Treceți la conținutul principal

Molcom Carnivores și Ground Zero Craft Beer


Sâmbătă eram cam indecis dacă să merg sau nu la evenimentul celor de la Ground Zero din propria lor curte. Cumva stele s-au aliniat, curentul a picat în restaurantul unde eram, așa că mi-am zis că e un semn. Am purces spre Băneasa cu foamea-n gât și cu chef de lenevit la o bere.

Când am ajuns eu pe la 4-4:30, în curte micuță a berăriei erau o mână de oameni tolăniți așa că am găsit loc cu ușurință. M-am așezat și am încercat cea mai nouă bere a lor: Spiced Oddity.

Spiced Oddity (stânga) și Gipsy Porter (dreapta) de la Ground Zero

Făcută în colaborare cu o micro-berărie din state, Spiced Oddity este extrem de aromată.  Scorțișoară, nucșoară, cuișoare, enibahar, coriandru și ghimbir - toate amestecate cu grijă într-o bere ce te face ușor din vorbe cu ai săi 7.1% abv. Bun de tot.

Umblă vorba prin târg că a fost și pe la Bucharest Street Food Festival, dar atunci nu m-am atins de ea pentru că mi s-a părut jignitor să ceri 10 lei pe un pahar de 0.25 0.33 litri . Poate sunt eu prea zgârcit. La ei la curte a fost mai ok, paharele erau de 0.33 0.4. Noroc că o îmbuteliază săptămâna asta și o să fie disponibilă și altfel decât la draft.

[Editare ulterioară - Alin m-a ajutat să corectez câteva informații din articolul ăsta. Paharele la festival erau de 0.33 și au fost alese astfel ca oameni să poate experimenta mai multe beri fără să li se înmoaie picioarele prea repede de la berilor lor care ajung și la 9% abv. Face sens ca să zic așa. ]

Dar surpriza cea mai mare n-a fost Spiced Oddity ci băieții de la Molcom cu ale lor sandvișuri pulled pork și beef steak. Împreună au fost vreo 38 de lei, dar au meritat fiecare bănuț.

Las descrierea/rețeta pulled pork-ului ca să vă faceți o idee:
Povestea din spatele acestui delicios preparat e cam așa: se ia o fleică frumoasă și proaspătă din spată de porc, se așează cuminte într-o tavă ce o poate acomoda cu lejeritate, după care o răsfățam cu: morcovi, ceapă, usturoi, mere, zahăr brun, boia afumată, cimbrișor, dafin, oregano, o îmbăiam în cidru de mere și o pregătim să se odihnească vreme de 5-6 ore la cuptor!
ne rămâne astfel tot timpul din lume să pregătim deliciosul sos BBQ, home-made și dressing-ul, cu care se desăvârșește nebunia numită "pulled pork"!
Pulled pork Molcom

A fost spectacol și nu pentru că porcul era bine gătit ci pentru că chifla era fragedă și gustoasă.

Problema asta eu am mai de mult cu tot felul de preparate a la street food: ingredientele sunt bune și gustoase, iar la final o dau în bară masiv cu o chifla/lipie mediocră care nu pune în valoare ce în ea. În plus, de multe ori nici chifla aia strică mai mult decât poate duce mâncarea gătită excelent de altfel.
Clasica poză după două - trei guri

N-ai cum să faci greșeala asta de amator. Chifla reprezintă mai bine de 30% din preparatul tău final și are nevoie de la fel de multă atenție ca și ceea e în ea. Molcom m-au impresionat fix pe zona asta. Chiflă proaspătă, puțin prăjită pe grătar și puțină. Puțină pentru că nu ea era eroul preparatului. Practic era doar un recipient și bine i-a stat așa.

Beef steak Molcom
Am încercat și beef steak-ul și nici ăluia nu am ce să îi reproșez. Poate doar că a venit după pulled pork și din cauza asta n-a avut același wow factor. Foamea era deja potolită și altfel are gust mâncarea după ce șoricelul din stomac s-a potolit.

Ambele preparate au venit repede (8-12 minute) și asta e întotdeauna un lucru pe care îl apreciez la orice street truck. Nu prea mai e street food dacă trebuie să stau 15+ minute să aștept ceva de mâncare. Deja intrăm în zona de restaurant.
O vedetă mai mică și beef steak-ul ăsta.
Mai multe despre Molcom n-aș putea să vă zic. Cred că sunt din Sinaia, dar nici asta nu îmi este foarte de clar. O ard atât de hipsterish încât nici pe Facebook nu au datele completate. Au doar un motto de a oferi mâncare făra e-uri, chimicale și alte cuvinte cheie pentru orice food truck autohton. Meh.

