Treceți la conținutul principal

Dilemă: Cum controlezi lucrurile pe care le arată LIVE mai bine de un miliard și jumătate de oameni?

Universul Facebook
Universul Facebook (sursa foto)
Sunt curios cum va trata Facebook-ul Live-urile care pică sub incidența copyright-ului: competiții sportive, filme sau seriale. Cum oprești oamenii să nu îți dea pe net live concertul la care participă sau avanpremiera filmului în condițiile în care producătorii de telefoane fac camere foto din ce în ce mai bune?

Astea sunt din categoria #firstworldproblems și nici nu vreau să mă gândesc la lucrurile mai penale: abuzuri și violențe. Suntem pregătiți să vedem prima urmărire pe autostradă și din perspectiva șoferului? Cam cât ar dura până apare primul caz de bătaie în curtea școlii? Suntem pregătiți să vedem live prima decapitare? De ce n-am încununa asta cu niște mutilare, răpire și viol? Noroc că avem sad acum.

Vorba aia: întreb pentru un prieten. Nu de alta, dar din propria experiență am văzut cât de bine se mișcă Facebook în a răspunde unei raportări. În cele câteva ore până cineva uman se uită pe raport se pot întâmpla o mulțime de lucruri. Chiar și cu cele mai onorabile intenții ale celui care face Live-ul, în timpul unui live fără întârziere lucruri nebănuite se pot întâmpla. Ești pregătit să vezi in newsfeedul tău o luare de ostatici care se încheie rău?

Facebook se laudă cu 1.038 miliarde de useri activi zilnic care petrec mai bine de 20 de minute în platforma. Pe o matematică șchioapă și ochiometrică aș putea să zic că  cel puțin 5% din ăștia o vor arde pe Facebook în același timp. Dacă doar 0.1% din aceștia dau un live, tot sunt aproape 52 000 de live-uri simultan care trebuie cumva controlate/verificate. Poate Facebook sau oricine altcineva să facă asta?

Rezultatul imediat este destul de sumbru. Toată prostia care stătea ascunsă în spatele dificultății de a folosi Periscope sau YouTube Live tocmai ce iese la iveală. Până acum m-am uitat pe livemap la niște live-uri din clasa de liceu, niște pițipoance care ascultau manele în timp ce își făceau unghiile și vreo doi smardoi care își arătau tatuajele. Suntem bine momentan. Singurul risc real e să vedem niște țâțe minore spre deliciul mass-mediei locale. #liveuldelaora5

Comentarii

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…