe vârstnicii care votează cum același partid de zeci de ani. Atât știu, atât fac. Pensia este sfântă și orice modificare în rău este o declarație de război. Și așa ar și trebui să fie. Nu. Problema nu e la această masă de oameni. Ei de bine de rău votează la fel de 20 de ani încoace cu o precizie de invidiat.

Nu, problema este la noi, cei tineri. La toți activiștii de canapea care credem că lucrurile se pot schimba cu un share. Cu un Nu vota cu ăla ca e hoț și atât. Noi cei care ne trezim în ajun că n-am atins targetul și băgăm tare toată noaptea ca să iasă bine. Că așa ne-am obișnuit și că așa suntem. O întreagă generație capabilă de lucruri mărețe, dar doar în zvâcniri scurte că apoi ne găsim altă preocupare și uităm de ce am tras tare acum două săptămâni. Lucru ăsta s-a văzut cel mai bine la protestele de anul trecut.

Problema e că astfel de percepții nu se schimbă de pe o zi pe alta. E precum efectul eroziv al apei. Pișă-te pe o piatră cu toată puterea și vei vedea că doar ai reușit să te stropești. Fă asta ani la rândul cu moderație și o să vezi schimbări vizibile. Eh. Lucrul ăsta nu-l înțelegem sau nu avem timp de el pentru că recompensa nu este imediată.

De asta la alegerile din '08 echipa de campanie a lui Obama îi îndemna cu câteva luni înainte de alegeri pe tineri să își viziteze bunicii în Florida mai des. Ca să aibă timp să le vorbească și ca să îi convingă că poate Obama e mai bun - că ăsta e un proces care are nevoie de timp. Buni o să zică da la orice îi zici că doar se bucură că te vede. Treci mai des p-acasă și vorbește-le și poate chiar te vor asculta. Poate chiar vor înțelege.

Din acest motiv mai degrabă susțin campaniile care doar îndrumă lumea la vot. Poate așa se contrabalansează procentul de bunici care votează. Statistic vorbind, fiecare pensionar are un nepot care ar putea să îi anuleze votul, dar cine are timp de vot? E mai ușor să te lamentezi pe Facebook. Să faci mișto pe #hashtaguri și prin meme-uri. Ești rebel și ridici un măreț deget mijlociu sistemului. So hipsterish. Dar dacă îți păsa cu adevărat te apucai să faci lobby de luni de zile. Dacă nu printre bunici, măcar printre prieteni.

Dar cine are timp de prostii din astea? E mai important să ne dăm cu părere de Trump și Hillary că alegerile lor sunt mai cooleanu. Ai noștri oricum sunt toți o apă și un pământ. Nu? Hmm. Am și uitat de la ce am plecat scriind rândurile astea. Noroc că am dat share! #win

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…