Treceți la conținutul principal

Bucur - bere de bulevard

Bucur - bere de bulevard

Ajung acum vreo câteva săptămâni Pe Baricade și văd pe tabla de la intrare anunțul că au bere nouă la draft. Având în vedere prețul, proximitatea Baricadelor de biserica Bucur și a unor tentative trecute în zonă de a face bere artizanală, când am citit anunțul am presupus direct că e ceva bere hipstărească. Ne-am luat toți de la masă, am gustat, a fost bun, ne-am mai luat.

Nu vă zic cât de mare mi-a fost surpriza când primesc săptămâna trecută invitație la evenimentul de lansare undeva într-o brasserie pe Calea Victoriei. Nu neapărat pentru că berile hipstărești nu prea fac evenimente de lansare, dar pentru că invitația era trimisă de URBB (Carlsberg, Guinness, Tuborg, Holsten, Skol, etc.).

Cum se zicea pe la 1880 toamna, jos pălăria pentru cum m-am păcălit singur.

Dar să vorbim despre bere nițel.

Nume: Bucur
Stil: Pilsner
Alcool: 5% (probabil, e doar la draft și n-am văzut vreo etichetă)
Origine: Romania
Producător: United Romanian Breweries Bereprod
Preț: 11 lei Pe Baricade

Primul lucru cu care vreau să încep este cum se prezintă vizual. Berea e de un auriu intens și îi șade bine în pahar cu care vine. Nu-mi dau seama cât de multe încercări au avut pentru a găsi mixul potrivit de formă a paharului și branding pentru a pune în valoare cu adevărat berea sau dacă le-a ieșit din prima, dar întreaga experiență este una reușită. Arată bine și o remarci cu ușurință pe la vecinii de terasă.

Dar după aspectul fizic rămâi cu o bere destul de cuminte. Cu o spumă nici prea-prea nici foarte-foarte, dar care nu dispare complet până când o termini de savurat. Odată ce guști îți dai seama de ce am spus că este cuminte, e slab acidulată și are un aftertaste echilibrat.

Chiar și cu cele 3 tipuri de hamei cu care se laudă, nu este o bere care vrea să impună. Să fie alfa-ul peste toate celelalte. Nu. E o bere de companie care îți stă cuminte lângă tine pe întreaga durată a conversației pe care o ai cu persoana din fața ta. Și fie că stați la povești scurte de o bere sau unele mai lungi de mult mai multe, nu te pedepsește în niciun fel. A doua zi ești proaspăt ca o garofiță.

Cumva o văd mai mult ca o bere de seară decât una de zi. Poate e și de la brandingul care m-a făcut la subconștient, dar chiar e o bere de stat la povești. Cu toate astea, te va costa ceva pentru că nu este o bere ieftină de întins în noapte. Iar la prețul ăsta intră într-o zonă extrem de disputată între berile de import și micii berari români.

Cred că de fapt asta s-a și dorit. Un competitor pe gustul tuturor pentru artizanalele apărute în ultima perioadă. Întotdeauna mi-a plăcut competiția asta între producătorii de bere pentru că la final îmi e mie mai bine, iar Bucur le-a ieșit bine. E de gustat și decis dacă prețul e cel corect. Cumva asta e cel mai mare minus al ei.

Poftiți aproape!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…