Treceți la conținutul principal

Duelul concentratelor de coacăze negre: Drag de România Vs 365

Duelul concentratelor de coacăze negre: Drag de România Vs 365


Nu știu cum se face că acum vreo săptămână aveam poftă de sirop. De fapt mint. Nu de sirop, ci de suc de la dozator TEC - mamă cum e nostalgia asta care te lovește în creștetul pieptului când auzi cuvântul ăsta simplu din 3 litere - dar mai greu de găsit suc la dozator zilele astea așa că am zis să îmi fac eu acasă ceva p-acolo.

Am ajuns la raionul specific din Mega Image și am săltat respectuos o sticlă de sirop concentrat de coacăze, brand propriu că am zis că poate mai populez puțin rubrica asta de review-uri modeste. Am scos din portofel aproape 7.5 lei pentru jumătate de litru de concentrat. Dacă era să îl diluez ca pe etichetă (8 părți de apă la una de sirop) scoteam cam 4.5 litri de suc, fapt care ducea litrul de suc la 1 leu 66 de bani. Fix cât pentru un review extrem de modest.

N-am respectat indicațiile etichetei pentru că mi s-a părut prea dulce proporția lor.

L-am diluat și mai mult pentru că sunt român și tot timpul am impresia că ăștia sunt prea generoși cu indicațiile de diluare a oricărui produs de gen - fie că e suc sau ceva detergent. Am pus cam o parte de sirop la 10-12 de apă. Câteodată și 1 la 15 doar pentru că aveam poftă de apă rece cu ceva culoare și arome. Adică de un TEC de altă dată!

E bun. E răcoritor. Are atât de mult zahar că ar face de rușine orice suc carbogazos de pe piață. Este fix ceea ce trebuie!

După câteva zile am zis să mai iau o sticlă, dar de data asta altă aromă pentru a gusta și altceva. Eram prin Carrefour și am săltat o sticlă de Drag de România care se prezenta mai premium decât 365-ul de la Mega și chiar era - e mai scumpă cu 50 de bani (7.99 lei). Ajuns acasă am combinat-o rapid cu niște apă minerală rece și am degustat.

Realitatea era că nu se deosebea cu nimic față de ce băusem cu câteva zile înainte, dar snobul din mine a tranșat rapid problema: siropul de coacăze e mai bun față de siropul de fructe-de-care-nu-mi-mai-aduc-aminte pe care l-am luat de la Mega cu câteva zile înainte.

Abia acum când am făcut pozele astea mi-am dat seama că subconștientul meu e fixat pe coacăze...

Cum e Dragul? Sincer nu sesizat vreo diferență. În modul de expert în concentrate și cu turnatul ochiometric e și foarte greu să fac două pahare identice la gust - mai ales când te scarpină după ureche să folosești pahare de forme și volume diferite.

Duelul concentratelor de coacăze negre: Drag de România Vs 365

Dacă ar fi să mă iau după etichetă, 365-ul are mai multe zaharuri ca Drag de România. Cam cu 15%, dar are și mai puțin suc de coacăze obținut din concentrat de coacăze - adică 25% versus 30%. Raportul de zaharuri pe procentul de suc e aproape identic. Ca să fac o paranteză, pare un fel de grandfather paradox ce se întâmplă pe etichetele astea, dar hai să o lăsăm așa.

Cumva cred că diferența asta se echilibrează pentru că în realitate e vorba de același produs: rezultatul are același gust și sticlele sunt identice ca formă, chiar dacă unul e făcut de Carrefour și ălalalt e făcut pentru Mega Image. potato-potato

Rezultatul final e același și depinde doar de priceperea masterblenderul de concentrate. Ideal ar fi să experimentați cu rapoartele optime pentru gustul vostru, dar până acolo asigurați-vă că aveți cel puțin o apă minerală băgată la rece. Ideal ar fi sifon, dar șprițul de vară nu s-a lipit de hipsteri ca să readucă la viață sifonăriile de altă dată.

Eu încă nutresc speranță. Poate la anul.

Comentarii

  1. Mie imi place mult asta de coacaze de la Lidl la 5.99 - http://offers.kd2.org/ro/ro/lidl/pblux/

    Incearca-l si poate adaugi cu un LATER EDIT!

    P.S. Si cred ca ideea de sifon s-ar lipi mai repede de hipsteri, daca le-ar pune poze cu Satra Benz sau manelisti pe ele. Ce zici, suna "catchy"?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când am drum prin Lidl o să văd despre ce e vorba. Buba e că ajung relativ rar neavând niciunul în proximitate.

      Ștergere
  2. Bogdane, textul de mai sus trebuie pus ca postare separata si comentata. Presimt ca va fi muuulta lume care va avea ceva de spus sau de adaugat. E AUR :)))))))))))))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…