Treceți la conținutul principal

Snowboarding in Tirol: Solden

A 3-a zi de snowboarding a inceput in forta chiar in Solden - statiune cu 144 km de partii (67 albastre, 48 rosii si 27 negre) si 33 de instalatii. Un mini rai cu zapada garantata din Octombrie pana in Mai, pentru ca au o zona cu ghetar intre 2 796 m si 3 340 m. Mai ca ti se varsa o lacrima de saracii austrieci...

Solden - 33 de instalatii care pot transporta 67 354 de persoane pe ora intre partiile situatie la 1 350 m si 3 340 m

A fost ziua cea mai grea pentru mine. Imi ardeau picioarele de la atata efort. Prima coborare a fost spectaculoasa, dar al dracu de solicitanta pentru mine ca snowboarder. Partia era rosie si extrem de rapida. Colac peste pupaza, mai era si foarte stramta prin zonele in care estimez ca ajungeam pe la un 60+ km/h. Poate e putin pentru schiori (stiu pe cineva care a bagat aproape 93), dar pentru mine e o viteza rezonabila la care incep ma gandesc cat am bifat ca valoreaza viata mea pe asigurarea medicala de calatorie.

AQUA DOME - spa cu priveliste dupa o zi in care ai fost stors pe partie de ultimul strop de efort

Am eu un pitic in cap, dar mie imi trebuie loc suficient in stanga si-n dreapta ca sa pot sa opresc in siguranta. De asta nu m-am simtit foarte confortabil pe drumul (1) lat de 6-8 m - ce in dreapta te intampina cu stanca si in stanga cu o priveliste superba a hauului fara fund. Ma jur ca asa parea cand ma apropiam de el!

Totusi, n-am de ce sa ma plang. Curajosii puteau sa se bucure de powder si de partii cat doreau ei de dificile. Exista cate ceva pentru fiecare: drumuri drepte pentru incepatori, snowpark, trasee de competitie sau negre care te vor obosi atat de mult incant nu o sa mai poti sa vorbesti 5-10 minute. All around - mi s-a parut cea mai echilibrata statiune vizitata in #auskia. Un fel de Sinaia asa.

De ce fac comparatia asta? O singura persoana am vazut sa coboare partia pe fund cu schiurile in brate. M-am simtit si l-am ajutat sa ii duc schi-urile pana la gondola. Mi-a multumit frumos in engleza si apoi s-a intors catre celalalat prieten campion unde a bagat o oda moldoveneasca catre originile celor care au facut partiile. Mmmmmda :)

N-ar fi rau sa ai privelistea asta de dimineata
Zona este superba ce iti ofera niste privelisti spectaculoase si partii lungi.

Cea mai lunga are 15 km si o diferenta de nivel de aproape 2 000 m (fara vreo 20), si se te poarta langa niste niste cabanute traditionale (vechi de peste 300 de ani) unde te poti bucura de soare, cel mai bun Kaiserschmarrn din zona (Gampe Thaya - I pe harta de mai sus) si oameni prietenosi.

Aici as vrea sa fac o scurta paranteza - mi s-a parut foarte misto ca mai tot ce vezi si mananci in land-ul Tirolului... este facut cu materiale sau ingrediente locale. Chiar nenea care are Gampe Thaya imi spunea ca nu stie exact cat o sa mai poata sa faca delicioasele preparate culinare, pentru ca tot ce foloseste e luat de la taranii din zona. Tarani care nu pot sa ii dea o factura, termen de expirare si alte lucruri cerute de UE. "Problema" pe care o avem si noi in tara. Totusi, ce nu prea avem noi este consensul asta general de a sustine economia locala - lucru care atrage o autenticitate aparte.

ICE Q  (3 040 m) - un restaurant unde te poti delecta cu cel mai bun strudel din lume (zic ei) sau cu o sticla de vina de 1 800 euro.
Dar destul despre ce au ei si nu avem noi ca popor, hai sa vorbim putin despre preturi.

Sunt cam la fel ca la Obergurgl-Hochgurgl. Ski pass-ul pe o zi este 47-48 de euro. Cinci zile te costa intre 191 si 216 (in functie de perioada), iar 5 zile din 7 e intre 205 si 231 de euro.  Diferentele sunt aproape insizabile - asta pentru ca oricum poti sa folosesti ski pass-ul de acolo in Solden, si invers.

Ce am uitat sa zic in review-ul precedent - pentru 12 euro in plus fata de pretul unui ski pass, beneficiezi de prim ajutor si transport gratuit (inclusiv elicopter) daca ti se intampla ceva pe partie. Termenul folosit de ei este "secured Solden Ski Area" asa ca presupun ca nu e vorba de exclusiv partie, cat mai de graba se refera la zona schiabila.

Legat de vreme - e o loterie. Fiind la o altitudine atat de mare, poti prinde ceata ingrozitoare sau soare arzator.
N-am inchiriat echipament, pentru ca l-am folosit pe cel din statiunea invecinata, asa ca n-as putea sa zic exact care sunt preturile. Presupun ca sunt putin (2-3-5 euro) mai mari. Cam asta a este oricum impresia generala despre Solden - cu 2-3 euro mai scump ca Obergurgl-Hochgurgl. Probabil pentru ca ai ghetar in Solde.

Si pentru ca vorbeam de ghetar, exista si o cursa care se numeste Big 3 Rally. Trei varfuri de peste 3000 de metri (3 048, 3 250 si 3 340) pe care le cuceresti dupa vreo 50 km de schiat.  Nu mai bine ne oprim noi la restaurantul ICE Q si servim un strudel?

Ca tot ziceam mai sus de ICE Q, cam asa se vede din interior. A costat 5 milioane de euro si a fost deschis acum 5 luni.

Concluzia finala despre Solden din perspectiva snowboarder-ului: mi-a placut mai mult ca la Obergurgl-Hochgurgl, pentru e o zona mai variata. Cum ziceam si mai sus - gasesti relativ usor powder daca il cauti, ai trasee mai lungi si nivele de dificultate pentru fiecare. Singurul dezavantaj cred ca este altitudinea ridicata la care se gaseste - vremea poate sa fie un factor important. Norii pot sa fie foarte jos si sa te dai o zi intreaga pe ceata sau poti sa prinzi o zi superba care te va rasplati cu privelistii incredibile.

Stiu ca nu prea va place partea asta, dar e frumos sa ii mentionez pe cei care au facut posibil articol:

#Auskia este un eveniment realizat cu sprijinul Tirol Werbung și susținut de Wizz Air și TNT Express.

TL;DR review (1- nu foarte; 5 - foarte):
  • Peisaje spectaculoase in varf: 5/5
  • Peisaje spectaculoase pe partie: 4/5
  • Dificultatea partiilor: 4/5
  • Starea partiilor: 4/5
  • Usurinta de a gasi powder: 3/5
  • Lungimea individuala a partiilor: 4/5
  • Factorul de aglomeratie: 4/5
Alte review-uri din Seria Snowboarding in TirolObergurgl-Hochgurgl, Stubaier Gletscher si Schlick 2000.

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…