Trecând peste misiunea lor, rezultatele sunt excelente. Poate pentru că sunt la început și încă nu a venit succesul peste ei să comande 50 de sandvișuri în 2 ore, dar îi recomand cu plăcere dacă îi ochiți pe undeva. Aș aprecia dacă mi-ați spune și mie unde i-ați găsit.

Săptămâna viitoare gulaș la Ground Zero. #doarzic

Comentarii

  1. Salut :)

    Ai scris despre paharele noastre cateva informatii gresite.

    La fabrica ai fost servit cu 400ml de bere/ pahar. Ai platit 10 lei (din care nu vrei sa stii cat ia statul) pentru o bere cu hamei adus cu avionul din state, facuta intr-o editie speciala alaturi de staff-ul unei alte microfabrici de acolo. Nu as vrea sa te simti jignit, ci doar sa intelegi circusmantele pretului berilor noastre. Noi deabea ne acoperim costurile de productie cu preturile astea.

    La festivalul de bere craft am avut pahare de 330ml, servite la 10 lei din mai multe motive. Incercam sa ii incurajam pe oameni sa guste din mai multe beri. Producem beri de la 4,5% la 9% alcool, si nu ne doream sa plece acasa nimeni beat dupa 2 beri. Concurenta noastra vinde bere la 10 lei dar o produce de cateva ori mai ieftin :). De asemenea o parte din fiecare pahar se ducea catre organizatori pentru muzica/spatiu etc.

    Te mai asteptam pe la fabrica, unde daca iti doresti iti putem explica tot procesul de productie si costurile din spatele lui. Cheers !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei,

      Mulțumesc de clarificări. La festival paharele alea păreau foarte mici și de asta am zis 0.25 litri. Eu am vorbit din perspectiva omului care vă cunoaște produsele și tot bea craft beer pe unde are ocazia, dar da, e adevărat ceea ce spuneți. Berea voastră e cam tare și nu sunt mulți care ar duce 2 pahare de 0.4. Aspectul ăsta nu mi-a trecut prin cap când am scris însemnarea.

      Voi updata.

      De văzut ne vom mai vedea. A început să îmi placă la voi în curte.

      Ștergere
  2. O mica carcoteala: fleica n-are nici o legatura cu spata. Fleica din spata de porc e un non-sens.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

eMAG: Formare preț în Black Friday

Dezavantajul de a scrie ultimul despre un eveniment e că tot ce era de spus deja a fost spus. Cam așa m-am trezit eu azi când am vrut să pune blog câteva gânduri despre întâlnirea anuală cu cei de la eMAG. Pe Cetin l-a interesat mai mult situația afilierii, pe Răzvan despre market place, Radu planurile lor de viitor, Marius despre Black Friday, iar Alex a pus pe blog într-un mod exemplar tot ce s-a vorbit joia trecută. Eu ce aș pune pe blog în plus?

M-am gândit să zic vreo două lucruri despre prețuri și reduceri. Fie că e vorba de Black Friday sau cine știe ce promoție din cursul anului, oamenii au în general părerea că prețurile nu sunt la nivelul corect. Sunt prea mari, acum două luni era mai ieftin sau alte probleme de gen.

Problema cred că este mai mult de percepție. Mulți au impresia că atunci când vine BF trebuie ca totul să fie la niște prețuri ridicol de mici. Minim jumătate. Recomandabil la un sfert față de cât e în restul timpului. Ideal ar fi ca magazinul sa se roage de ti…

Burgeri de Centenar la McDonald's

Centenarul ăsta a băgat toate brand-urile în priză și fiecare se gândește ce twist românesc ar putea să ofere și ei la rândul lor. Nu zic că pentru 99% din populație această aniversare nu prea contează pentru că poate mă înșel și n-am chef de scandal în weekend, dar în esență nu e nimic rău în acest efort colectiv de a zice ceva de România.

Asta se întâmplă și cu McDonald's care, ca în fiecare toamnă, pune pe tăvile doritorilor produse în ediții limitate. De data asta e vorba de 3 burgerași de inspirație românească cu ingrediente locale. Burgeri pe care am apucat să îi testez în avanpremieră joia asta. Cei 3 burgeri n-au vreo denumire anume așa că s-ar putea să fie dificil de găsit prin meniu, dar astea sunt ingredientele lor:

Burgerul cu carne de porc conține o chiflă pufoasă presărată cu mălai la care se adaugă un sos de muștar, ceapă prăjită, castraveți murați, praz, un mix de varză albă și sfeclă roșie.Burgerul de pui conține carne de pui de la Transavia într-o crustă cu ierbu…