Treceți la conținutul principal

Opinie nepopulară legată de mersul la vot

Problema asta cu îndemnurile de a ieși la vot stă în faptul că se fac între ăia care oricum ies la vot.

- Ieși la vot pentru că zeci de motive pertinente!
- Da! Ce bine ai zis-o, ia-ți like-ul bine meritat. Ne vedem la vot. 
- Ce mișto, uite câte like-uri am și oameni care zic că vin la vot. Sigur de data asta o să fie altfel. 

Doar că nu e. 

Se va ieși la vot ca și până acum. 

Până la ora zece deja au votat jumătate dintre morții satelor românești și aproape toți ăia care încă sunt în viață. La ora 13 avem deja primele sondaje care prevestesc nepăsarea ăstora de pe comercial. 

Dar cum se poate așa? Doar am dat cu toții like și share. 

Nu chiar. 
  • Prințesa de pe Instagram n-a promis nimic de gen, nici măcar într-un story. 
  • Dani Mocanu era prea preocupat să mai cumpere 2-3 uniforme de mascați pentru următorul său hit
  • Jumătate din ăia de 18-19 ani n-au timp pentru că trebuie să facă un videouri în care să numere greșelile noii piese 5Gang. 
  • Studenții sunt prea mahmuri după o seară de pomină în Club A-ul ce funcționează ilegal de naiba știe când. Oricum n-au mutație pe buletin.
  • După o săptămână grea, ăia care nu lucrează cu calculatoarele și n-au timp să stea pe Facebook toată ziua vor prefera să bage un grătar în pădure la Cernica. Viața lor oricum o să fie la fel de grea cu ăștia sau fără ăștia. Mai bine se bucură de o bere rece cu familia. 
  • Jumătatea vocală dintre corporatiști probabil că au prins o super ofertă la un city break și nu sunt în țară. Sunt cei care râdeau de țăranii care își vând țara pe o pungă de făină și o sticlă de ulei, iar ei fac același lucru pe o reducere de 50 de euro la bilete de avion.
  • Cealaltă jumătate oricum nu ieșea la vot pentru că lor le este bine și oricum votul lor nu schimbă nimic. N-au zis nimic până acum de asta pentru că au învățat repede în corporație că e mai bine să înoți în sensul curentului. 
  • Și mai sunt și ăia cu scuze. Păi as vota, dar nu știu unde. E cam departe. Parcă nu am timp. Oricum nu se schimbă nimic cu un vot, dar îți încing site-urile de pariuri și cazinourile. Acolo o șansă în plus e altceva.
  • Și nu în ultimul rând mai e prietenul ăla al tău despre care presupui că va vota, dar nu o va face. Dacă îți luai niște timp să dezbați și subiectul ăsta printre bârfele mondene, poate aflai din timp și aveai cum să îl conving că totuși se poate schimba ceva. Dar erai cu nasul în telefon când indiciile erau chiar în fața ta. 
Și oamenii ăștia sunt mulți și nu ascultă ce zice un gigel random de pe Internet. Sau poate ar asculta, dar Facebook a decis că nu îi interesează subiectul. Acum ceva vreme le-a arătat o postare peste care au trecut fără să interacționeze, moment în care Facebook a decis că nu îi mai servește lucruri de gen pentru că ferească ăl sfânt să închidă utilizatorul aplicația.

Eu la alegerile astea mi-am propus să lucrez la ultimul punct. Prietenul ăla. L-am localizat. Încerc să îl prind la înghesuială și să îl trimit să pună ștampila pe ce vrea el, dar să o pună. Aș sugera să faceți și voi același lucru pentru că e suficient să convingi o singură persoană.

Pentru că poate mă înșel sau poate nu mă înșel, dar ce mișto ar fi să ma înșel.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…