Treceți la conținutul principal

Invazia de primăvară a berilor nepasteurizate: Azuga și Timișoreana

Azuga Nepasteurizată

Începutul ăsta de 2017 este unul interesant pe zona berilor puțin mai speciale. Nu știu dacă e de la amenințarea berilor craft sau pur și simplu au zis că e momentul să vină cu ceva nou, dar plaja de beri mai altfel s-a mărit consistent în câteva săptămâni.

Primul brand care a făcut pasul a fost Timișoreana cu a lor nepasteurizată, bere pe care am avut ocazia să o încerc destul de rapid după ce au lansat-o cu mare tam-tam. Vă zic sincer că nu m-a dat pe spate. A fost altfel, poate chiar mai bună decât cea normală, dar n-a fost o diferență de la cer la pământ. Poate a contat și faptul că am încercat-o doar la doză și sticlă, nu la butoi cum e lăsată a 11-a poruncă din moși-strămoși.

Oricum ar fi, a fost ok pentru segmentul respectiv de preț. E important acest aspect pentru că de multe ori am văzut comparații absurde între beri affordable, ca să nu le zic ieftine, și beri speciale care costau de 2-3-5 ori mai mult. Nu poți să faci o astfel de comparație și să nu te aștepți să îți iei o sticlă în cap cum se întâmpla pe vremuri pe la Pirați în Vamă. Timișoreana Nepasteurizată costă undeva între 2.5 și 3 lei la raft așa că în zona aia rămâne comparația.

Recent am mai găsit o nepasteurizată, de data asta scoasă pe șestache, fără prea mult tam-tam, mă aștepta rușinată la raftul unui supermarket. Am apucat-o rapid pe ea și pe prietena ei de gât și la casă am fost duși. La casă surpriză: aventura asta de o noapte cu cele două blonde netemperate m-a costat aproape 12 lei. #scumpuț

Am ajuns acasă, am uitat de preț și le-am pus la răcit. Câteva ore mai târziu le-am și încercat. Altceva. Nu e ca și cum mai țineam minte ce gust avea Azuga clasică, dar Azuga Nepasteurizată a fost puțin sălbatică. Bună la gust și probabil gândită pentru hipsteri nostalgici, aș zice că aduce mai mult a bere craft decât a ceva făcut în România. Scriind asta, m-am ridicat de la calculator și am inspectat mai bine sticla.

Păi da mă băiete. Știam eu experiența nu mă înșeală. La fel ca berile craft românești care sunt făcute cu ingrediente din afară, Azuga Nepasteurizată e făcută în Germania. De aici și gustul altfel. Și până să o dăm în patriotism de canapea, hai să apreciem că brandul încă mai există. Că nu ajungea în pom dacă făceau cea mai bună licoare din univers.

Acestea fiind zise, vă sfătuiesc să încercați o Azuga Nepasteurizată. La raft e 5.88 lei, pe la terase am văzut că se învârte în jurul a 14 lei. E fix în zona de preț unde e bătaia între berile craft românești și berile speciale de import. Riscantă mișcarea, iar eu mai am nevoie de niște teste pentru a da un verdict final dacă are șanse sau nu să se impună în fața lor.

Hipsterilor o să le placă oricum că are etichetă frumoasă și scrie mare Azuga. Presimt că o să fie pe val în Eden.

Comentarii

  1. Incercat si eu zilele astea Timisoreana nepasteurizata si eu m-am declarat nedat pe spate, dar este totusi un pas in alta directie. Azuga n-am vazut, pe unde se gaseste? In alta ordine de idei mi se pare mie sau Zaganu a sarit de la 6 si un pic la aproape 9 lei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu, mai tot timpul luam Zăganul la 9-10 lei în bar. N-am acordat atenție la prețul la raft. Eu de exemplu am luat din Carrefour, dar cred că se găsește peste tot având în vedere că e făcută de SabMiller aka Ursus.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Populare pe blog în ultima săptămână

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

In 8 luni de rulat tigari am economisit ...

Acum aproape 8 luni (fara 2-3 zile) m-am apucat sa imi rulez singur tigarile din motive financiare si de gust. Astazi am avut curiozitatea sa imi numar cutiile de filtre goale pe care le-am pastrat fix pentru postul asta. 16 cutii a cate 200 de filtre fiecare adica cam 3200 de tigari in 8 luni. Echivalentula a 160 de pachete de tigari. Wow. Mi se pare foarte mult. Dar tot raul spre bine. Lasati-ma sa va demonstrez.

Inainte fumam un pachet de tigari pe zi. M-am apucat acum de rulat tigari acum ~240 de zile si am fumat echivalentul a 160 de pachete de tigari. Drept urmare am fumat cu 80 de pachete mai putin decat inainte. Putin mai sanatos pentru ca tabachera mea scoate tigari subtiri si inainte eram cu Kent lung.

Notițe după Digitalium 2019

După ce anul trecut scriam că parcă s-au concentrat prea mult pe fentat algoritmul platformei, anul ăsta a fost totul atât de generic încât mă gândeam cu regret că n-ar strica niște growth hacking presărat peste prezentări.

În realitate problema e la mine pentru că Digitalium nu este gândită ca o conferință pentru cei care lucrează prin agenții de digital/pr/social media. Asta e lesne de înțeles când arunci un ochi prin sală și nu recunoști pe nimeni de la nicio altă agenție.

Așa că însemnarea asta nu are o direcție bine definită cui se adresează asa că rog să mi se scuze nevoie de a da mental copy paste într-o postare. Experții îmi vor critica notițele pentru că sunt prea banale, iar cei o țâră curioși nu vor înțelege mare lucru pentru că n-a fost un tutorial de digital.

Dar pentru că am promis cuiva că voi publica notițele, mă văd "forțat" să înșir câteva idei dezbătute luni la #Digitalium2019.

În contextul Instagram Ads, s-a vorbit despre cum reclamele trebuie să își dep…