Treceți la conținutul principal

De cate ori trebuie sa platesti mai mult un produs ca sa te simti inselat?

Sau mai bine reformulam: cand iti trece prin cap cuvantul scump atunci cand esti la un restaurant/bar/festival? La mine cand impusc un adaos comercial de 400%. Daca imi dai un produs de 4 ori mai scump fata ca ce as putea sa gasesc intr-un supermarket, atunci incepem sa avem o problema.

Aici ma refer exclusiv la bauturi. Nu vreau sa intru capcana ingredientelor vs pretul produs finit (a scris Radu despre asta), pentru ca acolo te poti pierde foarte usor in detalii care tin de gust, expertiza sau prezentare. Vorbesc de produsele imbuteliate care au aceeasi calitati fie ca le iei din supermarket sau platesti de X-ori pretul lor intr-un bar.

Am stat si m-am gandit destul de bine. Daca platesc de doua ori pretul produsului la raft, considera ca l-am luat ieftin / la un pret corect. De 3-ori pretul deja incepe sa sune a o experienta de Centrul Vechi. Nu ma deranjeaza, dar nici nu tanjesc sa o repet. Sunt sigur ca sunt zgarcit!

Problema e cand posesorii de baruri si restaurante incep sa sara calul adaosului comercial: 400-500-700-1000%. Combina asta cu chelneri lipsiti de chef si ai o reteta fatala pentru viitorul respectivului loc. De aia ajung sa se planga prin presa ca oamenii nu mai consuma si de aia se inchid pe capete - poate ca ar trebui sa fiu o persoana mai buna, dar chiar ma bucur cand aud ca se mai un loc in care am avut o experienta neplacuta in trecut.

Asta pare genul de loc in care n-ai avea probleme sa dai putin mai mult. Are atmosfera.
(poza nu e facuta de mine)

Exista si exceptii. Daca locul este suficient de hype-uit sau ofera ceva misto, poti sa scapi cu marlaniile de mai sus. Dar sunt putine cazuri unde se aplica aceasta situatie.

Inteleg ca au si ei niste chirii si oameni de platit, poate si putin profit de facut, dar unele lucruri vin ca o palma peste ceafa consumatorului. Sambata asta la BurgerFest,  puteai sa iti iei un pahar (330ml) de Fanta la pretul de 7 lei. Pare un pret ok, nu? Pacat ca respectiva Fanta iti era turnata in fata ta dintr-o sticla de 2.5 litri (~6 lei in hypermarketuri). That was the tipping point.

Ala e momentul in care realizezi ca esti pacalit si primesti o Fanta mai putin acidulata si putin mai calda. Ala este momentul in care perceptia ta despre eveniment se schimba in mai rau. Ala e un moment atat de usor de evitat de organizatori (de ce nu doze?) incat si acest lucru pune paie peste foc.

Si care e solutia? Decat sa imi dai un produs ieftin de 4 ori mai scump, mai bine imi dau un produs mai premium de doua ori mai scump. Tu ca posesor de bar o sa ai acelasi profit pe produs, iar eu nu o sa ma simt inselat.

Eh. Dar problemele astea nu vor disparea azi, maine.
Erau si acum 3 ani si or sa fie si peste 3 ani.

Comentarii

Postări Populare

10 lucruri pe care să le faci atunci când aplici la un job la care nu vrei să ajungi la interviu

Internetul e plin de oameni care te vor învăța ce trebuie să faci pentru a aplica pentru jobul visurilor tale, dar nimeni nu acoperă partea ailaltă. Partea aia când ai chef să te lamentezi puțin pe Internet că angajatorii sunt toți o apă și un pământ și mai bine te faci influencer de succes pentru că ai aplicat la zeci de job-uri și nici măcar unul nu te-a chemat la interviu.

E și asta o artă și din păcate este una destul de exclusivistă, dar stați fără griji că fac eu puțină lumină cu aceste sfaturi practice.

Pentru a maximiza șansele să fii ignorat, evită să parcurgi orice ghid de cum ar trebui să te prezinți pentru job-ul pe care ți-l dorești. De fapt aș sugera să trimiți CV-ul doar către job-ul care n-au nimic în comun cu parcursul tău profesional sau educațional de până acum. Cu cât mai diferite, cu atât mai bine. Arde-o cool cu angajatorul. Trântește-i un sunt leneș și foarte eficient, de asta nu trimit CV sau orice altceva. Hai să ne cunoaștem într-un email. Bagă-l în pitch. Tri…

Notițe după Digitalium 2018

N-am mai fost de mult la o conferință doar cu vorbitori străini așa că vineri la Digitalium m-am pus pe luat notițe la ce se prezenta pe scenă. Accentul a fost mai mult pe pragmatism și rețete de succes decât pe emoție și inspirație. Din cauza asta și notițele sunt un mix de banalități amestecate cu sfaturi bune stropite cu niște cifre ce ar arăta bine într-o prezentare.

De fapt ăsta e și principalul motiv pentru care mai merg ocazional la astfel de conferințe: îmi face treaba mai ușoară în a convinge clienții că ceea ce zic e corect. Poate suna stupid, dar în industria asta de social media o poza a unui slide de la o conferință te poate ajuta enorm. Dar m-am scuzat destul așa că hai să trecem prin notițele luate.

Facebook:

Messenger is the new customers service. Majoritatea conținutului postat de brand-uri este extrem de plictisitor atât ca mesaj cât și ca realizare creativăConținutul realizat ar trebui să răspundă pozitiv la una din următoarele întrebări: Does it makes me smile? Does…

Și ce faci cu ăla care trișează în jocuri?

Dacă te joci suficient de multe jocuri online este inevitabil să nu dai peste unul care trișează. Și trișează atât de evident încât te întrebi cum de nu îi este jenă să facă asta. Sau mai bine spus, te întrebi ce plăcere mai obține din jocul respectiv știind că toate headshot-urile și kill-urile pe care le face sunt de fapt făcute de un progrămel.

Niciodată nu i-am înțeles pe astfel de oameni și ori de câte ori m-am izbit de ei prin jocuri am ales să le ignor rezultatele și să nu ne le dau satisfacția să mă enerveze. M-ai omorât de 10 ori din partea cealaltă a hărții și faci mișto de mine, foarte bine. Îți spun că ești mai bun. Vorbe goale pentru că amândoi știm că progrămelul respectiv e mai bun și asta nu gâdilă trișorul la orgoliu.

Treaba asta merge în toate cazurile. Cât timp nu îi faci jocul, îi pierzi timpul de pomană. Nu reacționezi cum își dorește, nu obține niciun fel de plăcere, așa că renunță și iese de pe server pentru a căuta altă victimă. Doar așa poți să câștigi cu un