Treceți la conținutul principal

Molcom Carnivores și Ground Zero Craft Beer


Sâmbătă eram cam indecis dacă să merg sau nu la evenimentul celor de la Ground Zero din propria lor curte. Cumva stele s-au aliniat, curentul a picat în restaurantul unde eram, așa că mi-am zis că e un semn. Am purces spre Băneasa cu foamea-n gât și cu chef de lenevit la o bere.

Când am ajuns eu pe la 4-4:30, în curte micuță a berăriei erau o mână de oameni tolăniți așa că am găsit loc cu ușurință. M-am așezat și am încercat cea mai nouă bere a lor: Spiced Oddity.

Spiced Oddity (stânga) și Gipsy Porter (dreapta) de la Ground Zero

Făcută în colaborare cu o micro-berărie din state, Spiced Oddity este extrem de aromată.  Scorțișoară, nucșoară, cuișoare, enibahar, coriandru și ghimbir - toate amestecate cu grijă într-o bere ce te face ușor din vorbe cu ai săi 7.1% abv. Bun de tot.

Umblă vorba prin târg că a fost și pe la Bucharest Street Food Festival, dar atunci nu m-am atins de ea pentru că mi s-a părut jignitor să ceri 10 lei pe un pahar de 0.25 0.33 litri . Poate sunt eu prea zgârcit. La ei la curte a fost mai ok, paharele erau de 0.33 0.4. Noroc că o îmbuteliază săptămâna asta și o să fie disponibilă și altfel decât la draft.

[Editare ulterioară - Alin m-a ajutat să corectez câteva informații din articolul ăsta. Paharele la festival erau de 0.33 și au fost alese astfel ca oameni să poate experimenta mai multe beri fără să li se înmoaie picioarele prea repede de la berilor lor care ajung și la 9% abv. Face sens ca să zic așa. ]

Dar surpriza cea mai mare n-a fost Spiced Oddity ci băieții de la Molcom cu ale lor sandvișuri pulled pork și beef steak. Împreună au fost vreo 38 de lei, dar au meritat fiecare bănuț.

Las descrierea/rețeta pulled pork-ului ca să vă faceți o idee:
Povestea din spatele acestui delicios preparat e cam așa: se ia o fleică frumoasă și proaspătă din spată de porc, se așează cuminte într-o tavă ce o poate acomoda cu lejeritate, după care o răsfățam cu: morcovi, ceapă, usturoi, mere, zahăr brun, boia afumată, cimbrișor, dafin, oregano, o îmbăiam în cidru de mere și o pregătim să se odihnească vreme de 5-6 ore la cuptor!
ne rămâne astfel tot timpul din lume să pregătim deliciosul sos BBQ, home-made și dressing-ul, cu care se desăvârșește nebunia numită "pulled pork"!
Pulled pork Molcom

A fost spectacol și nu pentru că porcul era bine gătit ci pentru că chifla era fragedă și gustoasă.

Problema asta eu am mai de mult cu tot felul de preparate a la street food: ingredientele sunt bune și gustoase, iar la final o dau în bară masiv cu o chifla/lipie mediocră care nu pune în valoare ce în ea. În plus, de multe ori nici chifla aia strică mai mult decât poate duce mâncarea gătită excelent de altfel.
Clasica poză după două - trei guri

N-ai cum să faci greșeala asta de amator. Chifla reprezintă mai bine de 30% din preparatul tău final și are nevoie de la fel de multă atenție ca și ceea e în ea. Molcom m-au impresionat fix pe zona asta. Chiflă proaspătă, puțin prăjită pe grătar și puțină. Puțină pentru că nu ea era eroul preparatului. Practic era doar un recipient și bine i-a stat așa.

Beef steak Molcom
Am încercat și beef steak-ul și nici ăluia nu am ce să îi reproșez. Poate doar că a venit după pulled pork și din cauza asta n-a avut același wow factor. Foamea era deja potolită și altfel are gust mâncarea după ce șoricelul din stomac s-a potolit.

Ambele preparate au venit repede (8-12 minute) și asta e întotdeauna un lucru pe care îl apreciez la orice street truck. Nu prea mai e street food dacă trebuie să stau 15+ minute să aștept ceva de mâncare. Deja intrăm în zona de restaurant.
O vedetă mai mică și beef steak-ul ăsta.
Mai multe despre Molcom n-aș putea să vă zic. Cred că sunt din Sinaia, dar nici asta nu îmi este foarte de clar. O ard atât de hipsterish încât nici pe Facebook nu au datele completate. Au doar un motto de a oferi mâncare făra e-uri, chimicale și alte cuvinte cheie pentru orice food truck autohton. Meh.

Trecând peste misiunea lor, rezultatele sunt excelente. Poate pentru că sunt la început și încă nu a venit succesul peste ei să comande 50 de sandvișuri în 2 ore, dar îi recomand cu plăcere dacă îi ochiți pe undeva. Aș aprecia dacă mi-ați spune și mie unde i-ați găsit.

Săptămâna viitoare gulaș la Ground Zero. #doarzic

Comentarii

  1. Salut :)

    Ai scris despre paharele noastre cateva informatii gresite.

