Treceți la conținutul principal

Ce faci când hipsterul pe care l-ai crescut te mușcă de mână?

zoom in cu un click
Încă nu mi-am acceptat condiția de hipster pentru că eu nu mănânc mici ironic la bomba din cartier, dar trebuie să recunosc că mă bucur când văd din când în când hipsteri revoltați pe prea mult hipsterism. Ca în conversația de mai sus pe Facebook unde o persoană s-a plâns de politica celor de la cafeneaua/coffee shop-ul Bloom de a interzice clienților utilizarea laptopurilor în timpul weekendului.

La nivelul ăsta de hipsterism s-a ajuns: laptop = muncă, muncești prea mult așa că în weekend e bine să lași munca deoparte și pentru că sunt cool and everything else îți vor impune asta. În plus, să nu uităm ca de fapt este un lucru pe care îl fac pentru a completa experiența de a savura cafeaua.

Povestea celor de la Bloom sună bine, doar că este vorba de experiența lor de a bea o cafea. Nu experiența mea sau a celorlalți. Oricum nici nu contează. Este prăvălia lor și pot să facă aproape tot ce își doresc într-o marjă destul de largă. La fel cum persoana de mai sus este liberă să nu mai calce niciodată în cafenea pentru că acum câteva luni nu a putut să deschidă laptopul sa dea niște mailuri. Sau cum eu sunt la fel de liber să râd de amândoi.

Râd pentru că știu că la Bloom e 16 lei un flat white de nota 8/10 care n-are nevoie de cine știe ce ritual super complicat pentru a te bucura de el. Râd pentru că dacă i-a sărit atât de repede balamaua și s-a apucat să dea review-uri de o stea pe Facebook, e clar avea nevoie să lucreze mai puțin în weekend și să se relaxeze mai mult.

Râd pentru că dacă laptopul strică ritualul cafelei și zenul locului, nu îmi explic de ce l-ai permite în timpul săptămânii. Râd pentru că de fapt problema a pornit tot de la hipsterii care zăceau cu orele în fața laptopului cu o cafea pe nota de plată. Râd pentru că și hipsterii posesori de cafenele au același pragmatism ca toți ceilalți patroni.

Asta e. Ați vrut hipsterism, luați hipsterism.

Comentarii

  1. pseudointelectualism pt mase, bv băi băiatule, se vede că eşti cunoscător fin de cafele dacă nu ţi se pare mega ritual prepararea unei cafele de calitate ;) de asemenea bun venit în 2017, nu mai foloseşte nimeni termenul de hipster

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Heh, tot timpul am fost mai lent de felul meu. Da' un lucru nu înțeleg, ce legătură are prepararea cu ritualul de a bea o cafea? Dacă vreau să o dau în misticismul cafelei, îmi desenez o pentagramă în bucătărie în timp ce îmi râșnesc cafeaua proaspăt prăjită și îngân un cântecel pentru invocarea zeului single origin.

      Ștergere
  2. imi aduc aminte de o carte mai veche, mcdonaldizarea societatii. ideea e simpla: scaune incomode, mananci repede, pleci mai departe, lasi locul liber, business-ul duduie de la incasari. mi-a scapat ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nope. Dacă nu mă înșel, chiar cei de la Bloom spuneau că locul așa a fost gândit și proiectat de un arhitect. Scopul final al lor cât și a altor cafenele de gen nu este să zăbovești cu orele. Pentru asta ai locuri unde găsești o varietate mai ridicată de băuturi și ceva light de mâncare. Lucru pe care îl înțeleg perfect și îl respect.

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păcat că l-ai șters pentru că voiam să îți zic că acum ca mi-ai zis că la tine e în top 3 flat white-ul, sigur o să îl pun mai sus și la mine....

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…