Treceți la conținutul principal

Invazia de primăvară a berilor nepasteurizate: Azuga și Timișoreana

Azuga Nepasteurizată

Începutul ăsta de 2017 este unul interesant pe zona berilor puțin mai speciale. Nu știu dacă e de la amenințarea berilor craft sau pur și simplu au zis că e momentul să vină cu ceva nou, dar plaja de beri mai altfel s-a mărit consistent în câteva săptămâni.

Primul brand care a făcut pasul a fost Timișoreana cu a lor nepasteurizată, bere pe care am avut ocazia să o încerc destul de rapid după ce au lansat-o cu mare tam-tam. Vă zic sincer că nu m-a dat pe spate. A fost altfel, poate chiar mai bună decât cea normală, dar n-a fost o diferență de la cer la pământ. Poate a contat și faptul că am încercat-o doar la doză și sticlă, nu la butoi cum e lăsată a 11-a poruncă din moși-strămoși.

Oricum ar fi, a fost ok pentru segmentul respectiv de preț. E important acest aspect pentru că de multe ori am văzut comparații absurde între beri affordable, ca să nu le zic ieftine, și beri speciale care costau de 2-3-5 ori mai mult. Nu poți să faci o astfel de comparație și să nu te aștepți să îți iei o sticlă în cap cum se întâmpla pe vremuri pe la Pirați în Vamă. Timișoreana Nepasteurizată costă undeva între 2.5 și 3 lei la raft așa că în zona aia rămâne comparația.

Recent am mai găsit o nepasteurizată, de data asta scoasă pe șestache, fără prea mult tam-tam, mă aștepta rușinată la raftul unui supermarket. Am apucat-o rapid pe ea și pe prietena ei de gât și la casă am fost duși. La casă surpriză: aventura asta de o noapte cu cele două blonde netemperate m-a costat aproape 12 lei. #scumpuț

Am ajuns acasă, am uitat de preț și le-am pus la răcit. Câteva ore mai târziu le-am și încercat. Altceva. Nu e ca și cum mai țineam minte ce gust avea Azuga clasică, dar Azuga Nepasteurizată a fost puțin sălbatică. Bună la gust și probabil gândită pentru hipsteri nostalgici, aș zice că aduce mai mult a bere craft decât a ceva făcut în România. Scriind asta, m-am ridicat de la calculator și am inspectat mai bine sticla.

Păi da mă băiete. Știam eu experiența nu mă înșeală. La fel ca berile craft românești care sunt făcute cu ingrediente din afară, Azuga Nepasteurizată e făcută în Germania. De aici și gustul altfel. Și până să o dăm în patriotism de canapea, hai să apreciem că brandul încă mai există. Că nu ajungea în pom dacă făceau cea mai bună licoare din univers.

Acestea fiind zise, vă sfătuiesc să încercați o Azuga Nepasteurizată. La raft e 5.88 lei, pe la terase am văzut că se învârte în jurul a 14 lei. E fix în zona de preț unde e bătaia între berile craft românești și berile speciale de import. Riscantă mișcarea, iar eu mai am nevoie de niște teste pentru a da un verdict final dacă are șanse sau nu să se impună în fața lor.

Hipsterilor o să le placă oricum că are etichetă frumoasă și scrie mare Azuga. Presimt că o să fie pe val în Eden.

Comentarii

  1. Incercat si eu zilele astea Timisoreana nepasteurizata si eu m-am declarat nedat pe spate, dar este totusi un pas in alta directie. Azuga n-am vazut, pe unde se gaseste? In alta ordine de idei mi se pare mie sau Zaganu a sarit de la 6 si un pic la aproape 9 lei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu, mai tot timpul luam Zăganul la 9-10 lei în bar. N-am acordat atenție la prețul la raft. Eu de exemplu am luat din Carrefour, dar cred că se găsește peste tot având în vedere că e făcută de SabMiller aka Ursus.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…