    La fabrica ai fost servit cu 400ml de bere/ pahar. Ai platit 10 lei (din care nu vrei sa stii cat ia statul) pentru o bere cu hamei adus cu avionul din state, facuta intr-o editie speciala alaturi de staff-ul unei alte microfabrici de acolo. Nu as vrea sa te simti jignit, ci doar sa intelegi circusmantele pretului berilor noastre. Noi deabea ne acoperim costurile de productie cu preturile astea.

    La festivalul de bere craft am avut pahare de 330ml, servite la 10 lei din mai multe motive. Incercam sa ii incurajam pe oameni sa guste din mai multe beri. Producem beri de la 4,5% la 9% alcool, si nu ne doream sa plece acasa nimeni beat dupa 2 beri. Concurenta noastra vinde bere la 10 lei dar o produce de cateva ori mai ieftin :). De asemenea o parte din fiecare pahar se ducea catre organizatori pentru muzica/spatiu etc.

    Te mai asteptam pe la fabrica, unde daca iti doresti iti putem explica tot procesul de productie si costurile din spatele lui. Cheers !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei,

      Mulțumesc de clarificări. La festival paharele alea păreau foarte mici și de asta am zis 0.25 litri. Eu am vorbit din perspectiva omului care vă cunoaște produsele și tot bea craft beer pe unde are ocazia, dar da, e adevărat ceea ce spuneți. Berea voastră e cam tare și nu sunt mulți care ar duce 2 pahare de 0.4. Aspectul ăsta nu mi-a trecut prin cap când am scris însemnarea.

      Voi updata.

      De văzut ne vom mai vedea. A început să îmi placă la voi în curte.

      Ștergere
  2. O mica carcoteala: fleica n-are nici o legatura cu spata. Fleica din spata de porc e un non-sens.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Al Doilea Război Mondial și al său vlog săptămânal

Indy Neidell acum 4 ani a venit cu o idee genială pentru bărbați care au citit Sven Hassel în copilărie pasionații de istorie: un documentar cronologic pe YouTube pornit la comemorarea începutului Primului Război Mondial care săptămânal prezenta ce se întâmpla acum 100 de ani pe front. Practic e ca și cum ai urmări un mini jurnal de știri din timpul războiului.

4 ani mai târziu canalul are mai bine de 600 de video-uri care împreună au acumulat undeva pe la 145 de milioane de vizualizări, urmând ca acum în noiembrie să pregătească ultimul video odată cu terminarea războiului.  Primul video al proiectului a început puternic cu vreo 2.4 milioane de entuziaști, dar pe parcurs audiența s-a stabilizat pe la 140 000 de spectatori per episod.

Era de așteptat. Între cele două războaie, primul nu cred că este preferatul multora și scriind asta îmi dau seama cât de ușor poate să fie scos din context. Cu toate astea, cred că eram mai mulți care abia așteptam seria cu al Doilea Război Mondial să …

.calif se lansează la punct fix

Cele mai bune idei sunt în general extrem de simple și premizele de la care pleacă sunt pe înțelesul tuturor. Cam așa stă treaba și când vrei să faci o campanie mișto. Te gândești la niște insight-uri simple și încerci să construiești ceva mișto pe prima idee care îți trece prin cap. Idee care de mai multe ori decât e statistic acceptabil e și cea mai bună. Greul începe abia când vrei să convingi clientul de justețea cauzei tale.

Trecând peste produsele pe care le savurez ocazional cu plăcere, lucru care îmi place cel mai mult la Calif e că sunt fani ai ideilor astea simple. Îmi imaginez că discuția despre activarea de la Biz Seaside Camp a mers cam așa.
- Trebuie să facem ceva la camp că între timp ne-am rebranduit în .calif
- Punct. Punct și de la capăt. Punct fix. Hmmm.
- Ce mai e la punct fix? Săritura cu parașuta.
- Gata! Asta e.
- Luăm niște parașutiști să sară la punct fix.
.calif gen
- Haaahhahah. Haide să facem asta.  Și au făcut-o ieri.

Anul trecut livrau dill-uri și kebun…

Noroc cu datingul online pentru că altfel vedeam cupluri doar la zoo

Știu că nu s-a uitat nimeni aseară la #GospodarFărăPereche, dar aveți noroc cu mine că pot să vă fac un rezumat la ce se mai întâmplă în afara bulei. Ieri a fost prima emisiune unde gospodarii noștri single au dat pentru a nu știu câta oară cu realitatea crudă din zona de dating la țără. 

Oamenii noștri înainte de toate par să fie destul de muncitori. Unii cu mai mult noroc decât alții, dar în esență fiecare avea o curte îngrijită și o burtică de bere. Deci cumva înstăriți pentru că n-ai cum să fii sărac mort și să ai burtă de bere. Să faci burtă de bere este o investiție destul de mare de timp și bani.

Unii erau cu studii superioare, alții aveau ceva înclinații artistice, cert e că toți se curățau destul de bine într-un costum mai de Doamne-ajută sau măcar un trening din ăla mai bun. Personalități variate la fel de mult ca simțul umorului și al ridicolului pe care te aștepți să îl aibă o persoană care participă la o astfel de emisiune. Pe scurt, nici chiar Brad Pitts, dar nici Harve…