Treceți la conținutul principal

Horoscopul lucrurilor bune


De când cu câinele, mi-am făcut un obicei să mă trezesc la 6 dimineața și să mai dau drumul la televizor. Varietate la ora aia nu prea există așa că am petrecut ore bune pe emisiunile de dimineață. Unele sunt de-a dreptul penibile, altele sunt pe formatul clasic de ani de zile.

De exemplu, pot să bag mâna în foc că Busu este cel mai înjurat om de dimineață. El e singurul care aduce veștile proaste într-un matinal. Știrile sunt despre lucruri care nu te afectează direct, horoscopul e pe pozitiv, dar când Busu îți trântește un indice de confort peste 86... e de rău.

În schimb, horoscopul este șocant de cât de precis a devenit în ultimii 4-500 de ani. Pe vremea aia îți spunea că o să ți se nască în curând primul băiat, că îți moare regele, că o să înceapă un război sau cine știe ce boală o să curețe printre țărani. Azi afli că e o zi bună pentru a face un credit, că cineva cu care n-ai mai vorbit de mult s-ar putea să te abordeze pe telefon/ messenger sau pur și simplu o să ai noroc să nu prinzi trafic în drum spre sau de la birou.

Este de-a dreptul surprinzător cum stelele s-au deschis și au decis să ne ofere mai multe informații fără de care n-am putea să ne începem ziua. Sau cum au renunțat să mai prezică lucruri rele. Nimeni nu mai are accidente, nimeni nu are o zi mai puțin plăcută, nimeni nu se îmbolnăvește.

Credeam că nimic nu mă mai poate surprinde dar zilele astea m-am lovit de aceste două lucruri: Neti arată identic ca acum 20 de ani și emisiunea ei încă mai există. De ce? N-aș putea să îmi explic.

Este clar că 625 de milioane de oameni nu își vor face un credit în ziua respectivă sau nu li se va întâmpla ce a fost prezis de către Neti. E clar că ce spune Neti nu are nicio legătură cu ce zice cucoana X de la postul Y din țara Z care și ea este astrolog. Atunci de ce mai există această emisiune la televizor? Horoscopul este un lucru fictiv prezentat ca o certitudine.

Sunt sigur că și băieții care au mers pe Lună și-au citit horoscopul înainte de aselenizare, că Hitler a așteptat să invadeze Polonia doar când Neti von Holzhausen i-a dat undă verde sau că Mark Z a fost încurajat să își pornească afacerea de o stea căzătoare.

Abia atunci când vom scăpa de horoscop putem să ne declarăm specie civilizată, până atunci joc de glezne și să sperăm că Neti o să prezică cât mai repede o oportunitate de a începe să construim autostrăzi, spitale sau școli. Poate de asta nu s-a mișcat țara asta până acum. N-a fost dat la horoscop că mai trebuie să și muncim.

Comentarii

  1. Uiti ca traim in tara in care avem rubrica de magie la sectiunea de anunturi in ziar. Bai esti nebun? Magie?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…