Treceți la conținutul principal

Dilemă: Cum controlezi lucrurile pe care le arată LIVE mai bine de un miliard și jumătate de oameni?

Universul Facebook
Universul Facebook (sursa foto)
Sunt curios cum va trata Facebook-ul Live-urile care pică sub incidența copyright-ului: competiții sportive, filme sau seriale. Cum oprești oamenii să nu îți dea pe net live concertul la care participă sau avanpremiera filmului în condițiile în care producătorii de telefoane fac camere foto din ce în ce mai bune?

Astea sunt din categoria #firstworldproblems și nici nu vreau să mă gândesc la lucrurile mai penale: abuzuri și violențe. Suntem pregătiți să vedem prima urmărire pe autostradă și din perspectiva șoferului? Cam cât ar dura până apare primul caz de bătaie în curtea școlii? Suntem pregătiți să vedem live prima decapitare? De ce n-am încununa asta cu niște mutilare, răpire și viol? Noroc că avem sad acum.

Vorba aia: întreb pentru un prieten. Nu de alta, dar din propria experiență am văzut cât de bine se mișcă Facebook în a răspunde unei raportări. În cele câteva ore până cineva uman se uită pe raport se pot întâmpla o mulțime de lucruri. Chiar și cu cele mai onorabile intenții ale celui care face Live-ul, în timpul unui live fără întârziere lucruri nebănuite se pot întâmpla. Ești pregătit să vezi in newsfeedul tău o luare de ostatici care se încheie rău?

Facebook se laudă cu 1.038 miliarde de useri activi zilnic care petrec mai bine de 20 de minute în platforma. Pe o matematică șchioapă și ochiometrică aș putea să zic că  cel puțin 5% din ăștia o vor arde pe Facebook în același timp. Dacă doar 0.1% din aceștia dau un live, tot sunt aproape 52 000 de live-uri simultan care trebuie cumva controlate/verificate. Poate Facebook sau oricine altcineva să facă asta?

Rezultatul imediat este destul de sumbru. Toată prostia care stătea ascunsă în spatele dificultății de a folosi Periscope sau YouTube Live tocmai ce iese la iveală. Până acum m-am uitat pe livemap la niște live-uri din clasa de liceu, niște pițipoance care ascultau manele în timp ce își făceau unghiile și vreo doi smardoi care își arătau tatuajele. Suntem bine momentan. Singurul risc real e să vedem niște țâțe minore spre deliciul mass-mediei locale. #liveuldelaora5

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.

Notițe după Digitalium 2019

După ce anul trecut scriam că parcă s-au concentrat prea mult pe fentat algoritmul platformei, anul ăsta a fost totul atât de generic încât mă gândeam cu regret că n-ar strica niște growth hacking presărat peste prezentări.

În realitate problema e la mine pentru că Digitalium nu este gândită ca o conferință pentru cei care lucrează prin agenții de digital/pr/social media. Asta e lesne de înțeles când arunci un ochi prin sală și nu recunoști pe nimeni de la nicio altă agenție.

Așa că însemnarea asta nu are o direcție bine definită cui se adresează asa că rog să mi se scuze nevoie de a da mental copy paste într-o postare. Experții îmi vor critica notițele pentru că sunt prea banale, iar cei o țâră curioși nu vor înțelege mare lucru pentru că n-a fost un tutorial de digital.

Dar pentru că am promis cuiva că voi publica notițele, mă văd "forțat" să înșir câteva idei dezbătute luni la #Digitalium2019.

În contextul Instagram Ads, s-a vorbit despre cum reclamele trebuie să își dep…