Treceți la conținutul principal

Fix când mă gândeam că moare Blogspot-ul... bum template-uri noi


Îmi doream să dau un titlu mai senzațional, ceva a la un tabloid de succes, dar mi-am dat seama că în realitate nu interesează pe nimeni. Cine naiba își mai face blog pe Blogger sau Blogspot cum mai este cunoscut? Toți sunt pe servere proprii, hosting de o bere pe lună și toate astea. Ultimii bloggeri stau pe soluții gratuite și cu un viitor incert.

Ca în orice relație abuzivă, mi-a fost frică să fug de Blogger. Dacă mă bate și mă penalizează în căutări? Dacă îmi scade page rank-ul? Mai există page rank? Nici nu contează. Am rămas alături de el de aproape 12 ani. Ca să fiu sincer, mai mult din comoditate. Făcea cam tot ce aveam nevoie fără bătaie de cap.

La început a fost mai greu că el e urâțel de felul lui, dar cu 10 dolari rezolvi și problema asta la niște băieți vietnamezi care abia înțeleg engleză. Reușesc să facă minuni. Un fel de cremă anti rid din reclame, doar că invers. În loc să îți ia 10 ani, te propulsează 10 ani în viitor și te aduce la nivelul actual de cum ar trebui să arate un blog.

Eh, dar chiar și după 12 ani te mai poate surprinde. Fix în momentul în care mă gândeam că se dă stingerea, doar 6 postări pe blogul oficial în ultimul an, vin niște ingineri aiuriți de la Google și aprind nițel lumina oferind 4 template-uri moderne.

Cred cu sinceritate că au pierdut un pariu intern și au trebuit să facă asta într-un weekend, dar tot răul lor spre binele nostru - sau mai bine spus al meu. Nu de alta, dar nu mai știu pe nimeni pe platforma Blogger.

Oricum, am renunțat la template-ul vietnamez de dinainte și am trecut pe unul din cele oficiale. Altceva, nu? Cam simplist și fonturile nițel cam mari, dar pe telefoane și tablete se vede țais. Se încarcă repede și cam asta e tot ce mă interesează în acest moment la un template.

Cele 4 template-uri au fost primite cu răsunet în comunitatea bloggerilor de pe Blogspot, mărturie stau cele 84 de comentarii la postul de pe blogul oficial care le anunța. #nebunie

De fapt întreaga surpriză din această însemnare e că Blogger încă n-a murit și cineva și-a mai pierdut timpul să facă ceva pentru el. Bine! M-a convins. Mai rămân un an să văd ce se întâmplă.

Comentarii

  1. Eu inca mai am blogspot si wp. Le folosesc pe ambele din doua motive: blogger e de foarte multa vreme, wp are teme mai fainute. Asta pana ma dedic doar domeniului. Partea buna la platformele astea gratuite este aceea ca n-am avut probleme niciodata, fata de multe istorioare patite de detinatorii de domenii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde și cât plătești. Cu cât ești mai dedicat cu atât lucrurile stau mai bine, dar sunt de acord cu ceea ce ai zis. Cât timp blogging-ul e de fun, poți să stai liniștit pe o platformă gratuită.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

De unde îmi iau bere mai specială pentru acasă

Dacă ești și tu ca mine, câteodată vrei doar să ajungi acasă și să bei o bere mai specială. Ceva ce nu se găsește cu ușurință prin supermarket-uri. E bună și aia, dar de obicei marile lanțuri de supermarket-uri nu prea își schimbă portofoliu de beri locale/de import suficient de des încât să te surprindă ceva la raft.

Dacă ești din București ai mai multe opțiuni de locuri unde poți merge să cumperi bere artizanală, iar dacă nu ești o poți face online unde mai plătești ~20 de lei costul de livrare.

Cea mai variată ofertă cred că o găsești la The Beer Institute, un start-up al unor prieteni ce deja și-au deschis a doua locație în Agora Floreasca. Cred că le merge bine având în vedere că s-au extins la câteva luni după ce au deschis primul magazin în incinta Carrefour-ului de lângă Cambridge School of Bucharest de la Romană. Sunt foarte activi pe pagina de Facebook și nu cred că trece vreo săptămână fără să facă vreun eveniment pentru pasionații de bere artizanală.

Dacă ai poftă de ceva …

E 2019 și nu mai poți să faci conținut video prost

Nu zic că nu este ok să fii călcat de propria mașină pe muzica lui Drake sau să mănânci detergent, dar producția video a acestor experiențe trebuie să fie la un anumit nivel calitativ minim: iluminare bună, calitate HD, sunet decent, filmare stabilizată și un minim de editare/colorare.

Duse sunt zilele alea când putea să o arzi spartan cu un telefon, o filmare tremurată, sunet de canal și pixeli pe ecran aproape cât capul tău. Îmi pare rău. E 2019 și ștacheta a fost ridicată foarte sus de producătorii de conținut video din afară. Mai toate canalele serioase de tech filmează 8K cu RED-uri pentru a avea un conținut relevant din punct de vedere calitativ cât mai mult timp.

Pentru că degeaba ai tu cel mai informativ/distractiv video din lume dacă îmi sângerează ochii când mă uit la el. Și cumva oamenii și-au dat seama că dacă tot investesc timp în a crea conținut video, atunci trebuie să se asigure că acesta să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Scriu rândurile astea ca urmare a unei …