10 ani mai târziu de Webstock

Bogdan Epure @ Webstock 2018


Pentru că tot n-am apucat să scriu până acum despre cum a fost ediția aniversară a Webstock-ului, mi-am zis că aș putea să fac o comparație directă cu prima ediție de acum 10 ani. Deschid articolul de pe blog de atunci și mă iau cu mâinile de cap. Atât de mult păr aveam în 2008? Impresionant. Acum să trecem peste și să fim o țâră serioși.

Ce s-a mai schimbat în ăștia 10 ani?

Păi în sfârșit a murit termenul de web 2.0 pe la conferințe. Mai țineți minte când toată lumea lansa previziuni absurde despre ce înseamnă web 3.0 pentru că deja 2.0 era prea învechit? Ei bine, zilele astea lucrurile sunt destul de alb/negre. Ceva cu social, ceva cu influenceri, ceva mobile first și cam atât.

Bloggerii au fost în sfârșit domesticiți și acum toate privirile de la conferință erau ațintite asupra vloggerilor și a altor specii exotice de influenceri. Lucru care, din ce spunea Vali în sesiunea dedicată influencerilor, este extrem de benefic pentru bloggerii ăia care își văd de treabă. Aici trebuie să îl cred pe cuvânt că eu nu mi-am văzut de treaba asta de câțiva ani încoace.

M-a bucurat să văd fluxul de oameni care își rupeau câteva ore pentru prinde ceva din conferință pentru ca apoi să se întoarcă la birou. Cred că numărul total de participanți este unul uriaș față de anii trecuți când lumea parcă avea timp să participe de dimineața până seara.

Premiile Webstock Awards de anul ăsta mi s-au părut extrem de disputate. Multe nume grele și multe bugete mari și-au dorit anul ăsta să urce pe scena de premiere, iar lucrul acesta poate doar să mă bucure și să mă ambiționeze mai mult pentru ediția viitoare de pe 4 octombrie 2019.

Față de anii în care Webstock s-a învârtea confortabil doar în zona de know-how și inspirație digitală, anul ăsta mi se pare mesajul conferinței a fost influențat mai mult de problemele societății actuale decât despre trend-urile industriei. Despre cum zicea Cabral, să facem gășcă pentru că altfel stăm degeaba. Sunt curios cum va interpreta toate aceste mesaje digitalul anului 2019, având în vedere că se anunța unul critic dintr-o varietate de motive atât de business cât și economice.

Și pentru că tot ziceam de business, Radu Ionescu a avut o prezentare despre viitorul agențiilor. Înregistrarea o puteți vedea aici de la minutul 26, dar rezumatul sună cam așa.

Agențiile viitorului vor:

  • Intermedia mai puțin
  • Face mai multă consultanță
  • Vinde soluții, nu ore
  • Lucra pe proiect, nu pe fee
  • Mixa pe know-how intern/extern
  • Renunța la specializări (atl, btl, digital, etc)
  • Specializa pe industrii/tactici
  • Avea o structură plată - fără departamente/șefi
  • Digitaliza cel puțin 50% din procese interne

Sunt schimbări radicale care deja au rădăcini în modul în care agențiile funcționează în acest moment. La prima vedere fiecare punct este suficient să îți dea fiori celor care lucrează prin agenții, dar în general orice schimbare de status quo are efectul ăsta asupra celor implicați.

Ca să nu o mai lungesc mult, a fost o ediție reușită care mi s-a părut că a izbutit să facă totul mai bine. La fel cum ediția din 2017 a fost mai bună ca cea din 2016, care a fost mai bună ca... ați prins ideea.
Și nu trebuie să mă credeți pe cuvânt dacă aveți câteva ore la dispoziție să treceți prin înregistrările integrale de aici.

La mai bine și mulți ani.

Comentarii

Postări populare în ultima lună

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Terapie în pandemie: paste de casă cu un aparat de făcut paste